Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu kun kaksi narsistia kohtaa toisensa työelämässä?

Vierailija
09.12.2014 |

Kiinnostaa tietää mitä tapahtuu jos 2 henkilöä jolla on narsistisia piirteitä joutuvat samaan työtiimiin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/54 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin mitä tapahtuu, jos kaataa Pepsiä ja Cokista samaan lasiin. Kukaan ei ole jäänyt eloon raportoimaan vaikutuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että jättävät toisensa rauhaan, mutta täällä olikin jo joku joka ymmärsi saman ja vielä hyvin selitettynä. Useimmat kommentoijista eivät valitettavastikaan täysin yhäkään ymmärrä mitä narsismi on verrattuna itsekkyytteen, kusipäisyyteen, perfektionismiin ym. 

Vierailija
4/54 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liittoutuvat. Joko ovat paita ja peppu tai sitten ne tekevät "tulisodan" eli välttelevät toisiaan. Se on muuten jännää seurattavaa!

Vierailija
5/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa niistähän ei edes pärjää työelämässä?

Vierailija
6/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan narsistin kokemaan minut hyödyttömäksi? Haluaisin todellakin että kaikki narsistit jättävät minut rauhaan.

Vierailija
7/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valitettavasti sattuu olemaan suvussa narsisteja kahdessa polvessa niin, että yksi narsisti-isän lukuisista lapsista on myös narsisti. Tässä tapauksessa tapahtui juuri tuo liittoutuminen, isän eläessä narsistitytär oli aina se "hyvä tyttö" ja isänsä apuri. Voisin hyvin kuvitella tämän kuvion toimivan myös työelämässä. Se kahden narsistin suhteessa alisteinen henkilö kuitenkin saattaa päästä toteuttamaan dominointihaluaan jollain muulla elämänalueella.

Vierailija
8/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:39"]

Miten saan narsistin kokemaan minut hyödyttömäksi? Haluaisin todellakin että kaikki narsistit jättävät minut rauhaan.

[/quote]

Olemalla tiukka omista rajoistaan? Mitä suostuu tekemään? Ei ihaile narsistia?

Vierailija
9/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon kyllä tohon vahvemman narsistin mielistelyyn. Mun ex-mies on narsisti ja sillä oli muutama tollainen "isähahmo", jonka se koki itseään vahvemmaksi ja jota sitten mielisteli aina. Mutta ei kestänyt näiden ihmisten seuraa kuin pienissä pätkissä. En tiedä johtuiko siitä että oli palattava normaalien, tyhmien ihmisten seuraan. Se oli todella mielenkiintoista.

Vierailija
10/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin määrittely on vaikeaa ja kaikki vähäkään hankalat ihmiset määritellään nykyään narsisteiksi.

Mikä on narsisti?Mies rähjäsi eilen koko päivän ja syytti sitten minua että olen pahalla päällä.Narsisti?Työkaveri pätee joka asiassa ja haukkuu muita selän takana ja keksii pahoja juoruja.Narsisti?

Vierailija
11/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on kaksi narsistia, aiemmin oli kolme. Yksi siirtyi muihin tehtäviin. Työpaikalla narsistit kilpailevat keskenään. Kilpaillaan "lähteistä", "alamaisista", urasta, titteleistä, palkasta, esimiehen suosiosta jne. Mutta kun tulee joku isompi kriisi, niin kaikkien yllätykseksi nämä narsistit tukevatkin toisiaan täysillä. Vaikka tavallisesti eivät tulisi näennäisesti toimeen lainkaan. 

Kun mukana oli kolmas narsisti, niin nämä kaksi naista liittoutuivat tuota kolmatta miestä vastaan. Oli koko ajan sotatila käynnissä. 

Työmme on sellaista, että narsistit saavat helposti loistaa siinä. Työ tukee narsistin egoa.

Vierailija
12/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:13"]

Narsistin määrittely on vaikeaa ja kaikki vähäkään hankalat ihmiset määritellään nykyään narsisteiksi.

Mikä on narsisti?Mies rähjäsi eilen koko päivän ja syytti sitten minua että olen pahalla päällä.Narsisti?Työkaveri pätee joka asiassa ja haukkuu muita selän takana ja keksii pahoja juoruja.Narsisti?

[/quote]

Kun tapaat, niin tiedät. Vittumainen ihminen ei ole narsisti, mutta kun olet narsistin hämähäkinverkossa, niin tiedät.

Vierailija
13/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä just että musta tuntuu että jokainen vittumainen ihminen on narsisti.Muotisana ei mitään muuta.Jos joku ei tule vaativan ihmisen kanssa toimeen työmaalla niin voi huudella että se on narsisti.On vahvempia ja heikompia ihmisiä ja jos joku on nössykkä niin tarttis koittaa pärjätä.

Vierailija
14/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani en voi muuta kuin huokaista taas, etten asu Suomessa! Olen tehnyt ulkomailla pitkän uran, enkä muista koskaan törmänneeni sellaisiin narsisteihin, mistä täällä kerrotaan. Olen kyllä tavannut kunnianhimoisia, itsekkäitä ja suorasukaisiakin ihmisiä, mutten nyt ketään sellaista, jonka voisin kuvitella tahallaan "nöyryyttävän, tuhoavan tai alistavan uhriaan" tai "imevän tästä veret"...Mobbingiin olen kyllä törmännyt joissain työpaikoilla, mutta nekin tapaukset olivat enemmän sellaisia kahvituntiriitoja.

Ehkä olen vain ollut harvinaisen onnekas?

Vierailija
15/54 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itsekeskeiset, vaikeat ja manipuloivat ihmiset ovat narsisteja. Eivät oikeasti ole. Jos nyt vaan jättäisitte nämä ihan omat narsisti, adhd, asperger yms. diagnosoinnit niille, jotka osaavat asioita katsoa puolueettomasti.
Tätä palstaa kun lukee, ilmeisesti noin neljäsosa koko väestöstä on narsisteja... Kun melkein kaikilta tuntuu löytyvän narskuvanhempi/ex/aviopuoliso/appivanhempi/työkaveri/esimies tai jopa kaikki nämä...

Vierailija
16/54 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liehittely-yrityksiä, molemminpuolinen raivo kun ei saanut sitä ihailua mitä halusi, megaluokan konflikti ja hullumpi savusti toisen ulos. Aikaa meni noin vuosi ensikohtaamisesta. Jouduin näkemään varsin läheltä, kyllä siinä oli firman tavoitteet ihan toissijaisia. Molemmat johtoa. Huhhuh.

Vierailija
17/54 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/54 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/54 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:13"]

[/quote]

Kun tapaat, niin tiedät. Vittumainen ihminen ei ole narsisti, mutta kun olet narsistin hämähäkinverkossa, niin tiedät.

[/quote]

Tämä on kyllä totta. Terveisin siinä verkossa ollut. Ja vielä oleva(lapsen kautta). Mutta olen voimakas luonne, pistän vastaan ja välillä "johdan" 6-0. Toki välillä tipunkin viemärin syövereihin.

Vierailija
20/54 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi