Ostin tänään 3 kassillista tuotteita Prismasta opiskelevalle nuorelleni, kysyttävää?
Hän tosiaan muutti jokin aika sitten kotoa, koska alkoi yliopisto-opinnot ja olen n.1x/kk häntä tukenut käymällä "isomman satsin" tuotteita ruokakaupasta, asia joka olisi itselleni ollut suunnattoman suuri apu&tuki nuorena, mutta sitä(kään) ei herunut.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit?
Kaikenlaista, hevi-osastoa aikalailla (tom, kurk, papr, salaatti, porkkanaa, mangoa, rypäl, banaania, omenoita ym), kalaa, juustoa, leikkelettä, paistijauhelihaa, pakasteita kuten marjoja, pizzaa, nugetteja, kasviksia jne. Härkistä, luonnonjogua ja kauravälipaloja, Jyväbroilerin naturel filee-suikaleita, maapähkinävoita, kaakaota, pastaa ja riisiä, ruisleipää ja vaaleampaa, hapankorppuja, granolaa ja ruislesettä, isot säkit WC-ja talouspaperia, puhd.aineita, säästöpaketit pyykinpesuaineita, hygieniaa joista esim.vaihtoterät partakoneeseen ja sähköhammasharjaan on kalliita ostaa opiskelijan itse. Hieman herkkuja myös jne.
Ap
On siinä urakkaa, että ehtii syödä nuo kaikki, etteivät pilaannu. Osan toki voi pakastaa ja käyttää ruuanlaittoon ja leipomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit?
Kaikenlaista, hevi-osastoa aikalailla (tom, kurk, papr, salaatti, porkkanaa, mangoa, rypäl, banaania, omenoita ym), kalaa, juustoa, leikkelettä, paistijauhelihaa, pakasteita kuten marjoja, pizzaa, nugetteja, kasviksia jne. Härkistä, luonnonjogua ja kauravälipaloja, Jyväbroilerin naturel filee-suikaleita, maapähkinävoita, kaakaota, pastaa ja riisiä, ruisleipää ja vaaleampaa, hapankorppuja, granolaa ja ruislesettä, isot säkit WC-ja talouspaperia, puhd.aineita, säästöpaketit pyykinpesuaineita, hygieniaa joista esim.vaihtoterät partakoneeseen ja sähköhammasharjaan on kalliita ostaa opiskelijan itse. Hieman herkkuja myös jne.
Ap
Roskiin menee puolet, kun ei ehdi syömään. Miksi? Kysyttävää?
Ei meillä lapset kokkaa kotona paljon kun on lounas koulussa ja illalla mennään kamujen kanssa pizzalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit?
Ap
Etkö ostanut alkoholia lainkaan? Sitä opiskelijat eritoten kaipaavat.
Ok :) odotatko nyt ,että kiillotamme sädekehääsi? Eihän tuossa nyt mitään kovin ihmeellistä ole.
Katkaise se napanuora jo, ja opeta lapsi ottaa vastuuta.
Ei mulla muuta, kysyttävää?
kai edes yksi pusseista sisälsi olutta ja grillimakkaraa...?
😋👍
Toki nuo ostokset suunnitellaan niin, että ehtii syömään, kuitenkin 1-2 ateriaa/pvä (silloin ei niin tule käytyä opisk.ravintolassa syömässä) ja osasta pakkaseen ruoka-annoksia. Ja ne mitä ei pakkaseen mene niin pvämäärät katson mahd pitkälle, n.1vkon päähän vähintään eli kokkaa ne siihen mennessä.
Minusta outoa ajatuksen virtaa olettamus ettei ihmiset kykenisi suunnittelemaan ostoksiaan ja ruokailujaan niin, ettei ostetuista tuotteista menisi suuri osa roskiin 🤔.
Ap
No mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille, iloa ja valoa siihen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla on syysloma, ainakin Vantaalla. Silloin voisivat isovanhemmat muistaa lapsiperheitä pienellä ruokakassilla jos on vähävaraisia perheitä lähellä. Ei ole kouluruokaa tarjolla ja monelle se tekee tiukkaa. Olen minäkin auttanut aikoinaan aikuistuvan tyttäreni elämää monin tavoin. Maksettiin koulutus (yksityiskoulussa maksaa) sekä avustettiin kodin laittamisessa ym. Nyt avustetaan pienissä hankinnoissa lapsenlapsille aina kun mahdollista.
Kivahan se on perhettä tukea puolin ja toisin. On myös vanhuksia, jotka saisivat opetella panostamaan itseensä. Ei oteta siivojaa tai muuta apua, vaikka tarvetta olisi, kun pitää säästää rahaa lapsille. Ja nämä lapset ovat usein jo hyväpalkkaisissa töissä.
Mulla olisi pari kysymystä: Mikä tämän ketjun idea oikein on, miksi teit sen? Mitä tällä tavoittelet?
Arvaukseni on: haluat pönkittää ylemmyyden tunnettasi ja kiillottaa mahtavan äidin sädekehääsi tavalla tai toisella. Korjaa jos olen väärässä.
Ymmärrän ap:n hyvän fiiliksen teostaan, kyllähän se tuntuu ihanalta voida auttaa jotakuta rakasta. Itsekin olen vienyt ruokakasseja veljelleni, kun hän oli köyhä opiskelija ja itse olin jo töissäkäyvä. Ostin myös polkupyörän veljelleni että hänen oli kätevä kulkea kotoaan kouluun. Samoin kun siskoni sai vauvan (oli vielä koliikkitapaus) niin tein kertakäyttöisissä uunivuoissa valmiita ruokia heille ja vein niitä pinokaupalla heille jääkaappiin ja pakkaseen. Tällaisista tulee paitsi saajalle, myös itselle tosi hyvä mieli, kun tietää että tulee tarpeeseen. Se vähän tässä aloituksessa tuntuu vaan kornilta, että aloittajalla on tarve julistaa omaa "hyvyyttään" myös muille ihmisille. Minusta kauniimpia ovat vähän niinkuin piilossa tehdyt pyyteettömät teot, joiden tekijän ei tarvi brassailla niillä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kasvatat lapsestasi mammanpoikaa?
mvh. Kauppatieteiden pääaineopiskelija
Sen takia että sinä tulisit kateelliseksi koska et omista penninpyörylääkään. "maisteri" XD
Etkö ostanut ehkäisyvälineitä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit?
Ap
Unohtui paristo fleshlightiin.
Onko lapsesi, tyttö, poika vai muusu?
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä lapset kokkaa kotona paljon kun on lounas koulussa ja illalla mennään kamujen kanssa pizzalle
Tulee vähän kalliiksi, ei rahat riitäkään kuin päivittäiseen pitsaan…
3 kassia kaljaa... selvä... tai siis, hyvästi selvä päivä...