Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin tänään 3 kassillista tuotteita Prismasta opiskelevalle nuorelleni, kysyttävää?

Vierailija
12.10.2021 |

Hän tosiaan muutti jokin aika sitten kotoa, koska alkoi yliopisto-opinnot ja olen n.1x/kk häntä tukenut käymällä "isomman satsin" tuotteita ruokakaupasta, asia joka olisi itselleni ollut suunnattoman suuri apu&tuki nuorena, mutta sitä(kään) ei herunut.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä elätän poikani perhettä kun rakennuttivat ison talon. Ennakkoperintönä maksan kaiken; ruoat, lasten ja aikuisten vaatteet, ajavat ostamillani autoilla, maksan bensat, maksan lomat, lasten harrastukset, pyörät jne.

Lapsia on kolme heillä, aikuiset käyvät tietysti töissä. Koti on kohta maksettu ja verottajalta saatu turvaan iso osa pojan perintöä.

Kysyttävää?

Vierailija
42/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki nuo ostokset suunnitellaan niin, että ehtii syömään, kuitenkin 1-2 ateriaa/pvä (silloin ei niin tule käytyä opisk.ravintolassa syömässä) ja osasta pakkaseen ruoka-annoksia. Ja ne mitä ei pakkaseen mene niin pvämäärät katson mahd pitkälle, n.1vkon päähän vähintään eli kokkaa ne siihen mennessä.

Minusta outoa ajatuksen virtaa olettamus ettei ihmiset kykenisi suunnittelemaan ostoksiaan ja ruokailujaan niin, ettei ostetuista tuotteista menisi suuri osa roskiin 🤔.

Ap

” outoa ajatuksen virtaa olettamus ” no nyt on hienosti kirjoitettu.

😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä elätän poikani perhettä kun rakennuttivat ison talon. Ennakkoperintönä maksan kaiken; ruoat, lasten ja aikuisten vaatteet, ajavat ostamillani autoilla, maksan bensat, maksan lomat, lasten harrastukset, pyörät jne.

Lapsia on kolme heillä, aikuiset käyvät tietysti töissä. Koti on kohta maksettu ja verottajalta saatu turvaan iso osa pojan perintöä.

Kysyttävää?

Voitko alkaa minunkin vanhemmaksi?

Vierailija
44/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit siis valmispaskaa kädettömälle ja kokkaustaidottomalle uusvätykselle?

Vierailija
45/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttävää?

Onko poikasi ainoa lapsesi?

Vierailija
46/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tietenkin herttaista, mutta musta oli hyvä, kun sain nuorena ostaa itse omalla rahalla. Oppi vertailemaan hintoja ja arvostamaan sitä ruokaa ihan eri tavalla ja kun itse ostaa, niin se tulee myös käytettyä loppuun asti. Oppi myös sen, että parasta ennen ei meinaa viimeistä käyttöpäivää, ja että esim porkkanan naatit ja kukkakaalin lehdetkin voi tehdä ruuaksi asti.

Kultainen mutsi oot, mutta anna opetella itsekin.

Vierailija
47/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit tärkeimmän: Kondomit.

Koko kannattaa kysyä pojalta etukäteen, ettei tule pettymyksiä. Ja muistaa, että peppu-juttuihin on omat kumit.

Vierailija
48/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyisin jotain?

Vierailija
49/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit tuotteita?  Mikset antanut rahana ja kertonut mihin tuotteisiin (ruokaan, siivoukseen, peseymiseen) raha tulee käyttää?     -     Oletko todella epäonnistunut niin täydellisesti kasvattajana, ettet voi toimia hänen kanssaan järkevästi?   Toivottavasti et nyt kuitenkaan ostanut ruokaa, joka menee pilalle joka menee pilalle tai jota kakarasi ei syö.

OLen tullut siihen tulokseen että yleensä tuommoiseen tempaukseen todellakin on syynä epäonnistuminen kasvattajana tai silkka ikioman shoppailuhimon tyydyttäminen.

Vierailija
50/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttävää?

Onko poikasi ainoa lapsesi?

On.

Vierailija
51/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit tuotteita?  Mikset antanut rahana ja kertonut mihin tuotteisiin (ruokaan, siivoukseen, peseymiseen) raha tulee käyttää?     -     Oletko todella epäonnistunut niin täydellisesti kasvattajana, ettet voi toimia hänen kanssaan järkevästi?   Toivottavasti et nyt kuitenkaan ostanut ruokaa, joka menee pilalle joka menee pilalle tai jota kakarasi ei syö.

OLen tullut siihen tulokseen että yleensä tuommoiseen tempaukseen todellakin on syynä epäonnistuminen kasvattajana tai silkka ikioman shoppailuhimon tyydyttäminen.

Kukaanhan ei tuommoisia pikkusummis saa tietoon, mutta noin periaatteessa rahan antaminen pitäisi pitää ylhäällä ja sitä saa antaa kolmen vuoden aikana verottomasti vain 5000 €.

Elatus taas on täysin sallittua, eikä verottaja siihen puutu. Elatus niin, että maksaja määrää mihin raha käytetään. Siksi minä maksan poikani perheen kulut, ostan ruoat jne.

Jos laittaisin rahan poikani tilille ja hän itse päättäisi kohteen, pankki voisi ilmoittaa verottajalle, koska summat ylittävät tuon 5000 €.

Vierailija
52/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omaa lasta kannattaa tukea opinnoissa, ei täältä kukaan mitään vie mukanaan kun lopulta aika koittaa. Silloin merkitsee se, että miten on kohdellut lähimmäisiään. Ja omaa lasta saa jopa hemmotella, eikä kyseessä ole mikään mammanpoika-ilmiö, joka alunperin tarkoittaa sitä, että Italiassa  nuoret miehet eivät lähde kotoaan edes 30 vuotta täytettyään koska äiti pitää niin hyvää huolta. Mamma mia. Itse asuin leirintäalueilla ja matkustajakodeissa kun yritin aloittaa yliopisto-opiskeluja. Luvattua opiskelija-asuntoa ei saanutkaan (ne oli annettu Vietnamin venepakolaisille) ja vuokra-asuntoja ei siihen aikaan käytännössä ollut tarjolla. Yksi opiskelijakaveri asui koko ensimmäisen vuoden asuntovaunussa.  

Vierailija
53/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit juuri halpamaiseksi halpuutetun Ääsketjun ja Prisman, etkä "aikasi arvoista" K-kuppausketkua?

Vierailija
54/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaanhan ei tuommoisia pikkusummis saa tietoon, mutta noin periaatteessa rahan antaminen pitäisi pitää ylhäällä ja sitä saa antaa kolmen vuoden aikana verottomasti vain 5000 €.

Elatus taas on täysin sallittua, eikä verottaja siihen puutu. Elatus niin, että maksaja määrää mihin raha käytetään. Siksi minä maksan poikani perheen kulut, ostan ruoat jne.

Jos laittaisin rahan poikani tilille ja hän itse päättäisi kohteen, pankki voisi ilmoittaa verottajalle, koska summat ylittävät tuon 5000 €.

Sinulla taitaa olla aika paljon työtäkin tuosta, kun kerran nimenomaan sinun pitää maksaa jokainen lasku ja ostaa ruoat, et voi vaan antaa rahaa pojallesi. Hurjasti kyllä panostat. Poikasi ja perheensä saavat olla kiitollisia, helpotat heidän arkeaan ihan mielettömästi. Äkkiseltään kuulostaa aika unelmalta, mutta tarkemmin pohtien minun olisi kyllä vaikea ottaa tuollaista vastaan omalta vanhemmalta. Itse jotenkin nautin suuresti siitä, että omilla ansioilla saavuttaa asioita elämässä.

P.s. kun selvästi olet hyvinkin varakas, niin toivottavasti laittaisit hyvää kiertämään muutenkin kuin pojallesi. 😊 Tarkoitan siis lahjoittamista sellaiseen kohteeseen, joka sinusta tekisi maailmasta paremman paikan. Minulle se on eläinsuojelutyö, sinulle ehkä jotain muuta

Vierailija
55/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina miten ihmiset kirjoittelevat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan. Esimerkiksi jos ap:n lapsi tai tuon toisen poikansa elämän kustantavan äidin poika/miniä sattuu lukemaan palstaa ja tätä ketjua, niin ihan varmasti tunnistaa. Kiva siinä katsoa että jaa äiti/anoppi siellä ...

Ja kun tätä palstaa lukee tosiaan paljon porukkaa, ihan muitakin kuin vauvojen vamhempia. Esim. minun lähipiiristäni kukaan ei tiedä eikä varmasti osaisi arvata että luen ja kommentoinkin vauvapalstaa.

Vierailija
56/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit tästä aloituksen?

Tähän ei ole ap:lta kuulunut vastausta, vaikka muutamaan kertaan kysytty 😄

Vierailija
57/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla aika paljon työtäkin tuosta, kun kerran nimenomaan sinun pitää maksaa jokainen lasku ja ostaa ruoat, et voi vaan antaa rahaa pojallesi. Hurjasti kyllä panostat. Poikasi ja perheensä saavat olla kiitollisia, helpotat heidän arkeaan ihan mielettömästi. Äkkiseltään kuulostaa aika unelmalta, mutta tarkemmin pohtien minun olisi kyllä vaikea ottaa tuollaista vastaan omalta vanhemmalta. Itse jotenkin nautin suuresti siitä, että omilla ansioilla saavuttaa asioita elämässä.

P.s. kun selvästi olet hyvinkin varakas, niin toivottavasti laittaisit hyvää kiertämään muutenkin kuin pojallesi. 😊 Tarkoitan siis lahjoittamista sellaiseen kohteeseen, joka sinusta tekisi maailmasta paremman paikan. Minulle se on eläinsuojelutyö, sinulle ehkä jotain muuta

Enköhän minä varakkaana aika paljon laita sitä hyvää kiertämään veroja maksaessani. Tämä järjestely on vain ja ainostaan siksi, että tulevaa perintöä saamme kulutettua, olisiko se sen kummallisempi, että poika pamahtaa varakkaaksi poismenoni jälkeen? Eikäpä tuosta vaivaa ole.

Nyt, kun lapset ovat pieniä, elämässä tarvitaan helpotusta, ettei joka euroa tarvitse miettiä. Ja kun talo on maksettu, he puolestaan voivat paljastaan säästää ja sijoittaa, että on sitten aikanaan lapsille annettavaa.

Vierailija
58/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että autat lasta 💕

Vierailija
59/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina miten ihmiset kirjoittelevat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan. Esimerkiksi jos ap:n lapsi tai tuon toisen poikansa elämän kustantavan äidin poika/miniä sattuu lukemaan palstaa ja tätä ketjua, niin ihan varmasti tunnistaa. Kiva siinä katsoa että jaa äiti/anoppi siellä ...

Ja kun tätä palstaa lukee tosiaan paljon porukkaa, ihan muitakin kuin vauvojen vamhempia. Esim. minun lähipiiristäni kukaan ei tiedä eikä varmasti osaisi arvata että luen ja kommentoinkin vauvapalstaa.

Eiköhän me osata sen verran tekstiä muuttaa, että asia selviää, mutta henkilöt ei. Lapsiluku, sukupuoli jne.

Oletkohan sinä hieman yksinkertainen? Ja turhan sinisilmäinen.

Vierailija
60/62 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höperöhän sinä olet, kyllä muutamme tosiasioita sen verran, ettei tunnisteta. Perusjuttu tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi