Voinko elää hometalossa jos käytän maskia koko ajan?
Kommentit (12)
Ei voi. Home saastuttaa kaiken mitä talossa on sisällä, vaatteet, huonekalut jne.
Mitä se saastuminen haittaa jos ei mene maskin läpi hengityselimistöön? Ap
Et, homeiden toksiinit menevät läpi ihosta, ei vain hengityksestä.
Joka paikassa on hometta. Hengität sitä myös ulkona. Joskus elokuun aikaan sen haju on todella voimakas ulkona, joten eiköhän sitä juuri silloin ole eniten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se saastuminen haittaa jos ei mene maskin läpi hengityselimistöön? Ap
Ongelma on jo otsikossa: "Jos käytän maskia koko ajan". Ei se käytännössä onnistu millään. Ja kun on kyse tuollaisesta kokonaisvaltaisesta ja jatkuvasta altistumisesta niin maskinhan pitäisi olla aivan sataprosenttinen jotta suojaisi pitemmän päälle. Esim. nämä korona-ajan tavallisimmat maskithan on tarkoitettu vain vähän pienentämään tarttumis- ja tartuttamistodennäköisyyttä lyhytaikaisissa altistumistilanteissa.
saastuminen haittaa mm. siinä että vaikka ei itse haistaisi niin vaatteet haisee ja myrkyt menee ihon läpi. Ja kun muutat pois joudut polttamaan kaikki saastuneet tavarasi. Jos et vielä tuollaisessa asunnossa asu niin älä nyt sinne muuta.
https://www.ts.fi/koti/1279286194/Hometta+on+kaikkialla
Asun itse rintamamiestalossa, jonka kellarissa on mikrobikasvustoa. Mitään ongelmia ei ole tullut terveyden kanssa. Ei itselle eikä miehelle.
Maskia muuten pidin päivät ja yöt korona-ajan alussa, joten sen käyttäminen ei ole ongelma, jos siihen kokee tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ts.fi/koti/1279286194/Hometta+on+kaikkialla
Asun itse rintamamiestalossa, jonka kellarissa on mikrobikasvustoa. Mitään ongelmia ei ole tullut terveyden kanssa. Ei itselle eikä miehelle.
Maskia muuten pidin päivät ja yöt korona-ajan alussa, joten sen käyttäminen ei ole ongelma, jos siihen kokee tarvetta.
Kaikki homeet ja kasvustot eivät ole samalla viivalla myrkyllisyyden suhteen.
Tok voi elää, suojaahan maski myös koronalta, johon voi kuolla, jos niikseen käy.
Minkälainen maski auttaa silmien kirvelyyn?
Kukaan ei avannut homotalo keskustelua? Olen hyvin pettynyt teihin.
Kangasmaski ei suojaa homemyrkyiltä.