Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omituiset oireet..? :0

Vierailija
10.12.2014 |

Moi! Mulla on alkanut tulee omituisia oireita. Lääkärissä olen käynyt monta kertaa. Ensinnäkin minulla on huimausta... Oudot oireet alkoi, kun sain epätodellisen olon kuin unessa. Sen jälkeen niitä on tullut lisää tiheämpään tahtiin. Huimaus/pyörrytys alkoi n viikko sitten. Ihan niinkuin keikkuisin edestakas. Myös jokapäivä korvat ovat lukossa ja tinnitusta. Nyt on ollut myös noin 3vk tosi tukkoinen olo päässä. Tosi vaikee kuvata toi... Myös ruokahaluttomuutta ja aamuisin yhtäkkiä etovaa oloa. Väsyttää kauheesti... Voiko johtuu niskasta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo huimaus ja ja keikkuminen johtuu kyllä niskoista, mutta noista muista en kyllä tiedä. Mutta saat sen selville kun menet hierojalle.

Vierailija
2/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana? Mulla oli alkuraskaudesta tuollaisia outoja oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että niskat jumissa. 

Vierailija
4/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua niskasta. Mietin myös kohonnutta verenpainetta? Suhiseeko korvissa?

Vierailija
5/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en ole. Olen 14vuotias tyttö :) oon sitäkin miettinyt että voisko johtua kasvusta? Huimaa eniten jos kattoo sivulle tai ylös ja alas liikuttamatta päätä.
Noi niskat on kyllä melkosen kipeet jos nyt ajattelee.. :/ olen myös ottanut huomioon että kun tuli tuo epätodellinen olo niin olin pelissä ja niskani päälle hypättiin. En itse muista siitä mitään... :/ ja on päänsärkyäkin jonka ole yhdistänyt niskoihin. Se on enemmän painetta päässä kuin särkyä... En muista milloin olisi viimeksi herännyt virkeänä ja ollut kunnolla hereillä.

Vierailija
6/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin viimeviikolla ja kuunetta ei ollut. E tiedä liittyykö se tähän mutta outoa se oli. Korvissa suhisee ja inisee. Seuraavana päivänä oksentamisen jälkeen meni lääkäriin kuulemaan testien tulokset (aivokäyrä ja sydänfilmi) ja olin tosi heikossa kunnossa mutta sinne oli mentävä. Samalla ottivat tuon verenpaineen ja oli liian matala. (En tiedä johtuiko siitä etten ollut syönyt päivään etovan olo takia) kiitos kuin autatte!

Vierailija
7/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vielä

Venyttele niskaa ja hartioita. Pidä ryhti hyvänä. Onko näkösi tarkistettu milloin viimeeksi? Jos sinulla on väärän vahvuiset silmälasit/ ei ollenkaan laseja ja näkösi on huonontunut voi särky johtua siitäkin.

Mitenkäs hemoglobiini eli veren rauta "pitoisuus"? Onko sinulla ollut anemiaa? Onko menkat alkaneet hiljattain, juo paljon vettä, syö vihreitä kasviksia, lihaa jne perus terveellisesti siis.

Vierailija
8/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä silmälaseja ja hemoklobiini on mitattu, lääkäri totesi että se on ihanteellinen. Syön lihaa ja kasviksia plus juon paljon. Ja silmät ovat kipeät tuolta ylhäältä, en osaa selittää. Jos sulje silmät ja hellästi "taputtelen" silmäluomea niin tuntuu kuin olisi jossain maanjäristyksessä. Eli silmät ovat herkemmät..

Vierailija
9/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään. Silmissä painetta,tavallaan vetää silmiä kueroon ku tuntuu et väsyträä ja tekwe vaa mieli pitää silmiä kiinni. Ja tosiaan pyörryttää katsoessa muualle kuin eteen... Silmien välissä otsassa ja korvissa ja päässä in painetta.. :c kuulostaa aika oudolta ja sitä se on..
Sori virheet kirjotan puhelimella.

Vierailija
10/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menierin tautiin sopii nuo oireet myös.

Vierailija
11/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee niskajumin lisäksi seuraavia asioita: voisit tarkistuttaa näkösi optikolla, sillä näön huononeminen voi aiheuttaa huimausta. Mitenkäs purenta? Mahdatko purra hampaita yhteen tai narskuttaa niitä öisin? Se voi aiheuttaa huimausta, kipuja niskoissa, kasvoissa, jopa näköoireita ja selittää myös sitä, miksi olet väsynyt jo herättyäsi. Kolmas pohdinnan arvoinen asia on se, kuinka voit henkisesti. Oletko jännittynyt, painaako jokin mieltäsi? Joskus huolet ja murheet oireilevat fyysisesti.

Kertomuksesti perusteella veikkaisin kuitenkin ongelmien syyksi tuota pelitapaturmaa, sillä oireesi ovat alkaneet sen tapahduttua. Oletko kertonut siitä lääkärille? Se olisi ehdottomasti sellainen asia, joka lääkärin tulisi tietää voidakseen tehdä tarkempia tutkimuksia.

Toivottavasti syy selviää ja oireesi helpottavat pian!

Vierailija
12/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta! En narskuta hampaita öisin. (Ainakaan tietääkseni.. :) mitä olis kuvioissa on verikokeet jne ja mahd. Kilpurauhaset tutkituttaa . Voisi itse ajatella myös tuota pelitapaturmaa mutta ongelma onki tää. Ensimmäinen epätodellinen olo tuli 1,5v ennen peliä. En maininnut vielä... Mutta se oli vaan se ja ei mitään oureita puoleentoistaan vuoteen. Mutta pelin jälkeen ne alkoi taas.. Kummastuttaa paaljoon tää homma. Henkisesti ei ole ongelmia. Lääkärikin sitä mieltä oli että ole vain loppuunpalanut mutta tiedän itse että kyse ei todellakaan ole siitä. Koska olen onnellinen ja perheessäni on kaikki hyvin.
Se tässä nakerruttaa kun läkärit eivät ota tätä tosissaan vaikka tämä olo on hirveä...

Vierailija
13/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumi

Vierailija
14/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin ajattelin menierin tautia mutta lääkärin mielestä ei. Voin yrittää tarkentaa tuota epätodellista oloa. En osaa sanoa onko se leijuva, ehkä joo. Se on semmoinen olo että pää on ihan tukossa jne. Ile tosihuono selittämään sen. Ymmärtää kaikki mitä kysytään mutta on vaan ihan tukossa. Ihanku aivojen tilalla olis pumpulia x) heh, en osaa selittää. (Jota hoen kokoajan..) mutta nää muut oireet jotka häiritsevät arjea olis mahtavaa saada pois. Kaikki kasvaimet sun muut käy tietysti mielessä mutta kai se olisikin näkynyt aivokäyrässä?

Vierailija
15/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata heti kasvainta pelätä. Muut syyt on todennäköisempiä, varsinkin noin nuorella. Eikä noi oireet edes ole tyypillisimpiä kasvaimen oireita. Voi olla, että oireet johtuu monesta eri asiasta (pelitapaturma + niskat jumissa + ehkä vielä joku tulehdus, siis flunssa pukkaa päälle). Mulla on välillä tuollaista epätodellista oloa, tosi ärsyttävää! Mutta olen tullut siihen tulokseen, että se on vaaratonta kun se tulee ja menee ja on ollut n. 20v sitten ensimmäisen kerran. Mulla se liittyy stressin laukeamiseen (joku hankala tilanne helpottaa, eikä tarvi enää olla ns. valmiustilassa koko ajan), liian vähäiseen uneen sekä niska-hartiaseudun lihasten kireyteen.

PS. Sanoit että sulla kaikki hyvin, mutta voit olla stressaantunut, jos elämässäsi on viime aikoina tapahtunut paljon kaikenlaista. Stressi voi olla myös positiivista! Mä ajattelen, että stressi on ikäänkuin valmiustila, eli elimistölle aika rankkaa. Mutta tosiaan voi olla monen tekijän summa tuo sinun oireisto. Tuskin mitään vakavaa - kyllä lääkäri olisi jo passittanut sinut tiettyihin tutkimuksiin mikäli epäilisi jotain vakavaa.

Vierailija
16/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon avusta! Onhan tuokin lohduttava kuulla :) mulla on flunssa ollut vatmaan 1kk! Sain antibiotin mutta pientå flunssaa varmaan talven läpeensä.

Vierailija
17/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaava tila. Ihan pitkään jatkuneesta stressistä ja sen myötä jumiin menneistä niskoista. Todella kurja olotila.

Vierailija
18/18 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on.. Painetta mulla tossa silmienvälissä ja oikeastaan jokapuolella päätä ja kauhee tukkoisuuden tunne joka ei lähde, ärsyttäväää. Mkäs autto sulla tai teillä muilla?
Ap