Mulla on paljon parempia hiilidioksidin talteenottoideoita
Ylellä juttu tänään hiilidioksidin talteenotosta, ne koneellisesti poistaa hiilidioksidia ilmakehästä:
https://yle.fi/uutiset/3-12141011
Amatöörit! On siihen hiilidioksidin poistamiseen muitakin keinoja.
Jo kauan sitten keksin tälläsen keinon: lakataan kamppailemasta Itämeren rehevöitymistä vastaan ja tehdään päinvastoin eli rehevöitetään Itämerta tahallaan. Rehevöitetään Itämerta niin paljon että siitä tulee suo! Itäsuo! Sitten meillä on jättimäinen Itämeren kokoinen suo - ja suot tunnetusti sitovat tosi paljon hiilidioksidia!
Kommentit (11)
Miten mulla on sellanen tunne että tälle touhulle naureskellaan joskus vuosien päästä. "Muistatsä kun sillon oli niitä isoja imureita millä imettiin hiilidioksidia! HAAHAHA"
Mahdollisimman paljon sinilevää. Kuollessaan se painuu pohjaan ja sitoo hiilidioksidia. Ei siitä liian paksua tule valtamerilaivoille, uiminen voi olla vaikeaa siinä soossissa. Miljoonien vuosien päästä tuo kuollut levämassa on muuttunut öljyksi ja Suomesta tulee öljyvaltio.
Vierailija kirjoitti:
Miten mulla on sellanen tunne että tälle touhulle naureskellaan joskus vuosien päästä. "Muistatsä kun sillon oli niitä isoja imureita millä imettiin hiilidioksidia! HAAHAHA"
Itse veikkailisin, että tuo imuribisnes ei kasva isoksi. Sitä nyt vain yritetään mainostaa mediassa, mutta pieneksi yrittelyksi se jää. Joten ei, sille ei tulla tulevaisuudessa nauramaan, koska tuollaista pientä juttua ei kukaan tule muistamaan.
Saatan toki olla aivan väärässä.
ap
Muistetaan että kasvit käytännössä viljelevät meitä. Ne tuottavat happea meille jotta pysymme hengissä ja kun kuolemme ne käyttävät meidät ravinnoksi itselleen.
Mihin ne edes varastoi ne hiilidioksidit noilla imureilla? Pumppaa vaan jonnekin maahan?
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman paljon sinilevää. Kuollessaan se painuu pohjaan ja sitoo hiilidioksidia. Ei siitä liian paksua tule valtamerilaivoille, uiminen voi olla vaikeaa siinä soossissa. Miljoonien vuosien päästä tuo kuollut levämassa on muuttunut öljyksi ja Suomesta tulee öljyvaltio.
Hei joo, hyvä idea. Meidän ei tarvitse kokonaan menettää Itämerta. Siitä tulee uimakelvoton ja ällöttävä, mutta laivat voi vielä kulkea.
Itämeren pohja on jo menetetty tai siis jo nykyisen rehevöitymisen takia se on jo ihan kuollut. Itämeren pohja on Euroopan suurin autiomaa. Joten ei se mitään haittaa jos sinne pohjalle varastoituu metrikaupalla sinilevää.
ap
Lisätään olutpanimoiden määrää. Olut sitoo suuren määrän hiilidioksisida.
Ööö.. eikös puut ja kasvit jo hoida nuo hommat...?
hieno idea. nykyisistä turve soista tällä laadukkaalla hoidolla saisi vielä n.3m ottaa turvetta ja sitten niihin voisi päästää veden eikä tulisi päästöjä.TULISI LINTU JÄRVIÄ JA MEREN PINTAKIN SUORRASTAAN LASKISI. näinhän aikoinaan puhuttiin kun kunnat ja valtio pakkolunasti soita n1markka/ hehtaari tammelan kunta markkinoi itseään 3 kansallis suon isäntänä n,80% OMISTAJILLE ON VIELÄKIN KORVAUKSET MAKSAMATTA VAIKKA VALTIO JO 1972 ALOITTI LUNASTUS TOIMET JA TAMMELANKUNTA OLI AKTIIVISESTI VALTION PUOLTA VITTUILEMALLA MAAN OMISTAJILLE ETTE SAA MITÄÄN JA NYT SE MYYDESSÄ TOTEUTUI -40V ODOTETTU MILLOIN TULEE 30MK TILILLE JO 5 SUKUPOLVI ON MAKSANUT PERINTÖ VEROJA OLEMATTOMASTA MAASTA JOSTA EI OLE KORVAUKSIA TULLUT
Vierailija kirjoitti:
Ööö.. eikös puut ja kasvit jo hoida nuo hommat...?
En mäkään tajua miksi pitäisi rakentaa jotain kalliita imureita kun luulisi että olisi halvempaa istuttaa tosi paljon lisää puita.
Myös arvelen, että mitä suurempi puu niin sitä enemmän se sitoo hiilidioksidia. Joten mun mielestä olisi hurjan kivaa, jos Suomeen istutettaisiin sellaisia pohjoisamerikkalaisa jättiläispuita, onkohan ne jotain pyökkejä tms. Ei niitä metsiin tarvita, mutta keskellä kaupunkia ne olis näyttäviä.
ap
Sitooko suo enemmän kuin meri? Kysymys, en ole perehtynyt.