Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei herättänyt teiniä kouluun, vaikka tämä nukkui pommiin

Vierailija
13.10.2021 |

Ihmettelin, että miksi teinin pyörä on vielä ajotiellä ja mies sanoi, että siellä se nukkui äsken, ei viitsinyt herättää, koska teinin oma vika. Minulta paloi käämit ja kävin herättämässä teinin, joka lähti kasin aamuun 30 minuuttia myöhässä. Mies vain selittää, että teini saa itse herätä. Raivostun kohta. Toivottavasti koulu on armollinen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisen pitäisi kyllä itse osata herätä kouluun. 

Vierailija
2/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi olisi pitänyt? Jos ei pääse ylös niin kärsiköön seuraukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on ensimmäinen kerta, niin ehkä jatkossa osaa sitten laittaa herätyksen ja nousta ajoissa, jos on tunnollinen.

Vierailija
4/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies taas lähti jonnekin, mutta ei voinut heittää autolla. Vettäkin kohta satelee.

Vierailija
5/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä "isä"

Vierailija
6/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä huuto olisi alkanut, jos miestä ei oltaisiin herätetty töihin ja olisi nukkunut pommiin? Vaimo vaan antaisi nukkua, kun ei viitsi herättää :)

Vierailija
7/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisetko ei ikinä nuku pommiin? Kyllä mulle ainakin on niin käynyt, vaikka yleensä herääminen onnistuu ihan ongelmitta, silloin olisin kyllä toivonut, että olisi ollut joku joka olisi mut asian huomatessaan heti herättänyt.

Vierailija
8/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on ensimmäinen kerta, niin ehkä jatkossa osaa sitten laittaa herätyksen ja nousta ajoissa, jos on tunnollinen.

Ei ole. Ainakin 5 kertaa jo sattunut syksyn aikana, pienin variaatioin.

Vierailija
9/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen versio tällä kertaa aiheesta mies ja teini aamulla...

Vierailija
10/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies. Ei selvästikään välitä lapsensa koulunkäynnistä, tuskin välittää muutenkaan.

Vierailija
11/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa. Kyllä tuon ikäisen pitää jo oppia itse huolehtimaan heräämisestä, ja itse kantaa seuraukset jos ei viitsi nousta ajoissa. Milloin tämän ajattelit lapsellesi opettaa, vai juoksetko herättelemässä häntä vielä omaan kämppäänsä parin vuoden päästä?

Vierailija
12/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole yhtä oikeaa ratkaisua.

Raivota ei kannata. Tai mitä se autta? Ei se tilannetta muuta.

Sinä olisit herättänyt. Mies ei herättänyt.

Teini nukkui pommiin.

Näitä sattuu.

Unirytmi muuttuu tuossa iässä. Aikaisemmin jatkossa.nukkumaan ja kunnon herätyskello.

Kyllä meilläkin näitä on. Ja aika ristiriitaisia tunteita herättää. Kun ei se oikeestaa ole kenenkään vika.

Itse ajattelen näissä tilanteissa, että lapsi ainakin on motivoitunut menemään kouluun, kun menee vaikka myöhässä. Se on sen tilanteen positiivinen oppi ittelle vanhempana.

Vierailija
13/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeella kerran teininä käynyt näin, ja traumatisoitui siitä niin, että säännöllisesti pitää tänne asiaa purkaa.

Vierailija
14/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teinien pitää itse huolehtia asioistaan, mutta silkkaa ilkeyttä on tuollainen näpäyttäminen.

Eipä ole iso vaiva mennä koputtamaan ovelle, että pitäisikö sun herätä.

Vierailija
15/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä mies. Ei selvästikään välitä lapsensa koulunkäynnistä, tuskin välittää muutenkaan.

🧝🏻‍♂️&🧟….🧞‍♂️/👼/🙋?

Vierailija
16/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on oikeassa. Kyllä tuon ikäisen pitää jo oppia itse huolehtimaan heräämisestä, ja itse kantaa seuraukset jos ei viitsi nousta ajoissa. Milloin tämän ajattelit lapsellesi opettaa, vai juoksetko herättelemässä häntä vielä omaan kämppäänsä parin vuoden päästä?

Olen 30v. ja olen herännyt omatoimisesti about 20 vuoden ajan, mutta jostain syystä viime viikolla nukuin pommiin kolmannen kerran elämässäni (sitä ennen niin kävi lukiossa ja yliopistolla).

Vierailija
17/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se teinin pitää itse herätä. Niin pitää aikuisenkin, mutta aina joskus joku aikuinen nukkuu pommiin. Ei ole muiden tehtävä herätä toisen puolesta, mutta olisi se outoa, jos tietäisi että toisen pitäisi olla koulussa/töissä ja antaisi vain olla. 

Mitäpä sanoisi mies, jos nukkuisi aamulla tärkeän palaverin aikana ja sanoisit iltapäivällä että katoin kun nukuit, mutta mitäs et herännyt. Entä jos mies jättää lava-autonsa loivaan ylämäkeen ovi auki käydäkseen postilaatikolla. Katsot kun takanaan auto alkaa valua hitaasti kohti jokea/isoa tietä, mutta et viitsi sanoa, koska kyllä se oli miehen homma hoitaa se käsijarru. Ai niin, mutta mies ei nuku koskaan pommiin, koskaan ei satu vahinkoja. 

Muistan tosin useamman kerran miehen ja pojan seikkailleen aamuisin, mutta haluan uskoa, että tässä maassa on monta isää ja poikaa.

Vierailija
18/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on ihan hirveitä.

Vierailija
19/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Jos teinille on luvattu herättää, silloin herätetään eikä omin päin päätetä, että hei, enpä herätäkään, siinäpä "oppii". Ainoa mitä hän oppii, on ettei isän sanaan voi luottaa.

Jos halutaan lapsen heräävän omatoimisesti, se sanotaan hänelle selvästi jo illalla. "Laita kännykkä herättämään, tästä lähten olet itse vastuussa heräämisestäsi".

Näin ei toimittu, minä kutsun tuota kuse.ukseksi.

Ap:n on syytä sopia asioista miehensä kanssa niin, että kumpikin toimivat yhdessä sovittujen pelisääntöjen perusteella eikä niin, että ap lupaa herättää, eikä sitten herätäkään, vaan siirtää homman miehelleen, joka piruuttaan jättää homman tekemättä.

Vierailija
20/26 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Jos teinille on luvattu herättää, silloin herätetään eikä omin päin päätetä, että hei, enpä herätäkään, siinäpä "oppii". Ainoa mitä hän oppii, on ettei isän sanaan voi luottaa.

Jos halutaan lapsen heräävän omatoimisesti, se sanotaan hänelle selvästi jo illalla. "Laita kännykkä herättämään, tästä lähten olet itse vastuussa heräämisestäsi".

Näin ei toimittu, minä kutsun tuota kuse.ukseksi.

Ap:n on syytä sopia asioista miehensä kanssa niin, että kumpikin toimivat yhdessä sovittujen pelisääntöjen perusteella eikä niin, että ap lupaa herättää, eikä sitten herätäkään, vaan siirtää homman miehelleen, joka piruuttaan jättää homman tekemättä.

Kuka on luvannut? Kyllähän oletus on että teini-ikäinen jo itse hoitaa heräämisensä, ei kai kukaan niin typerä ole että joka ikinen päivä sopii erikseen kuka herättää ja kenet. Teinit ovat muutenkin liimaantuneet puhelimeen, ja siihen saa pysyvän herätyksen arkipäiviksi. Miten tällaisesta voi saada ongelman aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi