Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjille kysymys, jos tiedät että kilpailijalla on huono maine

Vierailija
12.10.2021 |

rehellisyyden nimissä, käytätkö sitä hyväksi? Vaikka ei ihan suoraan, niin rivien välistä tuotko esille kuinka huono maine kilpailijalla on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana olen ainakin huomannut, että monet valitettavasti tekevät noin. 

En kannata firmaa, joka ylentää itseään muita alentamalla.

Sama pätee ihmissuhteisiini.

Vierailija
2/4 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ei kuulu ammattietiikkaan ottaa kantaa kilpailijoiden tuotteisiin tai palvelun laatuun.

En ostaisi mitään myyjältä jonka myyntipuhe perustuu siihen, että kilpailijan tuote on huonompi kuin oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kilpailijan liikkeessä ei asiakaspalvelu toimi ja hinnat ovat korkeammat kuin meillä. Asiakas meillä jää miettimään tuotteen ostoa, esittelen tuotteen ominaisuudet ja sanon että täältä löytyy jos asiakasta jää vielä vaivaamaan. Usein asiakkaat kysyvätkin että mitähän sama tuote maksaa naapurissa. Sanon etten valitettavasti tiedä ja hymyilen. Toki tiedän että siellä on kalliimpi, kyllä kilpailijoita seurataan.

Kehotankin asiakasta menemään naapuriliikkeeseen vertailukäynnille. Asiakas kiittää hyvästä palvelusta ja lähtee naapuriin. Alle puolen tunnin päästä palaa ja ostaa tuotteen ja teen vielä lisämyyntiäkin. Asiakas kehuu vielä palvelua ja kohtuullista hintaa, useat mainitsevat että kilpailevassa myymälässä oli asiakaspalvelu olematonta, tuote kalliimpi tai loppunut, tai jotain muuta mikä ei innostanut ostamaan.

Eli en hauku mitenkään kilpailijaa vaan ystävällisesti kehoitan asiakasta poikkeamaan siellä 😇 Moni asiakas tekee johtopäätökset sitten ihan itse.

Vierailija
4/4 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että kilpailijan liikkeessä ei asiakaspalvelu toimi ja hinnat ovat korkeammat kuin meillä. Asiakas meillä jää miettimään tuotteen ostoa, esittelen tuotteen ominaisuudet ja sanon että täältä löytyy jos asiakasta jää vielä vaivaamaan. Usein asiakkaat kysyvätkin että mitähän sama tuote maksaa naapurissa. Sanon etten valitettavasti tiedä ja hymyilen. Toki tiedän että siellä on kalliimpi, kyllä kilpailijoita seurataan.

Kehotankin asiakasta menemään naapuriliikkeeseen vertailukäynnille. Asiakas kiittää hyvästä palvelusta ja lähtee naapuriin. Alle puolen tunnin päästä palaa ja ostaa tuotteen ja teen vielä lisämyyntiäkin. Asiakas kehuu vielä palvelua ja kohtuullista hintaa, useat mainitsevat että kilpailevassa myymälässä oli asiakaspalvelu olematonta, tuote kalliimpi tai loppunut, tai jotain muuta mikä ei innostanut ostamaan.

Eli en hauku mitenkään kilpailijaa vaan ystävällisesti kehoitan asiakasta poikkeamaan siellä 😇 Moni asiakas tekee johtopäätökset sitten ihan itse.

Hahhaa, eli kilpailijan myyjät on oikeasti teidän parhaita myyjiä 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi