Tuntematon soittaja, kaupustelija?
Onko joku muu saanut soittoja tästä numerosta? 044 0331652. Soittanut tänään kahdesti, en ole vastannut.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:39"]
Eikö olisikin kiva, jos soittaja olisi puhennumeroaan vaihtanut ystäväsi, jonka numeroa nyt levittelet vauvapalstalla?
[/quote]
Ystävä varmaan laittaisi viestin, jos puheluun ei vastata.
Mulle on soittanut ajoittain 044-alkuiset numerot, yleensä aina viikon kerrallaan, ja sitten lopettaa. Oletan, että jos kyse on tuttavasta, hän laittaa viestin perään.
Mä oon aina ajatellut että jos on oikeaa asiaa laittaa viestin. Kaupustelijoille en vastaa koska ne nauhoittaa puhelut ja niitä soitetaan puhelinmyynnin työnhakijoille. Kiva.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:39"]
Eikö olisikin kiva, jos soittaja olisi puhennumeroaan vaihtanut ystäväsi, jonka numeroa nyt levittelet vauvapalstalla?
[/quote]
Ystävä varmaan laittaisi viestin, jos puheluun ei vastata.
Mulle on soittanut ajoittain 044-alkuiset numerot, yleensä aina viikon kerrallaan, ja sitten lopettaa. Oletan, että jos kyse on tuttavasta, hän laittaa viestin perään.
[/quote]
Ei sekään kivaa ole, jos jokin yksityishenkilö soittaa vahingossa väärään numeroon ja sitä numeroa sitten viljelet keskustelupalstalla.
Soittellut tännekin muutamaan kertaan tänä vuonna ja DNA myyjä asialla.
Soittanut minulle tänään kolme kertaa. En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ja aivan kuin jo todettiin, jos on tärkeää asiaa tai numeroa vaihtanut ystävä, niin varmaankin laittaisi viestin. Ja muutenkin, puhelimeen ei ole mikään pakko vastata vaikka soittaja olisi tuttukin. Ihan on ihmisellä vapaus päättää!
Ja vielä näille, jotka närkästyneinä sanoivat, että entäs jos numero onkin jonkun tuttusi ja sitä nyt täällä netissä levität. Soitteletteko itse randomeihin numeroihin, jotka netissä näette???
Tuntematon numero voi olla vaikka verottaja tai Kelan virkailija joka haluaa tarkistaa sinun antaman ilmoituksen. Tosin ei ne lauantaina soittele, mutta minä vastaan aina vieraisiin numeroihin.
Ei kaikki tosiaankaan ole lehtimyyjiä, tosin niille voi sanoa napakasti "ei kiinnosta"
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:19"]Soittanut minulle tänään kolme kertaa. En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ja aivan kuin jo todettiin, jos on tärkeää asiaa tai numeroa vaihtanut ystävä, niin varmaankin laittaisi viestin. Ja muutenkin, puhelimeen ei ole mikään pakko vastata vaikka soittaja olisi tuttukin. Ihan on ihmisellä vapaus päättää!
Ja vielä näille, jotka närkästyneinä sanoivat, että entäs jos numero onkin jonkun tuttusi ja sitä nyt täällä netissä levität. Soitteletteko itse randomeihin numeroihin, jotka netissä näette???
[/quote]
Sellaisiakin hulluja on liikkeellä.
Se on DNA:lta, haluavat antaa alennusta puhelinlaskuun ja lähettää sulle Samsung-puhelimen. Mulle soitti juuri Daniel Vaasasta ja jutteli ummet ja lammet, oli hauska puhelu. Epäili, että aion viedä firman konkurssiin, kun puhelinlaskuni on niin pieni.
Niillä on siis joku kampanja päällä, soittelevat asiakkailleen tänään ahkerasti.
En minä ainakaan yleensä jaksa laittaa viestiä, vaikka kaveri ei vastaisikaan. Saatan soittaa muutaman kerran ja sitten jätän sikseen, jos ei ollut mitään tärkeää asiaa vaan olisin vain halunnut kälättää puhelimessa kaverin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" Soitteletteko itse randomeihin numeroihin, jotka netissä näette???
[/quote]
Sellaisiakin hulluja on liikkeellä.
[/quote] Tähän auttaa se, minkä jo totesin, ei kannata vastata vieraisiin numeroihin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:19"]Soittanut minulle tänään kolme kertaa. En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ja aivan kuin jo todettiin, jos on tärkeää asiaa tai numeroa vaihtanut ystävä, niin varmaankin laittaisi viestin. Ja muutenkin, puhelimeen ei ole mikään pakko vastata vaikka soittaja olisi tuttukin. Ihan on ihmisellä vapaus päättää!
[/quote]En soittele mutta muuten kyllä vastaan kaikkiin puheluihin. En pelkää ihmisiä. Ja jos näen että vieras numero on soittanut, soitan takaisin. Pidän tätä erittäin normaalina käytöksenä.
On muuten kiva sairaalasta soitella näille, jotka eivät puhelimeen vastaa, jos numero ei ole tiedossa...
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta tsekkaan kenelle numero kuuluu. Sillä tavalla minä tällekin sivulle päädyin, DNA siis soittanut kolme kertaa tänään. Kun täällä niin negatiivisesti vastaamattomuuteen suhtaudutaan, niin selitän omaa käytöstäni vähän. Minua ärsyttää puhelinmyyjät. Monet lukevat myyntipuheen suoraan paperista, eikä sen litanian väliin saa kohteliasta kieltoa sanottua, tai sitten he ovat agressiivisia tms. En kuitenkaan halua kenenkään mieltä pahoittaa, työtäänhän he tekevät ja siksi en vastaa. Minä osaan tilata lehteni itse, jos sellaisen haluan. Olen suurimpiin lehtitaloihin ilmoittanut, että ei kannata soitella. Tein myös puhelinmarkkinointikiellon, olen kieltänyt Väestörekisteriä myymästä tietojani ja SILTI puhelinmyyjät piinaavat. Minä en siis vastaa tuntemattomiin numeroihin.
En pysty ymmärtämään miksi joku ei vastaa puhelimeen kun se soi. Sitä vartenhan se on että siihen vastataan. Eihän sitä muuten voi tietää oliko asia tärkeä vai ei. Ei kaikki jaksa alkaa viestejä kirjoittamaan ja on asioita jotka on helpompi selittää puhumalla. Se on sitten kokonaan toinen juttu milloin voi vastata, aina ei voi olla tavoitettavissa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:15"]
En pysty ymmärtämään miksi joku ei vastaa puhelimeen kun se soi. Sitä vartenhan se on että siihen vastataan. Eihän sitä muuten voi tietää oliko asia tärkeä vai ei. Ei kaikki jaksa alkaa viestejä kirjoittamaan ja on asioita jotka on helpompi selittää puhumalla. Se on sitten kokonaan toinen juttu milloin voi vastata, aina ei voi olla tavoitettavissa.
[/quote]
Etkö yhtään millään pysty vaikka kuinka koettaisit? Toiset eivät ole hankkineet puhelintaan toisten huviksi vaan omaan käyttöön.