Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette kun kolmasluokkalainen valehtelee?

Vierailija
13.10.2021 |

Esim.vaikka siitä että ei tullut läksyjä ja oikeasti tuli. Tai vaikka että ei myöhästynyt koulusta vaikka myöhästyi.

Onko jotain oikeasti toimivaa tapaa? Musta tuntuu että mä olen feilannut tän koko vanhemmuusasian.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on Wilma käytössä. Voit totuudenmukaisesti keskustella lapsesi kanssa asiasta. Näytät kädestä pitäen, että huomaatko, minulle tulee kaikesta ilmoitus. Ajan kanssa oppii hahmottamaan ja ymmärtämään, että tiedät hänen välttelevän totuutta. Muistan oman, nyt jo teini, toimivan noin ala-asteella. Kavereiden kanssa olisi ollut mukavampaa, kuin tehdä ne läksyt. Johdonmukaisuus palkitaan. Nyt ottaa hyvin vastuuta opiskelustaan ja menestyy hyvin arvosanoin koulussa, 8-10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaat nahkavyöllä itse saatanan takaisin helvettiin hänestä.

Vierailija
4/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat että valehtelu on ok, jos siitä saa jotain konkreettista hyötyä, mutta vanhemmille ei kannata valehdella, koska siitä ei oikein hyödy.

Vierailija
5/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmevuotiaalla jatkuvasti paskat housuissa.

Vierailija
6/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta Ap, mitä siis muuten teet kun lapsi tekee jotain sellaista mikä ei ole toiveidesi mukaista? Rautalangastako täytyy nyt taas uusavuttomille kertoa kasvatuksen keinoista, yhä uudelleen??

Vierailija
7/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele säkin sille. Sano että klo 16 on ruoka mut älä teekään ruokaa koko päivänä.

Vierailija
8/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi suun pesu?

Vierailija
9/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen valheen.

Vierailija
10/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa saada lapsi lopettamaan valehtelu on tehdä se hyödyttömäksi. Eli toisinsanoen miksi lapsi valehtelee? Todennäköisesti siksi että pelkää vanhemman rähinää tai muuta seuraamusta. Lapsi kyllä lopettaa kun huomaa, että vanhempi ei enää ole vihainen.

Vierailija
11/11 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin lapselle vihervasemmistolaisen poliitikon uraa