Mitä tapahtuu kun kaksi narsistia kohtaa toisensa työelämässä?
Kiinnostaa tietää mitä tapahtuu jos 2 henkilöä jolla on narsistisia piirteitä joutuvat samaan työtiimiin.
Kommentit (54)
Ensin oli bromance ja sen jälkeen ero, jota selvitettiin koko firmalle ja esimiehet joutuivat loputtomiin selvityksiin. Lopulta toinen irtisanoutui. Todella huvittavaa ja raastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin määrittely on vaikeaa ja kaikki vähäkään hankalat ihmiset määritellään nykyään narsisteiksi.
Mikä on narsisti?Mies rähjäsi eilen koko päivän ja syytti sitten minua että olen pahalla päällä.Narsisti?Työkaveri pätee joka asiassa ja haukkuu muita selän takana ja keksii pahoja juoruja.Narsisti?
niinpä. mitä väliä sillä on onko joku "narsisti" vai ei, jos se kuitenkin on vaikea ja paha.
Vierailija kirjoitti:
No sitä just että musta tuntuu että jokainen vittumainen ihminen on narsisti.Muotisana ei mitään muuta.Jos joku ei tule vaativan ihmisen kanssa toimeen työmaalla niin voi huudella että se on narsisti.On vahvempia ja heikompia ihmisiä ja jos joku on nössykkä niin tarttis koittaa pärjätä.
Sä yleistät ja teet väitteitä joihin sinulla ei ole mitään perusteluja. Minä en ole huomannut juuri ketään kutsuttavan narsistiksi koskaan mutta jos joku on, sen kyllä kaikki huomaavat.
Ex-mieheni on oikea narsisti, mutta ns uhriutumalla manipuloiva. Veti ihmisille sellaista "kömpelöä" pikkupoikaroolia ja ihmiset olivat valmiita tekemään hänen eteensä mitä vaan, suurinpiirtein vaikka kuolemaan. Töihin meni kun huvitti ja siihen aikaan kun huvitti ja pomo pelasti koko ajan, kun toinen oli nin liikuttava olosuhteiden uhri. Autokin (uusi) hajosi viikottain, lapset sairastuvat oksennustautiin harva se päivä jne. Kaksi kertaa avioliittomme aikana miehen kohdalle sattui todella jyräävä naisnarsisti ja nämä kummatkin naiset alkoivat kiusaamaan ex-miestäni, avointa v*ttuilua, väheksyntää, häirintää. Ne olivatkin tasan ne kaksi ihmistä, joiden kanssa ex oli pulassa. Mikään määrä uhriutumista ja manipuloimista ei pelasta vahvemman narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mieheni on oikea narsisti, mutta ns uhriutumalla manipuloiva. Veti ihmisille sellaista "kömpelöä" pikkupoikaroolia ja ihmiset olivat valmiita tekemään hänen eteensä mitä vaan, suurinpiirtein vaikka kuolemaan. Töihin meni kun huvitti ja siihen aikaan kun huvitti ja pomo pelasti koko ajan, kun toinen oli nin liikuttava olosuhteiden uhri. Autokin (uusi) hajosi viikottain, lapset sairastuvat oksennustautiin harva se päivä jne. Kaksi kertaa avioliittomme aikana miehen kohdalle sattui todella jyräävä naisnarsisti ja nämä kummatkin naiset alkoivat kiusaamaan ex-miestäni, avointa v*ttuilua, väheksyntää, häirintää. Ne olivatkin tasan ne kaksi ihmistä, joiden kanssa ex oli pulassa. Mikään määrä uhriutumista ja manipuloimista ei pelasta vahvemman narsistin kanssa.
Kappas. Narsistihan se siellä.
Mitä kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Narskut voivat yhdistää voimansa. Vahvempi narsku ottaa johdon ja toisesta tulee assistentti. Tukevat toisiaan ja kieputtavat muun työyhteisön tiukkaan ja mielivaltaiseen hallintaansa. Todennäköisesti perustavat myös hovin, johon kelpuuttavat mielistelijöitä ja peesaajia ja henkilöitä, joista on narskuille hyötyä. Vastustelijat syrjäytetään tai voivat jopa menettää asemansa ja työpaikkansa.
Tällainen kuvio nähty läheltä. Todella kiusallista.
Olen päässyt todistamaan. Ja tosiaan kävi niin että heikompi narsisti alkoi mielistelemään vahvempaa ja päätyi lopulta uhriksi. Käsittämätöntä seurata sivusta, mikä muutos heikommassa tapahtui kun vahvempi astui kuvioihin. Heikompi jatkaa narsistisia temppujaan silloin kun vahvempi ei ole kuvioissa, ja silloin kuin on, kävelee perässä yrittäen miellyttää tätä vahvempaa kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei tiedä itse olevansa narsisti, joten kysyn sinulta: Oletko sinä narsisti?
luultavasti yrittävät "voittaa" toisensa ja toisesta tulee myötäilijä?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessani en voi muuta kuin huokaista taas, etten asu Suomessa! Olen tehnyt ulkomailla pitkän uran, enkä muista koskaan törmänneeni sellaisiin narsisteihin, mistä täällä kerrotaan. Olen kyllä tavannut kunnianhimoisia, itsekkäitä ja suorasukaisiakin ihmisiä, mutten nyt ketään sellaista, jonka voisin kuvitella tahallaan "nöyryyttävän, tuhoavan tai alistavan uhriaan" tai "imevän tästä veret"...Mobbingiin olen kyllä törmännyt joissain työpaikoilla, mutta nekin tapaukset olivat enemmän sellaisia kahvituntiriitoja.
Ehkä olen vain ollut harvinaisen onnekas?
Ollaankohan Suomessa kuuliaisempia. Onko helpompi joutua mukaan jonkun vahvatahtoisen kuvioihin tilanteessa, jossa käy selväksi, etteivät mukana pyörivät itse ole värikkäitä persoonia? Vertaa maailmalla julkkistähtien ja tunnollisten alaisten väleistä kerrottuun
Kaikki jotka eivät tee kuten palsta mamma tahtoo, ovat narsuja. Helppo ja yksinkertainen diagnoosi. Pomo on narsu, työkaverit on narsuja, mies ja varsinkin exä on narsuja ja eksän nyksä se vasta narsu onkin.