Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahja pariskunnalle, joilla on jo kaikkea?

Vierailija
11.12.2014 |

Ja edullinenkin pitäisi vielä olla. Ideoita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itsestäsi seksikäs kuva jossain korsetissa ja kirjoita taakse että "tämä lipuke oikeuttaa teidät yhteen kolmen kimppaan minun kanssani"

Vierailija
22/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo on hyvä, tai vaikka muutamankympin ravintolalahjakortti. Tai sitten s-ryhmän lahjakortti, sillä voi mennä syömään tai sitten ruokaostoksille :D tai vaikka molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:12"]onko niillä jo vaikkapa kapselikeitin?
Niitä saa muutamalla kympillä nykyään jos sattuu löytämään hyvän tarjouksen näin joulun alla.
Tai joku halpa tarjouksessa oleva sodastream?

[/quote]

Kapselikeitin on viiminen laite mitä toivottaisiin...

Vierailija
24/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on lapsia, niin osta vaikka liput elokuvaan/teatteriin/kylpylään/tms ja anna mukana "lahjakortti" jolla lupaudut hoitamaan heidän lapsiaan tuona kyseisenä iltana.

Miksi täällä pidetään niin vastenmielisenä ajatuksena palvelun/ajan antamista lahjaksi? Jos olisi jo "kaikkea", en todellakaan itse haluaisi yhtään lisää mitään krääsää jos en sitä oikeasti tarvitsisi. Sen sijaan olisin tosi kiitollinen jos ystäväni esim. tarjoutuisi auttamaan ikkunoiden siivouksessa tai lastenhoidossa jne.

Joku kapselikone tai sodastream olisi ihan vihoviimeinen lahja mitä haluaisin tai itse ostaisin, jollei sitä erikseen olisi toivottu.

Vierailija
25/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukukka, viinipullo, glögipullo, jotain jouluista syötävää, suklaarasia, leivo saaristolaisleipä tai hedelmäkakku tai pikkuleipiä, kynttilöitä, servettejä, leffalippuja,

Jos ovat ruoanlaittajia, niin hyvää balsamicoa, oliiviöljyä, italialaista käsin tehtyä pastaa, tryffeliä...

Jos juovat kahvia tai teetä, niin purkki hyvää lajia

Tee joulusinappia itse

Tee granolaa ja pakkaa kauniiseen purkkiin

Pullo likööriä (jos tykkäävät)

Vierailija
26/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:19"]Ota itsestäsi seksikäs kuva jossain korsetissa ja kirjoita taakse että "tämä lipuke oikeuttaa teidät yhteen kolmen kimppaan minun kanssani"
[/quote]

Muuten hyvä, mutta kyseessä veljeni ja hänen vaimonsa :D hyviä ehdotuksia tullut, kiitos. Minulle edullinen lahja on max 40e. Ovat liikkuvia ihmisiä, lisää saa ehdottaa! Ikää heillä 45v. ja lapset jo isoja, tekevät paljon itse joten palveluseteliä en koe hyväksi ja itse en ole tekevä ihminen. Haluaisin kuitenkin jotenkin heitä muistaa. Ap

Vierailija
27/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti. Tai vaikka 2x20e eri paikkoihin, helppo ja mukava.

Vierailija
28/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:04"]

Eli ihmisille, jotka eivät pidä makeista, "jotain pähkinä-marsipaanisettiä"? :DD

Jos ruokaa haluat antaa, tee perinteisiä silakkarullia tai vaikka lasimestarin silliä. Ei maksa paljon. 

Mäkin kannatan "palveluseteliä" ja kukkaa. Mä olen saanut sellaisen ystävältä kerran ja se oli kiva lahja. Hän tuli pesemään ikkunat keväällä, sitten istuttiin, kahviteltiin jas puhuttiin mukavia. Arvokas lahja!

Asiaan kuuluu tietty, että en ole mikään hyvä ikkunanpesijä, ystävältä pesu taas käy tosi taitavasti.

[/quote]

Kaverisi pesee ikkunoitasi ja sinä katsot vieressä? Kauheaa :D

Ei mun kaverit ole mulle mitään lahjaa velkaa. Minusta mennään liian pitkälle jos pitää mennä siihen että maksaa lahjan työllään. Mutta jos se ei ole teille omituista niin mikäs siinä.

[/quote]

Kyseessä oli lahja, jonka ystävä halusi antaa mulle. Otin sen ilolla ja kiitollisuudella vastaan. En mä tavaralahjojakaan valikoi, vaan otan vastaan mitä annetaan. 

En pidä lahjoja millään lailla velkasuhteena, en laske niiden rahallista arvoa (että meneekö tasan). Inhoan sanontaa "lahjojen ostaminen", paras verbi lahjojen kohdalla on "antaa". 

17

Vierailija
29/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:34"]

Miksi täällä pidetään niin vastenmielisenä ajatuksena palvelun/ajan antamista lahjaksi? Jos olisi jo "kaikkea", en todellakaan itse haluaisi yhtään lisää mitään krääsää jos en sitä oikeasti tarvitsisi. Sen sijaan olisin tosi kiitollinen jos ystäväni esim. tarjoutuisi auttamaan ikkunoiden siivouksessa tai lastenhoidossa jne.

Joku kapselikone tai sodastream olisi ihan vihoviimeinen lahja mitä haluaisin tai itse ostaisin, jollei sitä erikseen olisi toivottu.

[/quote]

Itsekin olen siis ehdottomasti sitä mieltä, ettei krääsää, mutta myös palvelukset olisivat jotenkin noloja.

Paras lahja olisi vaikka hyvä konjakki + käsin tehty sveitsiläinen suklaa.

Vierailija
30/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:04"]

Eli ihmisille, jotka eivät pidä makeista, "jotain pähkinä-marsipaanisettiä"? :DD

Jos ruokaa haluat antaa, tee perinteisiä silakkarullia tai vaikka lasimestarin silliä. Ei maksa paljon. 

Mäkin kannatan "palveluseteliä" ja kukkaa. Mä olen saanut sellaisen ystävältä kerran ja se oli kiva lahja. Hän tuli pesemään ikkunat keväällä, sitten istuttiin, kahviteltiin jas puhuttiin mukavia. Arvokas lahja!

Asiaan kuuluu tietty, että en ole mikään hyvä ikkunanpesijä, ystävältä pesu taas käy tosi taitavasti.

[/quote]

Kaverisi pesee ikkunoitasi ja sinä katsot vieressä? Kauheaa :D

Ei mun kaverit ole mulle mitään lahjaa velkaa. Minusta mennään liian pitkälle jos pitää mennä siihen että maksaa lahjan työllään. Mutta jos se ei ole teille omituista niin mikäs siinä.

[/quote]

Kyseessä oli lahja, jonka ystävä halusi antaa mulle. Otin sen ilolla ja kiitollisuudella vastaan. En mä tavaralahjojakaan valikoi, vaan otan vastaan mitä annetaan. 

En pidä lahjoja millään lailla velkasuhteena, en laske niiden rahallista arvoa (että meneekö tasan). Inhoan sanontaa "lahjojen ostaminen", paras verbi lahjojen kohdalla on "antaa". 

17

[/quote]

Ei sitä tietenkään rahalla mitata. Se olisi moukkamaista. Mutta itselläni ei olisi sydäntä maata laakereillani jos kaveri tulisi pesemään mun kotiani. Ei vaan luonnistu.

Itsellä tulee tuollaisten palveluslahjakorttien antamisesta mieleen, ettei ole varaa ostaa mitään kelvollista, mutta kokee velvollisuudekseen jotain antaa. Eli viimeinen vahtoehto.

Jos ei ole rahaa ostaa lahjaa (ei mullakaan ole joka elämäntilanteessa aina ollut) niin sille ei voi sitten mitään. Lahja annetaan antamisen ilosta, ei vaihtokauppana vastalahjasta. Kuten sinäkin ilmeisesti ajattelet.

Vierailija
31/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31,

en ole tavullakaan kertonut mitä tein sillä aikaa kun ystäväni pesi ikkunani, joten ei ole syytä vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä. 

Ja joo, ystäväni oli silloin rahapulassa, mutta halusi ilahduttaa jollakin, joka on hänelle helppoa ja vaivatonta ja jossa hän on hyvä. Puhtaat ikkunat ja tapaamiseen liittyvä mielihyvä olivat mun mielestä aivan loistava lahja. Ilo oli molemminpuolinen, niinkuin hyvän lahjan kohdalla aina. Ei noloa ollenkaan. Noloa olisi ollut kieltäytyä lahjasta, jonka ystävä halusi antaa. Ja olen puhunut tässä ystävästä, en tutusta, työkaverista tai muusta, etäisemmästä ihmisestä.

Mutta turha kinata, kukin tyylillään. Suklaa ja konjakki on mun mielestä "firmalahja", vailla  henkilökohtaisuutta, vähän niinkuin lahjakortti. Jos sellaisen antaminen tuottaa molemmille osapuolille iloa, niin hyvä! Sehän lahjoissa on pääasia.

17

Vierailija
32/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsellä tulee tuollaisten palveluslahjakorttien antamisesta mieleen, ettei ole varaa ostaa mitään kelvollista, mutta kokee velvollisuudekseen jotain antaa. Eli viimeinen vahtoehto."

Kovin on erilaisia ajatustapoja ihmisillä :) Itselle taas tuosta tulee mieleen, että haluaa antaa nimenomaan jotain henkilökohtaista ja ennenkaikkea itseltään. Kyllä minulla ainakin olisi varaa ostaa vähän arvokkaampiakin juttuja, mutta "maailmankatsomukseeni" ja elämäntyyliini ei kuulu turha kuluttaminen ja rahan tuhlaus. Olen eettinen ja ekologinen, ostan vain aitoon tarpeeseen ja mahdollisimman paljon kierrätettynä ja teen paljon itse (esim. vaatteita). Toivon, että myös ystäväni ymmärtävät minun arvoni ja aatteeni esim. lahjojen suhteen -sekä minua muistaessaan että minun muistaessa heitä.

Itse arvostan aina enemmän itse tehtyä lahjaa ja/tai oman aikansa antamista toiselle kuin ostettua asiaa, oli se rahallinen arvo mikä vaan. Mieluummin ottaisin lahjaksi vaikka ystäväni kylään ja lenkille kanssani, kuin jotain tavaraa.

Vierailija
33/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni itse tehty herkkukori toimii aina. :) Valitse sinne tuotteita, joista arvelet ystäviesi pitävän. Kun olin pieni, me ostimme kummitädilleni lahjaksi aina juustonaksuja, koska hän piti niistä, ja meillä ei ollut juuri ylimääräistä rahaa laittaa synttärilahjoihin.

Vierailija
34/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palvelunlahjakortti on minusta ok esim. mummolle, jonka kunto on jo alentunut ja vaikkapa mattojen pesu kesällä ei enää onnistu --> lapset tai lasten lapset voivat luvata hoitaa homman.

Täysissä voimissa olevalla vaikkapa siivouksen lupaaminen olisi minusta outoa ja kyseenalaista. Itse en haluaisi vierasta meille siivoamaan (lukuunottamatta itse tilattua ja maksettua ammattisiivoojaa).

Lisäksi tässä on tärkeää, että lahjan antajan huolehtii siitä, että lupaus oikeasti lunastetaan. Itse en kehtaisi kysellä lahjan saajana lupauksen perään.

Vierailija
35/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetuslääke on aina hyvä ja tarpeellinen lahja jouluna :)

Vierailija
36/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design sammutuspeite tai palovaroitin. Paola Suhosen suunnittelemat on nättejä, ei tietystikään kaikken makuun.

Vierailija
38/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin viinipullon tai suklaarasian. Turha vaivata päätään lahjalla.

Vierailija
39/39 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Unicefin kautta rokotuksia kehitysmaiden lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi