Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keikkatyö hoitovapaalla

Vierailija
10.12.2014 |

Olen hoitovapaalla vakituisesta työstäni ja nyt jouluksi olisin menossa tekemään keikkaa toiselle työnantajalle. Olen toimittanut verokorttini omalle työnantajalleni loma-ajan palkkoja varten aiemmin syksyllä. Nyt tarvisin ilmeisesti uuden verokortin keikkatyötä varten? Meneekö tästä palkasta vero sivutulo%:n mukaan vai kuinka? En nyt suoraa vastausta saanut/ymmärtänyt kelan tai vero.fin sivuilta. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sivutulon mukaan.

Vierailija
2/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on vakituinen toimi kunnan toimipaikassa A ja haluaisikin tehdä hoitovapaalla keikkaa kunnan toimipaikassa B. Meneekö silloinkin verotus sivutyön mukaan? Siis 40%? Se on aika iso veroprosentti :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää hommata uusi verokortti sivutuloille, eihän se noin iso prosentti enää ole, kun ei päätoimesta ole tuloja. Mutta sivutulokortilla verotetaan.

Vierailija
4/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat freelance-verokortin, jossa vain yksi vero% kaikille palkkstuloille

Vierailija
5/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:38"]

Entäs jos on vakituinen toimi kunnan toimipaikassa A ja haluaisikin tehdä hoitovapaalla keikkaa kunnan toimipaikassa B. Meneekö silloinkin verotus sivutyön mukaan? Siis 40%? Se on aika iso veroprosentti :(

[/quote]

Jos palkanmaksaja/työnantaja on sama niin saman prosentinhan mukaan se menee.

Vierailija
6/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:38"]

[/quote]

Jos palkanmaksaja/työnantaja on sama niin saman prosentinhan mukaan se menee.
[/quote]

Onkohan varmasti noin?

Työnantajalta (vakituisesta paikasta) pitää kai saada lupa että voi mennä muualle töihin? Ja siihen ei käsittääkseni ole pakko työnantajan suostua?

Vierailija
7/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä olisi ihan varma, että se noin menee? Sun palkanlaskija varmaan tietäisi.

Vierailija
8/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu työnantajalle millään lailla missä teet työtä kun olet anonut hoitovapaata,vaikka tekisit monessa eri paikkaa. Ei tarvitse ilmoittaa tai kysellä lupia.

Vierailija
9/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt noinkaan ole, mutta jos menet samalle työnantajalle keikkaa tekemään hoitovapaalla, siinä kyllä voi joutua selittelemään.

Vierailija
10/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  minä olen samalla työnantajalla tehnyt eri toimipaikoissa töitä ja saman verokortin mukaan se tietysti menee.

Vierailija
11/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ehkä paras soittaa liittoon ja kysyä sieltä

Vierailija
12/12 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo mikään liiton asia ole vaan palkanlaskijan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi