Yksinasuja, kuinka usein käytät mikroa?
Mä käytän joka päivä vähintään kerran, joinakin päivinä kolmekin kertaa.
Kommentit (26)
En edes omista mikroa, joten en käytä lainkaan.
Suunnilleen kerran päivässä. Tykkään silti syödä yleensa ruuankin kylmänä.
Mäkään en käytä mikroa, säteilyn seuraukset nähdään vasta vuosikymmenien kuluttua! Lisäksi kaikki ruoka maistuu pahalta, jopa mikrotettu vesi on erilaista kuin kattilassa keitetty. Sano ei huonolle laadulle, sano ei mikrotetulla ruualle!
Joka päivä. Elän pelkillä mikroaterioilla.
Heitin mikron pois kun se pysyi päällä vaikka mikro ovi oli auki. Ihan hyvin pärjännyt ilman sitä.
Ps. Pahoittelut sille tyypille joka halusi kokeilla mitä käy jos pään työntää mikron sisään kun se on päällä. Heitin mikron pois
En enää ikinä tämän jälkeen: työpaikan taukotilan mikroon laitoin annokseni.
Mikron eteen laminaattipintaiselle pöydälle olin jättänyt sakset, joilla olin leikannut annospussin auki.
Mikro oli päällä sen 2 minuuttia, ohjeiden mukaan.
Annosta ottaessani siirsin sakset pois.
Laminaattipöytään oli piirtynyt mikroaaltojen polttama saksien kuva. Ja se on siellä vieläkin!
Odotin ensimmäistä lastani tuolloin, ja kovasti pelotti, ettei vauvalle vain ole aiheutunut mitään.
Tuon jälkeen en ole enää ikinä käyttänyt mikroa.
Samainen ensimmäinen lapsi pitää minua hörhönä, pitäköön.
En hänelle viitsi kertoa esim. videosta, jossa näytetään, kuinka kaksi taimea kehittyvät, riippuen siitä, minkälaista vettä ne saavat: toinen perusvettä, toinen mikroaaltouunissa kuumennettua ja jäähdytettyä vettä. Mikrokasvi nuupahtanut, normivesi kasvi kasvaa...
Kotona yleensä vain viikonloppuisin ja lomalla, koska syön pääateriani töissä. Töissä kerran päivässä että saa annoksen lämpimäksi ellei ole pelkkää salaattia jota ei tartte lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
En enää ikinä tämän jälkeen: työpaikan taukotilan mikroon laitoin annokseni.
Mikron eteen laminaattipintaiselle pöydälle olin jättänyt sakset, joilla olin leikannut annospussin auki.
Mikro oli päällä sen 2 minuuttia, ohjeiden mukaan.
Annosta ottaessani siirsin sakset pois.
Laminaattipöytään oli piirtynyt mikroaaltojen polttama saksien kuva. Ja se on siellä vieläkin!
Odotin ensimmäistä lastani tuolloin, ja kovasti pelotti, ettei vauvalle vain ole aiheutunut mitään.
Tuon jälkeen en ole enää ikinä käyttänyt mikroa.
Samainen ensimmäinen lapsi pitää minua hörhönä, pitäköön.
En hänelle viitsi kertoa esim. videosta, jossa näytetään, kuinka kaksi taimea kehittyvät, riippuen siitä, minkälaista vettä ne saavat: toinen perusvettä, toinen mikroaaltouunissa kuumennettua ja jäähdytettyä vettä. Mikrokasvi nuupahtanut, normivesi kasvi kasvaa...
Miksiköhän mun naamaan ei tule rusketusraitoja rilleistä, vaikka seison naama kiinni katsomassa kun mikro lämmittää ruokaa?
Teen aamupuuron mikrossa ja sulatan joskus pakasteita.
En viitsi kokata vaan yhdelle hengelle, joten teen yleensä neljän hengen annoksen. Pari päivä syön samaa ruokaa ja ne kaksi muuta annosta odottelemaan sitten pakkaseen ja lämmittelen sitten kun en kerkee/viitsi kokata. Tänään lämmittelin viime viikolla tekemiäni suklaakeksejä mikrossa.
Kerran tai kaksi kuukaudessa. Ilmankin pärjäisin hyvin.
Viisi-kuusi krt päivässä. Valmistan usein jopa ruokani mikrolla, kun en jaksa sotkea kattiloita ja pannuja sinkkutaloudessa...
Vierailija kirjoitti:
vähän saman tyyppinen koe tehtiin kännyköillä, nehän perustuvat myös mikroaaltoihin. huoneessa oli laturissa kännykkä ja kasvintaimia. Kasvoivat huonosti tai ei ollenkaan. Niiden verrokit, jotka eivät joutunuteet olemaan kännykkäsäteilyn kanssa tekemissä, kasvoivat normaalisti.
mikroaallot ovat vahingollisia eläville soluille. Tuo saksijuttu oli pelottava!
En koskaan. Minulla ei ole ollut mikroa yli 10 vuoteen. Täysin tarpeeton kodinkone.
Kerran tai pari päivässä mikrotan edellisenä päivänä tehtyä safkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en käytä mikroa, säteilyn seuraukset nähdään vasta vuosikymmenien kuluttua! Lisäksi kaikki ruoka maistuu pahalta, jopa mikrotettu vesi on erilaista kuin kattilassa keitetty. Sano ei huonolle laadulle, sano ei mikrotetulla ruualle!
Kirjoittaja on sanonut ei myös koulutukselle ja luonnontieteelliselle tiedolle. Kai tiedät, että sekä lämpö että valo ovat samaa sähkömagneettista säteilyä kuin mikroaallot, paitsi suurienergisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja on sanonut ei myös koulutukselle ja luonnontieteelliselle tiedolle. Kai tiedät, että sekä lämpö että valo ovat samaa sähkömagneettista säteilyä kuin mikroaallot, paitsi suurienergisempää.
Kiva kun täällä on aina teitä juntteja, jotka on tehneet omin kätösin alentuvan, omaan maailmankuvaansa sopivan kuvan aihe vapaan keskustelijoista ja sen pohjalta sitten heitellään näitä alentuvia kommentteja. Tosielämässä minä voisin taputella sinua alentuvasti päähän näiden aiheiden tiimoilta. Täällä et koskaan tiedä, kenelle puhut. Kyllä juntti, tiedän nämä seikat. Mikroaaltouunien ja kännyköiden säteily on silti vaarallista, puhu mitä puhut. Ja netistä löytyy lisää tietoa. Mee sä syömään lyijyä, tolla samalla logiikalla se on ihan yhtä tervellistä kuin nappailla rautaa, nehän on molemmat metalleja....
Pari kertaa kuussa jos pitää sulattaa jotain pakastetta.
-Kokkaava mies
Kerran pari päivässä, lähinnä kahvin lämmittämiseen.