Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hajustettu vai hajustamaton pesuaine?

Vierailija
11.12.2014 |

Kumpaa käytät hajustamatonta vai hajustettua pyykinpesuainetta?

Ja miksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamatonta, koska kärsin hajusteista.

Vierailija
2/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa haista pesuaoneelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella miedon tuoksuista.
Inhoan pesuaineen hajua, kun se on niin voimakas että sen haistaa ihmisistä vaikkei ole läheisessä kontaktissa (esim halaa), mutta silti tykkään että vähän tuoksuu.
Naurettavaa, mutta vaatteet ja etenkin lakanat ja pyyhkeet tuntuu puhtaammilta, kun niissä on vähän tuoksua pesun jälkeen. Korostan, vähän. Niin, että kun vaate on kuiva ja siihen painaa kasvot ja haistaa, tuntee tuoksun.

Vierailija
4/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hajutonta. En ole hajuille allerginen, mutta miksi ihmeessä vaatteiden ja vuodevaatteiden pitäisi haista kemikaaleilta? Joku vessanpesaine tms. saa tuoksuakin, mutta tekstiilit ja astiat haluan hajuttomina.

Vierailija
5/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamatonta pesuainetta ja hajustettua huuhteluainetta. Haluan että pyykkini tuoksuu hyvältä. Omaan nenääni hyvä tuoksu ei ole sellianen "ei mikään tuoksu" eli pelkästään hajustamattomalla pesty. 

Vierailija
6/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamatonta. Inhoan hajusteita.

Vierailija
7/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustettu. Hajustamattomalla aineella pestyt vaatteet haisee jotenkin tunkkaiselle. Ei todellakaan millekään "raikkaalle" niinkuin jotkut väitävät. Ja se tunkkainen haju on siis aina hajustamattoalla pestyissä pyykeissä, ei pelkästään omissani eli ei johdu mun vaatteista tai koneesta. 

Vierailija
8/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Ole hyvä-pesuaine on ihanan tuoksuista. Kannattaa kokeilla sitä hajustettua versiota, tuoksu on eteerisistä öljyistä.

Vierailija
9/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:06"]

Hajustettu. Hajustamattomalla aineella pestyt vaatteet haisee jotenkin tunkkaiselle. Ei todellakaan millekään "raikkaalle" niinkuin jotkut väitävät. Ja se tunkkainen haju on siis aina hajustamattoalla pestyissä pyykeissä, ei pelkästään omissani eli ei johdu mun vaatteista tai koneesta. 

[/quote]

Mun pyykit ei todellakaan haise tunkkaiselle. Jos jotain hajua jää, pesen uudestaan. Hyi.

Vierailija
10/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hajusteetonta, sillä hajusteet ottavat henkeen. Erehdyin tässä jokin aika sitten paketista ja kotiin kulkeutui hajustettua pulveria. Oli tekemistä, että sain pesuhuoneesta sen lemun pois.

Olin erehtynyt pesemään yhden koneellisen pyykkiä ko. aineella (muutakaan ei kotona ollut) ja yksinkertaisuudessani kuvittelin, että kyllä ne hajut haihtuvat kuivuessa. Eivät haihtuneet. Oli pakko lyödä satsi uudelleen koneeseen samalle ohjelmalle ilman pesuainetta. Vielä senkin jälkeen joissakin vaatteissa haiskahti pesuaine.

Vierailija
11/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:07"]

[/quote]

Mun pyykit ei todellakaan haise tunkkaiselle. Jos jotain hajua jää, pesen uudestaan. Hyi.

[/quote]

No mun mielestä haisee jos pesee hajustamattomalla. Ja tämän olen todennut monen eri ihmisen pyykeistä. Mulla saa varmasti olla oma mielipiteeni siitä "hajuttomasta" hajusta, sulla voi olla omasi.

Vierailija
12/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:07"]

[/quote]

[/quote]

No mun mielestä haisee jos pesee hajustamattomalla. Ja tämän olen todennut monen eri ihmisen pyykeistä. Mulla saa varmasti olla oma mielipiteeni siitä "hajuttomasta" hajusta, sulla voi olla omasi.

[/quote]

Oot varmaan haistellut sellaisten ihmisten pyykkejä, jotka pesee liian alhaisissa lämpötiloissa. Oon mäkin haistellut sellaisia, ja tunkkaiselta haisee, mutta omat pyykit ei haise. Tuo liian kylmässä peseminen ja toisaalta huonosti kuivattaminen on yllättävän yleistä. Mä inhoan pyykin tunkkaista hajua, joten olen hyvin tarkka siitä, että oma pyykki ei haise.

Vierailija
13/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamatonta ja ulkona kuivatettua, jos vain on mahdollista. Rakastan sitä "tuulen tuoksua", joka ulkona kuivatettuihin vaatteisiin jää. Pesuaineen hajua inhoan. Käsittämätöntä on, kuinka monet lotraavaat hajustetuilla pesuaineilla. Tietyt oppilaani haisevat niin vahvasti pesuaineelta, että saan päänsäryn, kun menen viereen neuvomaan. Olen miettinyt, miten tuo 24/7 tuoksupilvessä eläminen vaikuttaa hajuaistin kehittymiseen.

T: matikanope

Vierailija
14/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamaton. Hajustetut haisee kamalalle, miksei niissä ole jotain hyvää tuoksua?

Yksikin hajustetulla viimeksi pesty saa koko seuraavan koneellisen lemuamaan.

Puhdas pyykki on hajutonta ja raikasta.

Jos puhdas pyykki haisee tunkkasielle, siinä on tod näk pesty hikisiä vaatteita 40°c pesussa.

Vierailija
15/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:14"]

Hajustamaton. Hajustetut haisee kamalalle, miksei niissä ole jotain hyvää tuoksua?

Yksikin hajustetulla viimeksi pesty saa koko seuraavan koneellisen lemuamaan.

Puhdas pyykki on hajutonta ja raikasta.

Jos puhdas pyykki haisee tunkkasielle, siinä on tod näk pesty hikisiä vaatteita 40°c pesussa.

[/quote]

Kokeile sitä Ole hyvä-merkin hajustettua versiota! siinä oli joku piparmintun tuoksu tms :)

Vierailija
16/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaammilla hajusteilla hajustetut tuotteet ovat kalliita. Mutta on niitä hyvänkin hajuisia pesuaineita olemassa, kuten tuo Ole hyvä. Jollain saksalaisella ekomerkillä oli appelsiininkukan tuoksuista pesuainetta, siinäkin hajuste oli eteeristä öljyä. TUoksu oli ihana!

Vierailija
17/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaine Omo Color Sensitive, eikä pyykki haise. Huuhteluaine on täysin tarpeeton.

Vierailija
18/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi tosissaan kysytty.

Te, jotka haluatte, että vaatteet haisevat keinotekoisille tuoksuille; oletteko niitä, jotka lotraavat myös "överiksi" hajuvesien ym kanssa. Eli läsnäolonne tuntuu jo metrien päähän ja tuoksuvana jää jälkeenne minuuteiksi ennen kuin hajuveden "tuoksut" hauhtuvat.

Vierailija
19/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen hajusteille, joten käytän myös Omo sentitiveä, mutta jos vain voisin, niin käyttäisin hajustettuja. Vaatteet haisevat välillä tunkkaiselle, vaikka ne on kuivatettu hyvin, treenivaatteet haisevat heti, kun alan hikoilemaan, vaikka ne ovat laadukkaita. Eikä ole pesukoneesta kiinni, vaan siitä, että meidän vaatteissa ei ole oikeasti hippuakaan tuoksuja, kun kukaan ei käytä edes hajustettuja deodorantteja

Vierailija
20/25 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen LV hajustamaton pesuneste, pyykkikoneena UPO made in Sweden, ostettu viitisen vuotta sitten. Pyykistä, varsinkin pyyhkeistä tulee erittäin raikkaita. Mutta aiemmalla Miele-koneella ei tullut raikasta ihan samalla pesuaineella. Eli pyykkikoneella ja huuhtelu(veden)määrällä lienee merkitystä?

Hajusteetonta siksi että kaikilla meidän taloudessa on herkkä nenä emmekä voi sietää varsinkaan sitä lilan väristä pesunestettä joka on muka tarkoitettu tummalle pyykille. Aivan käsittämätöntä kuinka voimakas haju pesuaineesta voi tulla vaatteisiin. Pahalta tuntuu kun pikkulapsille näitä löyhkävaatteita puetaan...

No meillä ainakin tykätään olla hajuttomia niin silloin on hyvä olla eikä ala koskea päähän tai nenä vuotaa.