Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä 17v voi ostaa vanhemmille joululahjaksi.. help!

Vierailija
10.12.2014 |

Niin siis lähinnä kaipaisin mielipiteitä että minkä arvoiset lahjat ostaisin.. myös lahjavinkkejä saa ehdottaa:) äidille olen ennen ostanut esim. erilaisia rasvasettejä, isälle kirjoja ym.. hävettää kun itsellä ei ole tuloja, käyn siis lukiota ja saan vain hieman käyttörahaa itselle. nyt on kuitenkin jollain ihmeellä 70e säästössä, max parikymppiä/lahja olisi varaa laittaa.. hävettää niin paljon itse saada lahjoja kun ei ole varaa itse antaa vanhemmille lahjaa enkä edes tiedä mitä ostaa:(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:55"]Anna hemmottelulahjakortti äidille. Osta joku edullinen dvd-elokuva ja laita sen kylkeen kortti, jossa lukee esim "yhteinen elokuvailta. Minä tarjoan jalkakylvyn ja hartiahieronnan". Isälle voisi ostaa uimahalliliput samalla idealla, ilman hierontaa. Tekniikanmaailma siihen kylkeen. Itse tykkäisin. T. Teinien äiti
[/quote]

Elokuva oli kiva idea! sen voisi lisätä, siinähän olisi yhteistä aikaa kun sen porukalla katsoisi, mutta sen osto ei olisi mielestäni niin awkward kuin joku kunnon leffaan meneminen porukalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ap suloinen kun mietit tällaista :) Uskon, että sun vanhemmat ymmärtää, ettei sulla ole paljoa rahaa käytössä, joten noin kympin lahja per pää on musta ihan fine. Sulle itsellesi oma raha on myös tärkeää, joten älä tuhlaa kaikkia rahojasi joululahjoihin. Vanhemmat ovat varmasti iloisia ylipäätään siitä, että muistat heitä! Sitten kun olet töissä, niin voit ostaa vanhemmille kalliita lahjoja jos haluat. Mutta tässä vaiheessa ajatus ja muistaminen on tärkein. Tässä joitain vinkkejä, joita itse olen ostanut opiskeluaikana (=vähätuloisena) vanhemmilleni: 

- villa/pörrösukat, tai pipo+hanskasetti

- omista kuvista netistä tilattu kalenteri

- laudeliinoja ja saunan tuoksuöljyä, saunahunajaa

- villaisia talvikäyttöön tarkoitettuja kengänpohjallisia (joo ankean kuuloinen lahja, mutta vanhempani ovat tykänneet/tai väittäneet ainakin niin :D)

- itse tehtyä marmeladia, itse tehtyjä makeisia, itse tehdyt "piparikortit" 

- tyynyliinoja, joissa  kaunis painatus 

Vierailija
24/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yhdessä tekeminen olisi paras lahja, etenkin jos se on jotenkin muuttunut vaivaannuttavaksi / harvinaiseksi teillä? Olen 100% varma, no okei 99%, että vanhemmat ovat ihan onnessaan, jos teini-ikäinen lapsi viettää vapaaehtoisesti aikaa heidän kanssaan. Se vaan, että tulevatko vanhempasi toimeen tällä hetkellä niin hyvin, että voivat lähteä yhdessä leffaan/keilaamaan/muuhun yhteiseen juttuun? No jos joulu vietetään yhdessä, niin eiköhän. Muuten ehkä sit erilliset jutut heille.

Vierailija
25/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:45"]

Eikö se yhdessä tekeminen olisi paras lahja, etenkin jos se on jotenkin muuttunut vaivaannuttavaksi / harvinaiseksi teillä? Olen 100% varma, no okei 99%, että vanhemmat ovat ihan onnessaan, jos teini-ikäinen lapsi viettää vapaaehtoisesti aikaa heidän kanssaan. Se vaan, että tulevatko vanhempasi toimeen tällä hetkellä niin hyvin, että voivat lähteä yhdessä leffaan/keilaamaan/muuhun yhteiseen juttuun? No jos joulu vietetään yhdessä, niin eiköhän. Muuten ehkä sit erilliset jutut heille.

[/quote]

Niin ja se vielä, että oon 38v., mutta mulla on pienet lapset, joilta ei vielä tuu lahjoja kun uskovat joulupukkiin... Mutta sitten kun itse muistavat lahjoilla, niin mitä itse haluaisin lahjaksi, olisi kyllä se yhteinen aika rakkaiden lasten kanssa iästä riippumatta ja jotain kivaa toiminnallista ohjelmaa siihen. Tai sitten aineellisisita joku lempisarja dvd:nä ja jättipussi irtokarkkeja siihen kylkeen :D tai meikkejä / rasvoja / jotain ihanaa suihkugeeliä... EI mitään kodinhoitoon liittyvää kiitos, hemmottelua ja naisellista, on neuvoni ;) Ja tosiaan ei tarvitse olla kallista, ajatus on tärkein ja just se että on harkittu lahja niin varmasti lämmittää.

Vierailija
26/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt joululahjat on parhaita! Osaisitko tehdä/painattaa valmiiseen tyynyliinaan/pyyhkeeseen /tmsjonku tekstin tai kuvion?

Tee itse karkkipuu päällystetyistä karkeista?

Isälle ideoita: arpapaketti, nahkahanskat, ristikkolehti, lipokkaat, jouluolutta... äidille:kaulaliina,pipo, hanskat, hygieniatuotteita, saunatakki, pyjama...

Vierailija
27/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä mammalle

Vierailija
28/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14 tääl taas :)

Mahtavia ideoita yläpuolella.

Noista pisti silmään erityisesti tuo peli juttu, eli entä jos ostaisit esim. Uno kortit ja sit tekisit sellasen pikkusen herkkukorin ja siihen kortin, että ne on peli-iltaa varten? Tuo toimisi sekä äidin että isän kanssa erikseenkin ja peleistä ois sit myös sinulle varmasti kaveriporukan kanssa iloa.

Samoin tuo tyynyliinan painamisjuttu oli kiva idea eli molemmille omat tyynyliinat, tunnet heidät parhaiten joten lahja olisi aika henkilökohtainenkin ja sillä tavalla kiva ja aina läsnä/käytettävä. Esim. kangastussilla vaikka joku pelkkä runokin esim. tai mitä haluat heille sanoa jne jos ei piirtäminen/painaminen niin kiinnosta.

Sit tietty esim. kalenterin voi tehdä itsekin: tulostat vaikka koululla! Siihen vois laittaa sit omia kuvia/teidän yhteisiä kuvia joka kuukauden kohdalle. Koulun koneilla saattaa olla esim. Microsoft Publisher ohjelma, jossa on valmiita kalenteripohjia. Jos/kun käyt koulua, voisit kysyä esim. atk-opelta apua projektissa.

Samoin kuten joku toteskin, et jos leffaan meneminen tuntuu kummalliselta, niin yhtä hyvä ois se leffan vuokraaminen kotiin ja sit vaik se herkkukori. Olettaen että se ei ole teille arkea :)

Vierailija
29/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinaaa!

Vierailija
30/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, se että tavalla tai toisella annat heille omaa aikaasi on kaikkinensa paras lahja. Se ei tuossa iässä ole enää puolin eikä toisin itsestään selvää. Itse olisin ainakin tosi otettu, jos lapseni haluaisi tuossa iässä ihan oikeasti tehdä kanssani jotain/olla läsnä siinä tilanteessa.

Vierailija
31/33 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme isoveljen kanssa puokkiin äidille Marimekon yöpaita (edellinen jo ihan reikänen) ja isälle hänen lempihajuvettään :) Aika kalliit lahjat, mutta ei mitään verrattuna siihen kuinka paljon meidän elättäminen maksaa!

Vierailija
32/33 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vähän ankea tyyppi, mutta mielestäni lasten ei tarvitse ostaa vanhemmilleen joululahjoja ellei satu olemaan mielessä jokin erityisesti lahjansaajalle sopiva asia. Kyllä vanhemmilla on varaa ostaa pörrösukkansa itse. Juuri tämä hömpötys, että kaikkien pitää ostaa kaikille mitä tahansa lahjoja, johtaa siihen että turhaa tavaraa kertyy nurkkiin ja niitä sitten vähin äänin heitellään käyttämättöminä roskikseen tai Kierrätyskeskukseen.

Osta jotain mikä kuluu pois: hyvää kahvia ja pikkuleipiä/suklaata tms.

Vierailija
33/33 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulukirja