Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootti junassa

Vierailija
11.12.2014 |

Tuli lussuttamaan minulle kuinka on allerginen koirille ja juuri minun koirani kovasti häntä allergisoi ja meinaa sen takia tukehtua. Olisi kuulema pitänyt vaihtaa vaunua hänen takiaan, ettei hän vaan tukehdu.. Ei siinä muuten mitään mutta olin koirani kanssa lemmikkivaunussa :D Pystyi sitten kuitenkin silittämään pientä koiraa joka oli nuoren naisen kanssa, mutta minun koirani, se allergisoi hengiltä ;) 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:26"]

Menen aina 5v lapseni kanssa lemmikkivaunuun. Lapseni ihastelee kaikkien eläimiä (ei koske paitsi jos omistaja ehdottaa että haluaako hän silittää). Erityisesti hän huomioi niiden pannat, hihnat ja muut varusteet. :)

[/quote]

näitä urpoja riittää. Kuten niitä jotka varaavat työskentelyhytistä paikan. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen ollut siellä tietokoneeni kanssa ja joku lapsiperhe tulee sinne. Olen kauniisti ilmoittanut tämä on työskentelyhytti ja minä teen töitä enkä voi keskittyä kun lapsi pitää meteliä. Olen aina saanut kamalan urputuksen minä olen paikkani maksanut, istun tässä.

Viimeistään kun konnari on tullut, olen sanonut konnarille miten tässä nyt toimitaan, kun työskentelyhytissä ei voi työskennellä ja tämän mennessä aina on konnari etsinyt heille toiset paikat.

Siskoni on koiranomistaja ja hän matkustaa paljon koiran kanssa. Usein varaa liput ajoissa, mutta joskus tulee viime hetken matkoja ja joskus jää rannalle, kun koirapaikat ovat täynnä.

Siinä ei hirveesti hymyilytä, kun koirapaikoilla on näitä meidän Teemu 5 v tykkää lemmikkieläimistä ja siksi me otetaan aina paikat lemmikkieläinhytistä. Idiootteja vaan riittää ja näitä jotka ajattelevat aina ensimmäiseksi omaa matkustusmukavuutta, pois kaikki muilta.

[/quote]

Lähijunissa menemme lemmikkieläinvaunuun ja pitkänmatkan junissa sinne kakaravaunuun. Jos matkustan yksin varaan paikan "hiljaisesta" vaunusta.

Eli ei hätää en kiduta kuin korkeintaan sen vartin kanssamatkustajia lapsellani. Eikä lapsi ahdistele muita matkustajia kaikenmaailman kysymyksillään. Toki voi olla ärsyttävää kuunnella mun typeriä vastauksia kun lapsi pohtii ääneen että onkohan tuo koira äiti-koira ja montakohan vauvaa sillä on ollut. Siinä varmaan koiran omistaja ärsyyntyy ja hänen tekisi mieli sanoa että hänen koiransa on poika.
[/quote]
Pointti oli se että eläimen kanssa matkustava ei pääse junaan ollenkaan kun joku eläimetön on ostanut paikkansa lemmikkivaunusta vaikka voisi istua muuallakin. Ihan vaikka sen varttitunnin takia.

Vierailija
22/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:09"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:26"] Menen aina 5v lapseni kanssa lemmikkivaunuun. Lapseni ihastelee kaikkien eläimiä (ei koske paitsi jos omistaja ehdottaa että haluaako hän silittää). Erityisesti hän huomioi niiden pannat, hihnat ja muut varusteet. :) [/quote]   näitä urpoja riittää. Kuten niitä jotka varaavat työskentelyhytistä paikan. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen ollut siellä tietokoneeni kanssa ja joku lapsiperhe tulee sinne. Olen kauniisti ilmoittanut tämä on työskentelyhytti ja minä teen töitä enkä voi keskittyä kun lapsi pitää meteliä. Olen aina saanut kamalan urputuksen minä olen paikkani maksanut, istun tässä. Viimeistään kun konnari on tullut, olen sanonut konnarille miten tässä nyt toimitaan, kun työskentelyhytissä ei voi työskennellä ja tämän mennessä aina on konnari etsinyt heille toiset paikat. Siskoni on koiranomistaja ja hän matkustaa paljon koiran kanssa. Usein varaa liput ajoissa, mutta joskus tulee viime hetken matkoja ja joskus jää rannalle, kun koirapaikat ovat täynnä. Siinä ei hirveesti hymyilytä, kun koirapaikoilla on näitä meidän Teemu 5 v tykkää lemmikkieläimistä ja siksi me otetaan aina paikat lemmikkieläinhytistä. Idiootteja vaan riittää ja näitä jotka ajattelevat aina ensimmäiseksi omaa matkustusmukavuutta, pois kaikki muilta. [/quote] Lähijunissa menemme lemmikkieläinvaunuun ja pitkänmatkan junissa sinne kakaravaunuun. Jos matkustan yksin varaan paikan "hiljaisesta" vaunusta. Eli ei hätää en kiduta kuin korkeintaan sen vartin kanssamatkustajia lapsellani. Eikä lapsi ahdistele muita matkustajia kaikenmaailman kysymyksillään. Toki voi olla ärsyttävää kuunnella mun typeriä vastauksia kun lapsi pohtii ääneen että onkohan tuo koira äiti-koira ja montakohan vauvaa sillä on ollut. Siinä varmaan koiran omistaja ärsyyntyy ja hänen tekisi mieli sanoa että hänen koiransa on poika. [/quote] Pointti oli se että eläimen kanssa matkustava ei pääse junaan ollenkaan kun joku eläimetön on ostanut paikkansa lemmikkivaunusta vaikka voisi istua muuallakin. Ihan vaikka sen varttitunnin takia.

[/quote]

Lähijunissa ei ole paikkalippuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:26"]

Menen aina 5v lapseni kanssa lemmikkivaunuun. Lapseni ihastelee kaikkien eläimiä (ei koske paitsi jos omistaja ehdottaa että haluaako hän silittää). Erityisesti hän huomioi niiden pannat, hihnat ja muut varusteet. :)

[/quote]

näitä urpoja riittää. Kuten niitä jotka varaavat työskentelyhytistä paikan. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen ollut siellä tietokoneeni kanssa ja joku lapsiperhe tulee sinne. Olen kauniisti ilmoittanut tämä on työskentelyhytti ja minä teen töitä enkä voi keskittyä kun lapsi pitää meteliä. Olen aina saanut kamalan urputuksen minä olen paikkani maksanut, istun tässä.

Viimeistään kun konnari on tullut, olen sanonut konnarille miten tässä nyt toimitaan, kun työskentelyhytissä ei voi työskennellä ja tämän mennessä aina on konnari etsinyt heille toiset paikat.

Siskoni on koiranomistaja ja hän matkustaa paljon koiran kanssa. Usein varaa liput ajoissa, mutta joskus tulee viime hetken matkoja ja joskus jää rannalle, kun koirapaikat ovat täynnä.

Siinä ei hirveesti hymyilytä, kun koirapaikoilla on näitä meidän Teemu 5 v tykkää lemmikkieläimistä ja siksi me otetaan aina paikat lemmikkieläinhytistä. Idiootteja vaan riittää ja näitä jotka ajattelevat aina ensimmäiseksi omaa matkustusmukavuutta, pois kaikki muilta.

[/quote]

Minun mieheni osaa vääntää niskat rotevammaltkin koiralta. Hän ei hyvällä katso lastenvihaajia. Juna on aika pieni paikka olla. Suosittelen hymyilemään lapsilleni ja olemaan muutenkin ystävällinen perheelleni sillä mieheni on melko kovaääninen, jos hänet suututtaa epäkohteliaisuuksilla. Noin muuten olemme eläinrakkaita vaikka eläinten paikka on ulkona, ei sisätiloissa.

[/quote]

Sano sille ukolles, että kannattaa olla tarkkana kun vetää niitä katoja siellä junassa ettei tipahda raiteille.

Vierailija
24/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranvihaajat on todellisuudessa koirapelkoisia. Samoin suuri osa allergisista.

Vierailija
25/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:00"]

Isot koirat allergisoi enemmän koska niiden pinta-ala on isompi mutta ei sillä sinänsä ole merkitystä vaan voi se allergisoiva partikkeli osua pienestä koirasta yhtä hyvin ensimmäisenä. 

[/quote]

No kuka ääliö tätäkin nyt alapeukuttaa kun se on tosiasia. HV!

Vierailija
26/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:00"]

Isot koirat allergisoi enemmän koska niiden pinta-ala on isompi mutta ei sillä sinänsä ole merkitystä vaan voi se allergisoiva partikkeli osua pienestä koirasta yhtä hyvin ensimmäisenä. 

[/quote]

No kuka ääliö tätäkin nyt alapeukuttaa kun se on tosiasia. HV!

[/quote]

kyse ei ole niinkään eläinpölyn määrästä, vaan allergeenien määrästä ja laadusta siinä pölyssä. Tietyt rodut ja tietyt yksilöt erittävät näitä allergeenjä vaihtelevasti sekä laadun, että määrän suhteen. Samoin eri ihmiset ovat myös vaihtelevasti allergisia esim. koirien allergeeneille ja niiden osasille. Se ei ole kovinkaan suoraviivaista ja yksiselitteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi