Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytittekö nuorena aikuisena mitään äitinne vaatteita? Minkä ikäiseksi asti?

Vierailija
13.10.2021 |

Tuli mieleen, että käytin joitain äitini juhlavaatteita ja muitakin vaatteita parikymppisenä. Nykynuoret eivät varmaan sellaista tekisi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt, äitini oli sen verran lyhyempi kuin minä, ettei hänen vaatteensa minulle sovi.

Meillä taasen 17v vierailee välillä mun vaatekaapilla, vaikka lähtökohtaisesti meidän pukeutumistyylimme ovat erittäin erilaiset ja tyttö on melkein 20 cm minua pidempi.

Vierailija
2/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä käyttänyt, äiti oli ihan erimuotoinen ja huomattavasti lyhyempi kuin minä. Joitain korkokenkiä taisin joskus jossain juhlissa käyttää, sekin oli vähän hankalaa, kun äidin jalka oli 1½ numeroa suurempi kuin mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viime vuonna. Keijo-61

Vierailija
4/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt, äiti on minua n. 20-30 kiloa painavampi. Meillä myös omat tyttäreni kyllä lainaavat minun vaatteitani kotioloissa. Esikoinen on myös ominut minulta kahdet farkut. Saisinkohan takaisin jos kasvaa minusta ohi.

Vierailija
5/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt, äitini oli sen verran lyhyempi kuin minä, ettei hänen vaatteensa minulle sovi.

Meillä taasen 17v vierailee välillä mun vaatekaapilla, vaikka lähtökohtaisesti meidän pukeutumistyylimme ovat erittäin erilaiset ja tyttö on melkein 20 cm minua pidempi.

Tuossa olisi varmaan pitänyt oikeastaan käyttää omasta äidistäni lyhyempi-sanan sijaan pienempi kuin minä. Eli ei pelkkä pituus, mutta kun oli vielä niin sirorakenteinen, ettei mulle hänen vaatteensa mahdu. Hän ostikin osan vaatteistaan lastenosastoilta.

Oman lapseni suhteen taasen minulla on painoa enemmän kun lapsellani, vaikka pituus onkin toisin päin, jolloin minun vaatteeni kyllä hänelle mahtuvat, mutta ovat mahdollisesti lyhyitä. On siis lainaillut minulta lähinnä urheilupaitoja, neuleita, jotain mekkoja (jotka ovat hänelle aika minimekkoja), housuja (joissa lahkeet jäävät puoleen sääreen) jne.

-1

Vierailija
6/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin pari kertaa jotain mekkoa. Kuroin ylijäämän vyöllä kokoon.

Vierailija
7/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oon nyt tälleen nuorena aikuisena samankokoinen kun äitini olitämän ikäisenä ja hän on säästänyt paljon vaatteitaan. Mulla on esim. paljon hänen vanhoja hameitaan.

Vierailija
8/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti nyysi mun vaatteita omaan käyttöönsä! Ainakin yhden kivan pitsipuseron. Ei se edes lupaa kysynyt, otti vain.

Omat lapset on käyttäneet mun collegepuseroita, villapaitoja ja huppareita, tykkäävät vähän löysemmistä etenkin kotioloissa. Jotain mun kenkiä, kun meillä kaikilla perheen naisilla jalka 38.

Vierailija
9/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin sanunnaisesti tullessani teini-ikään. Olemme molemmat äidin kanssa suht saman mittaisia ja molemmilla tiimalasivartalo joten äidin vaatteet istui suht hyvin ja äiti puolestaan välillä lainasi mun paitoja, mekkoja. :) Varmaa farkut ainoa joka ei istunu molemmille. Mutta meiän mammalla aina ollut hyvä ja nuorekas pukeutumistyyli ja on edelleen!

Vierailija
10/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äitini on kaksi kertaa kokoiseni, joten vaatteet uisivat päälläni. Ainoastaan vanhojentansseissa käytin äidin pitkää villatakkia ulkona liikkuessa.

Vierailija
11/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on aina ollut niin erilainen tyyli.

Vierailija
12/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi käyttämään äidin vaatteita kokoeron vuoksi. Äiti on pyöreähkö ja itse olen kukkakeppi eli pysyisi vaatteet edes päällä

Vierailija
13/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vieläkin viisikymppisenä ja hän minun. 

Vierailija
14/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja piti sanomani, että molemmilla on niin isot ryntäät, että jos paita sopii yhdelle, se käy toisellekin. Normaalit paidat ovat napamallia meille, joten jos löytyy kelvollinen, siitä tulee kina.

Vierailija
15/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja piti sanomani, että molemmilla on niin isot ryntäät, että jos paita sopii yhdelle, se käy toisellekin. Normaalit paidat ovat napamallia meille, joten jos löytyy kelvollinen, siitä tulee kina.

Jos yksi löytää sopivan, hän ostaa kaksi. Tietenkin.

Vierailija
16/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Paitsi, että olemme ruumiinrakenteelta kuin yö ja päivä, äitini vanheni nopeasti ja käytti tanttavaatteita. Ne pastelli jakut 80-luvun toppauksilla oli todella järkyttäviä.

Vierailija
17/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä en todellakaan käyttänyt, nuorena aikuisena sitten kyllä joitain. Minulla on edelleen joitain äidille pieneksi jääneitä housuja, vaikka äiti onkin aika paljon lyhyempi kuin minä, joten ei ne täydellisesti istu. Lisäksi joku hame taitaa olla äidin vanha.

Vierailija
18/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olin häntä päätä pidempi luuviulu, kun hän taas oli tukeva.

Vierailija
19/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun naiset harrastavat tämmöistä. Ei tulisi kyllä nyt mieleen ottaa mitään isäni vaatetta käyttöön. Joskus äitini on tuputtanut joitain isälle väärän kokoisia vaatteita, mutta ne ovat käyttämättömiä.

Se riitti, että intissä alusvaatteet kiersivät varusteiden viikkoaihdon yhteydessä. Otin nopeasti käyttöön omat siviilialusvaatteet. Alkaa menemään kyllä asian vierestä...

Vierailija
20/20 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 32 ja edelleen käytän äidin vaatteita. Yleensä kyllä niitä 30 vuotta vanhoja, jolloin äiti oli aika saman kokoinen kuin mitä minä nyt. Nuorempi siskoni on lainannut enemmänkin vaatteita juhliin yms.