Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäs flunssa tänä syksynä

Vierailija
09.12.2014 |

Mulla oli syyskuussa nuha johon liittyi kuumetta, ei ollut kovin paha, meni ohi viikossa. Lokakuussa olin sitten viikon taas sairaana, tällä kertaa kuumetta oli enemmän ja voimat kokonaan pois. Loka-marraskuun taitteessa oli sitten keuhkoputkentulehdus, kolmisen viikkoa meni ennen kuin paranin, kuumetta oli muutaman päivän. Nyt sitten taas on kaamea yskä, kuumeinen olo ja vähän nuhaa. Ei varmaan ole normaalia olla näin usein kipeänä? Mikä voi olla syynä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen korjaa, siis syyskuu-joulukuu. 4kk.

Vierailija
22/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:40"]

No jaa... minulla oli kahden ja puolen kuukauden flunssa, jonka aikana tuli aikamoinen määrä erilaisia yleisoireita ja todella uupunut vointi. Melkein heti, kun sain antibiootit (itseasiassa toiseen vaivaan), lähti flunssakin. Kyllä ne siis joskus auttaa. Mikähän tämä tämän syksyn pitkäkestoinen flunssa (jota siis kuulemma on liikkeellä) mahtaa olla? Myko/keuhkoklamydia?

[/quote]

Ne auttaa bakteereihin, eli ehkäpä sulla on ollut bakteeriperäinen flunssa :) Ei kai täällä kukaan ole sanonut ettei ne antibiootit koskaan auttaisi, vaan että eivät auta virusperäisiin tauteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:56"]

löytyipä sopiva aloitus! sanokaapa mitä tehdä, kun se vastustuskyky tosiaan on olematon (neljä antibioottikuuria tänä syksynä takana) ja olen alakoulussa töissä, eli pöpöä pukkaa toisen perään. alkaa jo v-tuttaa että ehtii olla noin viikon terveenä ennenkuin uusi flunssa iskee. liikunta varmasti joo parantaa vastustuskykyä, mutta nämä taudit aina katkaisevat hyvät saliputkeni. syön myös perusterveellisesti.

[/quote]

Mulla on yks (toivottavasti väärä) teoria. Alakoulussa töissä. Mä en ikinä, siis ikinä, elämäni aikana ole opiskellut homeettomassa koulussa. Ja onhan noista jatkuvasti juttua kuinka koulut on homeessa. Meidänkin paikkakunnan yläkoulu/lukio on täysremontissa tällä hetkellä samaisesta syystä. Voisikohan olla teillä sama juttu?

Vierailija
24/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:43"]

D-vitamiinia ja sinkkiä olen syönnyt, liikuntaa pitää kyllä lisätä. Antibiootteja en kovin usein sylö, sillä olen osalle allerginen ja osa saa vatsan todella pahaksi, etten mielelläni niitä ota. Toukokuussa mulla taisi olla lyhyt antibioottikuuri. 

Tuo huono sisäilma mua kyllä mietityttää, sillä asun UK:ssa ja täällähän tunnetusti talot ovat homeisia. Mies ei kuitenkaan oireile.

[/quote]

Ei kaikki oireilekaan, ainakaan yhtä nopeasti. Hyvin mahdollista se home on vaikka sinä olisitkin teistä ainoa joka oireilee :)

Vierailija
25/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:56"] löytyipä sopiva aloitus! sanokaapa mitä tehdä, kun se vastustuskyky tosiaan on olematon (neljä antibioottikuuria tänä syksynä takana) ja olen alakoulussa töissä, eli pöpöä pukkaa toisen perään. alkaa jo v-tuttaa että ehtii olla noin viikon terveenä ennenkuin uusi flunssa iskee. liikunta varmasti joo parantaa vastustuskykyä, mutta nämä taudit aina katkaisevat hyvät saliputkeni. syön myös perusterveellisesti. [/quote] No ainakin kannattaa jättää ne antibiootit väliin. Ne syö sun vastustuskykyä entisestään. Ja flunssathan on useimmiten virustauteja joihin ei antibiootit tehoa, eli ovat turhia. [/quote] luulet, että niitä huvikseni olen syönyt? tiedän kyllä, että ne ovat madaltaneet vastustuskykyäni. ei ne lääkärit ole mihinkään tavalliseen flunssaan niitä määränneet, vaan ensin kaksi kynsivallintulehdukseen (leikattiin lopulta) ja sitten kaksi angiinaan. kyllä, olen sairastanut kaksi angiinaa tänä syksynä. auttaako tuo sinkkikuuri oikeasti?

[/quote]

No olisiko minun pitänyt kristallipallosta katsoa mihin olet niitä kuureja syönyt? Kun aiemmin mainitsit ainoastaan flunssan...
[/quote] vaikka olisinkin syönyt tavallisiin flunssiin, menneisyyttä on vaikea muuttaa ja kuureja saada syömättömiksi. olisiko muita neuvoja vastustuskyvyn nostamiseksi? kipeänä kun on vähän vaikea urheilla säännöllisesti.

Vierailija
26/26 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:43"]

D-vitamiinia ja sinkkiä olen syönnyt, liikuntaa pitää kyllä lisätä. Antibiootteja en kovin usein sylö, sillä olen osalle allerginen ja osa saa vatsan todella pahaksi, etten mielelläni niitä ota. Toukokuussa mulla taisi olla lyhyt antibioottikuuri. 

Tuo huono sisäilma mua kyllä mietityttää, sillä asun UK:ssa ja täällähän tunnetusti talot ovat homeisia. Mies ei kuitenkaan oireile.

[/quote]

Ei kaikki oireilekaan, ainakaan yhtä nopeasti. Hyvin mahdollista se home on vaikka sinä olisitkin teistä ainoa joka oireilee :)

[/quote]

Mitenkäs saan selville onko home ongelman aiheuttaja? Asumme vuokralla ja tosiaan, home on täällä enemmäkin sääntö kuin poikkeus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi