Tein jotain täysin tapojeni vastaista...
Teinn jotain täysin tapojeni vastaista...
Kirjoitan tästä, sillä en tiedä yhtään kaduttaako minua nyt vai mitä. Olin siis kaupassa ostamassa paria pikku juttua. Kun pääsin kassalle, edessäni oli pieni ja laiha nainen, vaatteet hieman kulahtaneet mutta perussiistit, tukka kuitenkin likainen ja valui pitkin päätä. Hänellä oli mukana kaksi aika pientä lasta. Hänellä oli ostoskärryissään ainakin viikoksi tavaraa. Hän katsoi minua ystävällisesti ja kehotti menemään ensiksi kun mulla oli vaan pari pientä juttua. Kiitin ja maksaessani tein jotain yllättävää. Käskin kassaa lisäämään naisen ostosten loppusumman omien ostosteni joukkoon. En tiedä miksi näin tein, sillä olen normaalisti tosi kylmänkankea ihminen. Nainen ilahtui huomattavasti vaikka oli kyllä todella ihmeissään. Itselle tuli teosta vain vähän hassu olo. Naisen ostokset maksoivat yli 100e..
Miksi heittäydyin höveliksi?
Kommentit (47)
Minullekin kerran tehtiin hyvä teko. Ahdinkoni huomannut ohikulkija antoi minulle 50e, koska olin kadottanut kotiavaimeni. Oven avauksen olisin voinut maksaa itsekin, mutta ohikulkija ei ottanut rahasta kieltäytymistäni kuuleviin korviinsa. Oma reaktioni tämän tuntemattoman ihmisen avunantoon oli se, että aloin vain itkeä. En voinut uskoa todeksi sitä, että joku tekee jotain tuollaista. Kiitos sinulle, parin vuoden takainen ohikulkija Uuden Vuoden Aattona.
Ap hyvä! Olet ehkä toiminut sallimuksen välikätenä. Kuinka vain! Hienoa, että ihmiset vielä tekevät tuollaista:) Ihanaa joulua Sinulle!
Näin köyhän perheen lapsena voin sanoa että tuosta hienosta teostasi varmaan jutellaan siinä perheessä vielä vuosia. Kivasti tehty.
Vau. Hienosti tehty ap, sinulla on sydän pelkkää kultaa! Erittäin hyvää joulun odotusta sinulle :)
Kyllä ihmiset on kyynisiä ja katkeroituneita kun katselee näitä alapeukutuksien määriä!
ap, tuo oli oikeasti hieno teko, saat olla itsestäsi ylpeä <3 Nainen jota autoit ei ikinä unohda mitä hänelle teit!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:19"]
Jos joku tekisi minulle tuolla tavalla kieltäytyisin kohteliaasti, kokisin tuollaisen käytöksen loukkaavana. Mitään almuja en halua, varsinkaan rikkailta. Heidän motiivinsa on vain pönkittää omaa egoa ja tuoda esille paremmuuttaan suhteessa muihin.
Jos joku mies tekisin noin voi olla että löisin nyrkillä päähän, pitäisin vittuiluna.
[/quote]
Pitäisiköhän sinun miettiä hiukan tuota sielunrakennettasi? Olisikohan pieni joustavuus mitään? Mistäs sinä toisten motiivit niin tarkkaan tiedät, pohjiaan myöten? Etkö itse sitten koskaan pönkitä egoasi - niinkuin vaikka tässä mielikuvaharjoituksessasi?
[/quote]
Mitä helvetin egoa, minulla on joku ylpeys kuitenkin, en tarvitse mitään almuja keneltäkään. Luulen, että aika monilla köyhillä on myös ja moni pitää sitä kunnia asiana että tulee omillaan toimeen. Tuollainen toiminta näyttäytyy vain jonku rikkaan rahoilla leuhkimisena eikä minään muuna.
Kannattaa miettiä missä niitä setelitukkuja heiluttelee, kaikki eivät katsele kauhean hyvällä tuollaista pelleilyä.