Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee korotusta työmarkkinatukeen, asumistukeen ja toimeentulotukeen? Asumiskulut ja vuokrat nousee, mutta tuet ei.
Saadaanko mekin tuo lähes 5% korotus?

Ettäs kehtaat, ole hiljaa.

• ylös 11
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihan samantekevää. Niin isoja korotuksia ei tule että itse jatkaisin sairaanhoitajana. Vuoden loppuun olen luvannut tehdä, sitten on mun hoitajan hommat siinä. Elän mieluummin vaikka pelkällä kaurapuurolla lopun ikääni.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt ay johtajilla kaikki muumit laaksossa tuolla JHL:n toimistolla.

Uhoaahan Tehykin joka kierroksella ja pullanmurusia on aina ollut lopputuloksena.

Vierailija

Tällä kertaa Tehy ei tule tinkimään tavoitteista, tarvittaessa mennään myös lakkoon. Hakekaa koronahoitonne sitten mistä haette.

Vierailija

Julkisen matalastikoulutetut kuten koulunkäynnin ohjaajat, lähihoitajat ja sitten siitä välistä semisti koulutetut kuten sairaanhoitajathan saikuttaa kepeästi toista kuukautta vuodessa keskimäärin. Voisiko sen laskea eduksi verrattuna vaikka yksityisen työntekijöihin? Vuosilomaa enemmän, saikkua enemmän? Eikä ole yhtään perustetta, miksi julkisen erityisasiantuntijat ovat murto-osan siitä sairaslomalla kuin nämä matalemmin koulutetut. Esimerkkinä vaikka koulunkäynninohjaajat vs. opettajat. Miksi ensimmäinen ryhmä on noin kuukauden enemmän vuodessa sairaslomalla?

Tuntemani pahimmat työpinnarit on lähihoitajia. Ei ole niin sairastavaa porukkaa olemassakaan kuin ne. Ja ihan saikkua haetaan vaikka vain siksi, että on kiva mökkireissu tai meni baari-ilta pitkäksi ja ei jaksa vääntäytyä iltavuoroon. Yksi jopa valitteli, ettei toivo saavansa koronaa, koska sitten ei voi olla "koronatestisaikulla", kun alkaa "vituttamaan".

• ylös 10
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Julkisen matalastikoulutetut kuten koulunkäynnin ohjaajat, lähihoitajat ja sitten siitä välistä semisti koulutetut kuten sairaanhoitajathan saikuttaa kepeästi toista kuukautta vuodessa keskimäärin. Voisiko sen laskea eduksi verrattuna vaikka yksityisen työntekijöihin? Vuosilomaa enemmän, saikkua enemmän? Eikä ole yhtään perustetta, miksi julkisen erityisasiantuntijat ovat murto-osan siitä sairaslomalla kuin nämä matalemmin koulutetut. Esimerkkinä vaikka koulunkäynninohjaajat vs. opettajat. Miksi ensimmäinen ryhmä on noin kuukauden enemmän vuodessa sairaslomalla?

Tuntemani pahimmat työpinnarit on lähihoitajia. Ei ole niin sairastavaa porukkaa olemassakaan kuin ne. Ja ihan saikkua haetaan vaikka vain siksi, että on kiva mökkireissu tai meni baari-ilta pitkäksi ja ei jaksa vääntäytyä iltavuoroon. Yksi jopa valitteli, ettei toivo saavansa koronaa, koska sitten ei voi olla "koronatestisaikulla", kun alkaa "vituttamaan"

Mutta pitäähän heidän silti saada reippaat korotukset.

toverilta kaikki pois

KOROTUS OLI 1,7% SIINÄKIN LIIKAA . kyllä nyt demari avustajat ja ay pellet valehtelevat. ainahan olette valehdelleet kuinka kauan uskotte jäsenistön uskovan. no lisäätte kajamon vuokria ja rakennatte aso asuntoja 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa Tehy ei tule tinkimään tavoitteista, tarvittaessa mennään myös lakkoon. Hakekaa koronahoitonne sitten mistä haette.

Puhu vain omasta puolestasi. Minä teen joka ainoan vuoron. Ei ole varaa lakkoilla.

Vierailija

Kunnat perse auki eikä julkinensektori tuota mitään. Joku 1.5% varmaan lähellä totuutta. Kaksvuotinen sopimus pitäisi olla kiikaritehoilla 0+0 🤔

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Minä teen joka ainoan vuoron. Ei ole varaa lakkoilla.

Rikkurit istutaan pihalle! 💪

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Rikkurit istutaan pihalle! 💪

En kuulu liittoon ja minulla on työvelvoite, joten en mielestäni ole rikkuri.

Vierailija

Minulla on vahva visio siitä missä tunnelmissa ja millä tavalla inspiroituneena tämä prosenttiluku on verkkokalvoille piirtynyt ja valituksi tullut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on vahva visio siitä missä tunnelmissa ja millä tavalla inspiroituneena tämä prosenttiluku on verkkokalvoille piirtynyt ja valituksi tullut.

Olisko ollut herra 47 neuvottelemassa sopimusta.

Vierailija

Onnistuuhan se, mutta neuvotteluiden jälkeen jatketaan yt-neuvotteluilla ja henkilöstöä vähennetään niin paljon, että kustannukset pysyvät siedettävällä tasolla. Siellä on moni kunta sellaisessa kuopassa, että moinen vaade ei toteutuessaan jätä muita vaihtoehtoja yt:n lisäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee korotusta työmarkkinatukeen, asumistukeen ja toimeentulotukeen? Asumiskulut ja vuokrat nousee, mutta tuet ei.
Saadaanko mekin tuo lähes 5% korotus?

Ettäs kehtaat, ole hiljaa.

Kuka edes kehtaa näinä aikoina ilmoittaa ylipäätään elävänsä muiden rahoilla. Ja lisää pitäisi saada, huh huh.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan kehtaa pyytää valtion kassasta lisää liksaa tällä hetkellä.

Toivon että jokainen hoitaja, joka lakkoilee, saa mojovat sakot tai vankeutta.

• ylös 2
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan kehtaa pyytää valtion kassasta lisää liksaa tällä hetkellä.

Kyllähän ne kehtaa, kun lähikaupassa kampaviinereiden hinta on noussut 20 centillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne kehtaa, kun lähikaupassa kampaviinereiden hinta on noussut 20 centillä.

Aina nää iänikuiset kampaviinerit taukohuoneessa. Enää puuttuu se juntti, joka heittää keskusteluun sen kutsumusammatin.

Sivut