Mikroruuan valmistaminen Uunissa?
miten te lämmitätte Mikroruuan tavallisessa Uunissa. Erehdyin kokeilemaan valmis mikroruokaa mutta tottuneena käyttämään tavallista uunia en osaa lämmittää mikroruokaa tavan uunissa. Miten esim. 800w on uunissa? 175 vai 200 astetta ja miten kauan?
Kommentit (17)
Voiko näin siis tehdä? Mun mikro hajosi juuri.
mutta jos se ruoka on muoveissa? kestääkö se uunia?
Ainakin maksalaatikoissa on lämmitysohjeena niin, että joko mikrossa 2 minuuttia tai uunissa 175 asteessa 30 minuuttia. Tuo on varmaan hyvä lähtökohta muidenkin mikroaterioiden kanssa.
Jos on muoviastiassa, lapioi uunivuokaan ja jos on 400g, laita 175 astetta ja puoli tuntia. Jos on 300g, pudota uuniaika 20 minuuttiin. Ihan syötävää luulisi tulevan.
Näin tyhmiä ja uusavuttomia ihmisiä liikkuu joukossamme. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin maksalaatikoissa on lämmitysohjeena niin, että joko mikrossa 2 minuuttia tai uunissa 175 asteessa 30 minuuttia. Tuo on varmaan hyvä lähtökohta muidenkin mikroaterioiden kanssa.
Jos on muoviastiassa, lapioi uunivuokaan ja jos on 400g, laita 175 astetta ja puoli tuntia. Jos on 300g, pudota uuniaika 20 minuuttiin. Ihan syötävää luulisi tulevan.
miten uuni voi olla noin hidas?
Vierailija kirjoitti:
Ottaa muovit pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroaaltouuni lämmittää ruoan sisältä. Uuni ulkopuolelta. Nopeammin jos haluaa kuumaksi niin kannattaa levittää ruoka isommalle alalle. Kuumenee paljon nopeammin.
Uunin hyvä puoli on, että yleensä ruoasta tulee paremman makuista kuin mikrossa lämmittämällä.
Niin ja sähköä kuluu uunin kanssa moninkertaisesti. Aika tehotonta.
Kauan menee aikaa paistinpannulla tai airfrayerillä?
Vierailija kirjoitti:
Muovit pois ja lautaselle.
Mikä ja missä tuo Uuni on? Mä tiedän vain uunin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehosta se riippuu. Kun ruoka on jo valmiiksi kypsää, sitä ei tietenkään tarvitse puolta tuntia lämmittää. Ruuan voi lämmittää myös paistinpannulla.
Paistinpannulla lämmittäisin, jos ei ole mikroa.
Vierailija kirjoitti:
Paistinpannulla lämmittäisin, jos ei ole mikroa.
ehkä jotain laatikkoruokaa mutta keittoa tai kastikkeita ei voi
Aika nopsaa se on lämmintä. Mikroruoka (eines) on yleensä valmiiksi kypsää eli ei tarvitse huolehtia sen suhteen. Riittää, että lämmittää. Joku 7 minaa varmaan riittää 200 asteessa (siirtää vaan sen ruuan pois siitä pakkauksesta uunin kestävää vuokaan, he he). Vähän voi ärsyttävästi kurkistella, ettei pinta vallan pala.
Mä elin jossain vaiheessa aika pitkäänkin ilman mikroa, kun en ole hirveästi mikään einesihminen. Joskus jotain Kokkikartanon valmisaterioita tuli käytettyä, jotka on jo valmiiksi foliovuoassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika nopsaa se on lämmintä. Mikroruoka (eines) on yleensä valmiiksi kypsää eli ei tarvitse huolehtia sen suhteen. Riittää, että lämmittää. Joku 7 minaa varmaan riittää 200 asteessa (siirtää vaan sen ruuan pois siitä pakkauksesta uunin kestävää vuokaan, he he). Vähän voi ärsyttävästi kurkistella, ettei pinta vallan pala.
Mä elin jossain vaiheessa aika pitkäänkin ilman mikroa, kun en ole hirveästi mikään einesihminen. Joskus jotain Kokkikartanon valmisaterioita tuli käytettyä, jotka on jo valmiiksi foliovuoassa.
Ja paistinpannulla perus makaroni- ja maksalootat.
Vetelet suoraan rasiasta vaan lämmittämättä mitenkään. 😑
Mä oon lämmittänyt jotain mikroruokia ihan silleen et uuni lämpenemään 200 asteeseen, ruoka sisään, ja kun uuni on lämmennyt ni ruoka on ollu valmis. Hyvää on tullu.