Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitaan kun kissa rokotetaan?

Vierailija
07.01.2015 |

Ostin kesällä ihastuttavan aikuisen kissan ja meistä on tullut todella hyviä ystäviä :3
Entinen omistaja sanoi että kissa pitää rokottaa kerran vuodessa ja keväällä oli juuri rokotettu.
Eli minun pitää tehdä se taas keväällä.
Varaan siis ajan eläinlääkärille ja sanon että pitää rokottaa. Tietääkö ne mikä rokotus? Enhän minä tiedä.
Sitten laitan kissan kuljetusboksiin, kannan autoon ja vien lääkäriin. Kissa naukuu kovaa boksissa.
Entäs siellä lääkärissä, jos avaan boksin oven niin en tiedä minne kissa juoksee!
Kuka pyydystää sen ja pitelee kun lääkäri rokottaa?
Kaikki vinkit on tervetulleita!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista madottaa kissa ennen rokotuksia. Eikö entinen omistaja antanut rokotuskorttia? Tiedätkö millä eläinlääkärillä käynyt, siellä tiedot ylhäällä. Lääkäri osaa käsitellä kissoja ja harvemmin pääsevät karkuun :) J

Vierailija
2/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kissoille se kamala koljetusboksi onkin maailman kivoin paikka kun sieltä pitäisi eläinlääkärissä tulla pois ;) Eli olen niitä sieltä repinyt ulos. Toimenpide huone on pieni ja siellä on ovet ja ikkunat kiinni. Tutkimuspöydällä olen pitänyt kissaa paikoillaan kun lääkäri on rokottanut. Samalla on katsottu hampaat ja muutenkin yleiskunto. 

Eläinlääkäri ohjeistaa kyllä että miten pidät kiinni tai nostelet jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boksin ovi avataan vasta siellä toimenpidehuoneessa jossa on ovi/ovet kiinni. Kissaa ei siis päästetä juoksentelemaan ympäri klinikkaa heti ovesta sisälle päästyä.

Boksin voi laittaa suoraan toimenpidepöydälle ja avata luukku, jotta kissa tulee boksista ulos suoraan siihen pöydälle. Kissa voi olla niin hämmennyksissä uudesta paikasta ja hajuista, ettei se tule boksista itse lainkaan ulos jolloin se pitää nostaa sieltä pihalle. Eläinlääkärit osaa kyllä käsitellä kissoja vaikka olisi hankalampikin tapaus.

Vierailija
4/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa kissan rokotustietoja selville, kerro tilanne ajanvarauksessa. Että kissa pitäisi rokottaa ja on rokotettu viimeksi silloin ja silloin, mutta et tiedä minkä rokotteen se on saanut koska kissa on sinulle kodinvaihtajana tullut. Lääkäri osaa varmasti miettiä, että mikä piikki kissalle tuikataan tuossa tilanteessa.

Vierailija
5/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pitää madottaa kaksi viikkoa ennen rokotusta. Matolääkkeen voi ostaa apteekista. Meillä on käytössä tahna. Se on melko helppo. Jos et yksin sitä saa annettua, pyydä kaveri kylään pitämään kissaa paikallaan.

Vierailija
6/6 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ainakin tarpeeksi iso boksi. Olen itse pitänyt kisua ja koiraakin piikkiä annettaessa sylissä, ja silloin kaikki on sujunut ilman turhaa hermoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä