Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvotut tapaamiset

Huolestunut äiti
12.10.2021 |

Tilanne on seuraavanlainen. Olen 6v tytön yksinhuoltaja.
Erosin lapsen isästä jo lapsen ollessa 1,5v ikäinen.
Isä on päihteidenkäyttäjä ja minua kohtaan oli koko suhteen ajan sekä henkisesti, että fyysisesti väkivaltainen. Tuolloin en koskaan jättänyt rikosilmoitusta hänen käytöksestään, jota nyt kadun.

No, asiaan.

Lapsi ei ollut millään tavallaa suunniteltu, mutta päätin lapsen pitää.
Lapsen isä ei ollut raskausaikana läsnä kun satunnaisia lyhyitä aikoja, jolloin kävi luonani lataamassa akkuja ja varastamassa rahani, jotta pääsisi taas jatkamaan päihteiden täyteistä elämäänsä.
Lapsen synnyttyä rupesin jo tekemään henkisesti eroprosessia ja vihdoin lapsen ollessa 1,5v lähdin.
Isä ei tuona aikana ollut lapsesta kiinnostunut, eikä ole ollut tämän jälkeenkään.
Elarit olen aina saanut suoraan kelasta.
Nyt, 6v myöhemmin isä on yhtäkkiä päättänyt, että haluaa lapseen tapaamisoikeudet.
Itse en lapsen turvallisuuden takia halua lasta hänelle luovuttaa ja olen valmis menemään oikeuteen saakka, jotta saan turvattua lapseni elämän ja tasapainoisen arjen.
Tiedän myös, että isä käyttää edelleen päihteitä.

Mitkä mahdollisuudet miehellä on saada tapaamiset lapseen?

Lapseni tietää, että hänellä on biologinen isä jossain, mutta on pitänyt nykyistä puolisoani isänään jo useamman vuoden.
Pelkään, että bio isän kuvioihin ilmaantuminen vaarantaisi myös lapsen suhteen tähän nykyiseen isäänsä.

Miten toimisitte tilanteessa? Mihin olisitte yhteydessä? Kaikki neuvot ovat kultaakin kalliimpia

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
22/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee mitään. Aika näyttää ottaako isä itse lastenvalvojaan yhteyttä asian suhteen. Voi olla, että oli vain päähänpisto eikä oikeasti asioita järjestä tapaamisten suhteen. Lasta ei tarvi antaa tapaamisiin ennen kuin tapaamissopimus on lastenvalvojalla tehty tai asia oikeuden kautta päätetty.

Tämä! Ei pidä isän puolesta tehdä asioita valmiiksi, isälle voi aina sanoa, että järjestä asia niin, että sinulla on virallinen tapaamisoikeus. Lastenvalvojaa ei kannata mainita, selvittäkööt itse. Eikä ne ole tyhmiä: jos humalainen/huumeinen isä ryhtyy räyhäämään ja hankkimaan itselleen tapaamisoikeutta, niin selvittävät kyllä ensisijaisesti valvotut tapaamiset, koska lapsi ei edes tunne isäänsä. Tuossa prosessissa menee hyvinkin yli vuosi eikä suurin osa juopoista sitä viitsi käydä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä kaikki viranomais-ym tapaamiset joihin myös "isän" pitäisi tulla mahdollisimman varhain aamulla, mieluiten heti kahdeksalta. Jos "isällä" päihteet kiinnostaa enemmän kuin oma lapsi niin voi helposti jäädä nämä tapaamiset väliin krapulan tms. takia. Tämä viivyttää prosessia ja tukee omia vaatimuksiasi.

Vierailija
24/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä kaikki viranomais-ym tapaamiset joihin myös "isän" pitäisi tulla mahdollisimman varhain aamulla, mieluiten heti kahdeksalta. Jos "isällä" päihteet kiinnostaa enemmän kuin oma lapsi niin voi helposti jäädä nämä tapaamiset väliin krapulan tms. takia. Tämä viivyttää prosessia ja tukee omia vaatimuksiasi.

Tottakai, mitä enemmän voi kiusata sen parempi. Eikä ketään kiinnosta ne lapset. Jumalauta mikä paska valtio tämä Suomi. Tehän olette kuin kiduttajia ja kohteena nimenomaan ne LAPSET.

Vierailija
25/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kiusaatte niitä lapsianne? Koskaan ei voi tietää mikä päivä on viimeinen. Elätkö itsesi kanssa kun viet lapsiltasi elämän oman itsekkyytesi vuoksi? Hävetkää jokainen joka kiusaatte lapsia. Teille tulisi langettaa elinkautinen kunnon kärsimyksellä.

Vierailija
26/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Jos lapsi tai lapset ovat hänen huostassa niin oletettavasti hänellä ovat raha-asiatkin paremmassa tilanteessa.

Vierailija
27/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasuomi tappaa lapsia ja aikuisiakin. 

Vierailija
28/30 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasuomi tappaa lapsia ja aikuisiakin.