Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvaperhe: harrastaako teillä isä ja paljonko?

Vierailija
10.12.2014 |

Meillä kun on tästä aiheesta riidelty viime aikoina.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa: sain mieheltä syntymäpäivälahjaksi kampaajalle lahjakortin. Mies erikseen ilmoitti, että siihen kuuluu lapsenhoitoapu kampaamoni ajaksi. Jäin vähän suu auki siinä vaiheessa.

Vierailija
22/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:53"]

20 jatkaa: sain mieheltä syntymäpäivälahjaksi kampaajalle lahjakortin. Mies erikseen ilmoitti, että siihen kuuluu lapsenhoitoapu kampaamoni ajaksi. Jäin vähän suu auki siinä vaiheessa.

[/quote]

Olitteko sopineet, että kumpikin osallistuu lapsenhoitoon yhtä paljon? Yleensä se, joka haluaa auton/koiran/lapsen myös vastaa sen ylläpidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on 5kk. En ole vielä ainakaan hirveästi halunnut itse lähteä mihinkään, jos vauva vetää raivarit kotona ja itkee niin mies ei osaa hoitaa tilannetta. Se vain istuu lamaantuneena vieressä eikä tee mitään "ei se rauhotu kuitenkaan." En osaa rentoutua yhtään jos olen jossain ilman vauvaa. Ehkä enemmän sitten kun vauva ei ole niin tissiriippuvainen. Enemmän mua harmittaa just se, että tuntuu että mies ei edes halua ottaa vastuuta! Kun olen yrittänyt sanoa että olisi kiva jos mies olisi vain meidän kanssa mutta ei kuulemma jaksa olla tekemättä mitään. Ihan kuin tässä ei olisi tekemistä. Siksi se jotenkin olettaa että voi harrastaa mielin määrin. Sori sekava selitys! Ap

Vierailija
24/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:53"]

[/quote]

Olitteko sopineet, että kumpikin osallistuu lapsenhoitoon yhtä paljon? Yleensä se, joka haluaa auton/koiran/lapsen myös vastaa sen ylläpidosta.
[/quote]

Voi kyllä lapsi oli hyvin haluttu. Mieheni taisi sitä jopa haluta enemmän kuin minä, koska ei edes miettinyt abortin mahdollisuutta.

Vierailija
25/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:26"]

Mun mielestä sellainen kerta viikkoon molemmille on vielä hyvä määrä harrastuksia, muu menee jo vähän perhe-elämän kanssa liialliseksi.

[/quote]

Tuo on vähän huono, koska yksi salikäynti viikossa ei riitä mihinkään. Pidän ihmisoikeutena päästä ainakin 3 kertaa viikossa puntille. Tosin ei siihen menekään kuin noin tunti/kerta, ei pitäisi olla mikään ongelma.

Vierailija
26/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töissä ulkomailla. Minusta vauvan hoitaminen ei ole raskasta, joten sen puoleen ei haittaa. Muuten on ikävä.

Vierailija
27/41 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/41 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasta. Olen yrittänyt saada lenkille, mutta ei. Valittaa sitten väsymystä.

Vierailija
29/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6krt viikossa 1-3h kerrallaan . Lapset 5, 3 ja 0.

Vierailija
30/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:05"]Käy kaks kertaa viikossa tunnin pelaamassa sählyä, mä jätän vauvan isälle ja käyn kaks kertaa viikossa tunnin salilla :) kumpikin saa omaa aikaa hetken siis. Itse joudun ajottamaan salikäynnit vauvan unille että pääsee tissille kun herää:)
[/quote]

Miten kukaan äiti voi tehdä näin?? hyi!

Vierailija
31/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mies käy harrastuksissaan n. 4h viikossa, ei mielestäni ole kovin paljon.

Vierailija
32/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen saman verran kuin minäkin, muutaman kerran viikossa parin tunnin reissu.

Vierailija
34/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:39"]On töissä ulkomailla. Minusta vauvan hoitaminen ei ole raskasta, joten sen puoleen ei haittaa. Muuten on ikävä.
[/quote]

Samoin meillä. Mies käy kotona 2-3 viikon välein, viipyy kerrallaan 2-3 päivää. Tuolloin toivon, että hän olisi lähinnä kotona, koska se on ainoa aika, jolloin voin hoitaa esim. omia kampaaja- ja lääkärireissuja. Mies puolestaan haluaa viettää aikaa myös omien kavereidensa ja sukulaistensa kanssa, ilman että mä ja lapset pyöritään siinä jaloissa. Välillä mies haluais olla nuo pari päivää ihan rauhassa, nukkua ym. Tästä tulee välillä kinaa, kun lapsetkin haluaa isäaikaa, eivätkä malttaisi jättää häntä rauhaan.

Vierailija
36/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:53"]

[/quote]

[/quote]
Ei, haluamisella ei ole mitään merkitystä. Jos mies kerran lapsen tekee tai auton hankkii, siitä myös huolehtii.

Vierailija
38/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana rakastava vaimo. Hän ei ikinä nalkuttanut, kun töiden jälkeen harjoittelin 4h kilpailuja varten. Sunnuntaina tai sellaisena päivänä, jolloin lepo tuntui oikealta pidin yhden lepopäivän.

Pitääkin arvostaa häntä enemmän. Aika paljon näyttäisi olevan nalkuttajia liikenteessä. Miksi haluatte kahlita miehenne?

Vierailija
39/41 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee biisejä "kotistudiollaan". Tosin yleensä silloin kun me muut nukumme, hän saattaa herätä aamuviideltä soittamaan.

En ymmärrä miksi ei soita vaikka iltaisin, mutta on kuulemma helpompi keskittyä kun on ihan hiljaista.

Vierailija
40/41 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin viikossa, musta on kiva että harrastaa mutta kyllä tuo tunti on ihan riittävä nyt toistaiseksi.. Itse kanssa aloitan kohta yhden harrastuksen jotta pääsee hetkeksi pois kotoa.