Ravitsemusterapiaa perheille? Onko jossain?
Google ei kerro nopeasti hakien joten kysymys tätä kautta. Onko täällä kellään kokemusta koko perheelle suunnatusta ravitsemusterapiasta? Tarve fiksata koko perheen syömiset huomioiden kuitenkin jokaisen yksilölliset haasteet.
Kommentit (6)
Kyllä sitä maksamalla saa.
Löytyyhän noita ravitsemusterapeutteja yrittäjinäkin, ainakin suuremmisa kaupungeissa.
Kaupungin terveyskeskus siis julkinen puoli ei tuollaisia palveluja tarjoa.
Sieltä saa apua vain silloin, jos jonkin sairauden takia tarvitsee neuvontaa ruokavaliossa.
Kun sairastuin diabetekseen, pääsin julkiselle ravitsemusterapeutin vastaanotolle.
Suurimman osan hänen neuvomistaan asioista tiesin jo etukäteen, olin ottanut niistä itse selvää.
Mutta pari vinkkiä sain kuitenkin uuden elämäni ruokahuoltoon.
Ei ravitsemusterapeutti ole mikään ihmeidentekijä.
Lähtökohta on aina potilaassa itsessään ja siinä miten hyvin itse sitoutuu muuttamaan elämäntapojaan kokonaisuutena, joiden yksi mutta hyvin tärkeä osa on ruokavalio.
Googlella ei löydy suoraan mitään missä olisi palvelu suunniteltu suoraan perheelle. Kaikki näyttävät tarjoavan yksilölähtöisesti. Siksi kyselen onko kellään kokemusta sellaisesta, jossa on lähdetty suoraan katsomaan koko perhettä ja miten toimi. Pks on alue.
Kokeillaan nostaa jos jotain vinkkiä löytyisi
Luulisi, että onnistuu ravitsemusterapeutilta kysymällä.