Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuja, kuinka usein käytät mikroa?

Vierailija
13.10.2021 |

Mä käytän joka päivä vähintään kerran, joinakin päivinä kolmekin kertaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan mikron, mutta en sitä käytä, kun käyn mielummin jossain syömässä.

Vierailija
22/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi kokata vaan yhdelle hengelle, joten teen yleensä neljän hengen annoksen. Pari päivä syön samaa ruokaa ja ne kaksi muuta annosta odottelemaan sitten pakkaseen ja lämmittelen sitten kun en kerkee/viitsi kokata. Tänään lämmittelin viime viikolla tekemiäni suklaakeksejä mikrossa.

Tämän vuoksi minäkin olen viimein mikroa hankkimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka on sivistynyt ja arvostaa ruokaa ei omista mikroa. 

Vierailija
24/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mikroaaltouunia niissä tapauksissa, jolloin olen tehnyt kerralla suunnilleen kahden päivän aterian. Jos esimerkiksi broilerin 4-6 koipireittä pitää paistaa tunnin verran uunissa ja tehdä siihen sopivat lisukkeet (riisiä herne-maissi-paprikan kanssa), niin seuraavana päivänä voin laittaa valmiin annoksen suoraan lautaselle ja lämmittää sen mikroaaltouunissa. Silloin sen seuraavan päivän aterian valmistamiseen menee noin 5 minuuttia 1 tunnin sijasta.

Samoin jos ja kun teen spaghetti bolognese kunnollista aineksista, niin ei olisi mielekästä tehdä vain 1 hengen annosta vaan sen verran enemmän että siinä on 2-3 päivän lämpimät ateriat. Ruoka säilyi aivan hyvin jääkaapissa tuon 2-3 päivää ja sen voi helposti lämmittää mikroaaltouunissa.

Muuten valmistan ruokani sähköliedellä ja sähköuunissa, sillä esimerkiksi paistettu makkarakin maistuu paremmalta uunissa tehtynä kuin mikrossa lämmitettynä.

Vierailija
25/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi kokata vaan yhdelle hengelle, joten teen yleensä neljän hengen annoksen. Pari päivä syön samaa ruokaa ja ne kaksi muuta annosta odottelemaan sitten pakkaseen ja lämmittelen sitten kun en kerkee/viitsi kokata. Tänään lämmittelin viime viikolla tekemiäni suklaakeksejä mikrossa.

Minä olen aina ostanut kaupasta semmoisia suklaakeksejä, joita ei tarvitse sulatella mikrossa ja ne ovat säilyneet aivan hyvin tavallisessa ruokakaapissa.

Vierailija
26/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Hävitin mikron tarpeettomana. Induktioliesi on riittävän nopea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan