Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi keittiötoimittajaa tivaa perään, miksi emme valinneet heitä

Vierailija
13.10.2021 |

Onko tämä joku uusi käytäntö, että täytyy selittää juurta jaksaen kiukkuiselle keittiösuunnittelijalle, että miksi emme päätyneet hänen keittiöönsä?

Kerroin toiselle asiallisesti, että toinen tarjosi saman katon alta kaiken kun heidän liikkeessään ei ollut sitä, tätä tai tota. Toinen kilpailutuksessa hävinnyt taas moitti, että pitäisi ilmoitella että ei päädytty heihin ja kysyi perään, että mistä se jäi kiinni.

Toisaalta hyvä, että jos sitten myös ottavat vaarin näistä palautteista jota saavat. Mutta vähän mukavammin voisivat perään kysellä. Eikä kyse ollut mistään hankalasta keittiöstä, vaan uuteen omakotitaloon tulevasta, saarekkeellisesta keittiömallista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen kilpailutuksessa hävinnyt taas moitti, että pitäisi ilmoitella että ei päädytty heihin ja kysyi perään, että mistä se jäi kiinni."

Jaa, minulle taas oli ihan itsestään selvää ilmoittaa asiasta. Jos joku näkee vaivaa tehdäkseen minulle keittiösuunnitelman, niin ei ole kovin vaikeaa laittaa meiliä tai soittaa takaisin. 

Sinä ilmeisesti kuulut niihin, joiden mielestä on ihan ok, etteivät työnantajatkaan ilmoittele mitään hakijoille. 

Vierailija
22/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tivaaminen ei tietenkään ole oikein, mutta aika tylyä menoa täällä näkyy olevan. Kun keittiösuunnittelija on käyttänyt aikaansa suunnitelman ja tarjouksen tekoon, olisi kohteliasta edes ilmoittaa, että on päätynyt toiseen toimittajaan. Jos syytä kysytään, voi antaa rakentavaa palautetta. Ei ole montaa minuuttia ajasta pois, jos kertoo esimerkiksi kuten ap tässä että toisella toimittajalla kattavampi toimitus ja tuntui että kuunneltiin toiveita. Ihan tarpeetonta on olla tyly tai kiukutella.

Mä maksan tasosta. Mun luona käy siivooja. Hänen palautteensa näkyy siinä kun tilaan hänet aina vain uudelleen ja uudelleen. Toki voisin halutessani jättää care.comin arviopalkkiin jotain. En viitsi.

Moni on kuitenkin jättänyt, joista kaikki vähintään 3 tähden arvosteluita. Enemmistö 4-5 tähteä.

Suuttuiko? Ei. Arvostaa saamaansa palkkaa ja takaisinsoittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen kilpailutuksessa hävinnyt taas moitti, että pitäisi ilmoitella että ei päädytty heihin ja kysyi perään, että mistä se jäi kiinni."

Jaa, minulle taas oli ihan itsestään selvää ilmoittaa asiasta. Jos joku näkee vaivaa tehdäkseen minulle keittiösuunnitelman, niin ei ole kovin vaikeaa laittaa meiliä tai soittaa takaisin. 

Sinä ilmeisesti kuulut niihin, joiden mielestä on ihan ok, etteivät työnantajatkaan ilmoittele mitään hakijoille. 

Eihän ne ilmoittelekaan. Joko kehittää itseään siihen pisteeseen että saa töitä tai vaihtaa alaa.

Vierailija
24/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnen lahjat. Meille tuli reilun kymppitonnin kvick keittiö, mutta mitään palautetta ei jälkikäteen kysytty. Olimme kuulleet muualta, että tulisi joku palautekysely. Harmi, olisi ollut kiva kertoa parista pikku ongelmasta toimituksessa. Ei kyllä soiteltu perään muualtakaan, mistä kysyimme tarjousta, mutta emme ostaneet mitään.

Minä olisin kyllä soittanut perään heti, kun ongelmia ilmenee. 

Meidän keittiön hinta on noin 6k€ enemmän kuin teillä, en tiedä onko sillä sitten joku merkitys perään kyselemisiin. Ap

No, asiat kyllä ratkesivat ja keittiö ostettiin asennettuna (puuseppä kävi asentamassa kalusteet). Lähinnä kyse oli epäselvyyksistä toimitusrajapinnoissa. Etenkin pesualtaalle tilan tekeminen keittiökaappleihin oli ylläri, että se ei kuulunut toimitukseen, vaan jouduin itse sahailemaan kaappeja ennen pöytälevyn toimitusta (pöytälevyn asennus kuului taas kauppaan). Onnistui kyllä, mutta jos en olisi itse älynnyt tuota tehdä ajoissa, olisi ollut äärimmäisen vaikea saada enää keraaminen pöytälevy paikallaan tehtyä tilaa (ja kiinnitysrakenteita) pesualtaille sen alle.

Eipä tuosta itkeminen olisi mitään auttanut tai muuttanut, mutta olisi ollut hyvä, että tuosta olisi kerrottu selkeästi. Siitä olisi voinut antaa palautetta, että toimitusrajapinta oli epäselvä.

Vierailija
25/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ehtinyt ilmoittaa asiasta, kun vasta maanantaina päätöksen tein ja eilen kävin paikan päällä töiden jälkeen. Keittiömyyjillä myös ihme käsitys, että ihminen tekee sen päätöksen heti siinä tarjouksen nähtyää. Ainakin me kilpailutettiin neljä firmaa, ja sen lisäksi kyseltiin kodinkoneista ja keittiön tasoista myös muilta toimitsijoilta. Piirtelin jopa itse Ikean ohjelmalla keittiön saadakseni senkin tietää :D Ap 

Vierailija
26/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin aikanaan tarjoukset 8 keittiötoimittajalta, joista 6 teki alustavan tarjouksen. Näistä valitsin kolme jatkoon ja loppupelissä oli kaksi hyvin samantasoista ja -hintaista kilpailemassa. Valitsin näistä kahdesta parhaiten minulle sopivan ja kävin toiseksi jääneelle henkilökohtaisesti ilmoittamassa valinnastani. Kukaan ei soitellut perään.

Vierailija
27/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yritykset voivat kehittyä ja kehittää palvelujaan, elleivät saa asiakkailta palautetta.

Jos yritys on tehnyt tarjouksen, suunnitellut keittiön mittoineen päivineen, niin toki on ystävällistä ilmoittaa vaikka sähköpostilla, että kiitosa tarjouksestanne, tällä kertaa päädyimme toisen toimittajan tuotteisiin.

Jos yritys kysyy lisätietoja, niin voi kertoa mikä ei heidän keittiössään miellyttänyt.

Se on ihan normaalia, että hitrate on joku 10%, eli 90% tarjouksentekoajasta on ollut ihan turhaa.

Vierailija
28/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan selittele yksityishenkilönä mitään kaupallisille yrityksille. Juuri keittiökauppiaat ja kotihälytysjärjestelmien kauppiaat ovat kaikkein innokkaimmin tunkemassa sisälle ja niihin tehoaa vain yksinkertainen "jatka matkaasi" -kehoitus. Samoin puhelimessa remonttipalveluita tarjoaviin, "ei ole tarvetta, hyvää päivänjatkoa".

Sähköyhtiö ja kännykkäliittymiä kauppaavista puhelinmyyjistä pääsee helposti eroon sanomalla, että lähetätkö tarjouksen sähköpostilla, niin voin tehdä kunnolla vertailun. He eivät voi tehdä sitä, koska kyseinen tarjous on voimassa ainoastaan puhelinmyynnin kautta. En edes muista mikä on minun sähkösopimukseni tilanne ja hintataso, niin sanon että en ole nyt sellaisessa tilanteessa, missä pystyisin järkevästi vertailemaan teidän tarjousta minun nykyiseen sopimukseen. Jos lähettävät tarjouksen sähköpostilla, voin tehdä vertailun myöhemmin vapaa-ajalla.

Vierailija
29/29 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, minä ilmoitin asiallisesti eräälle keittiötoimittajalle, että kiitos tarjouksesta, mutta tällä kertaa päädyimme valitsemaan toisen toimittajan.

Eikös tämä sankari lähettänyt 2000€ laskun suunnitteluun käyttämästään ajasta. Emme tietenkään maksaneet, mutta pitkä vääntö asiasta käytiin sähköpostin välityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi