Hoitajaksi ilman influenssarokotusta? Kukaan?
Kuinka kauan nykyään pystyy työskentelemään ilman kausiinfluenssarokotusta? Muut vaadittavat rokotukset, myös koronarokotukset, ovat kunnossa.
Rokotuspakko on syy miksi poistuin alalta, mutta kun hoitajista on pulaa, tarkastelen tilannetta. Tahdottaisiinko minut takaisin alalle? Minulla ei ole halua joustaa rokotusasiassa milliäkään tai muuten saan alkaa joustamaan joka vuosi. Olen sairastanut influenssan monta kertaa ja en pidä sitä henkilökohtaisena terveysriskinä.
Kun työskentelen hyvin tarkasti, en koe, että asiakkaille/potilaille, niissä tehtävissä joissa toimisin, koituisi edes samansuuruista riskiä kuin influenssarokotteen ottaneesta, mutta oireisena töihin tulevasta hoitajasta. Ja näitä oireisia hoitajia riitti ainakin silloin, kun minä toimin hoitajana!
Kokemuksia rokotuspakon toimeenpanosta?
Kommentit (22)
Oon sote alalla töissä ja kertaakaan työnantaja ei ole kysellyt, onko korona rokotteeni ajan tasalla. Jos nyt rehellisiä ollaan, otin vasta ekan piikin.
Minulla ei aikanaan ollut influenssa rokotusta. Sairastin sen ja en halua toista. Olen sen jälkeen ottanut joka vuosi ja toistaiseksi on suojannut.
Minulla ei luonne anna periksi altistaa omassa työssä asiakkaita/potilaita. Omasta mielestä minä olisin edesvastuuton.