kannattaako SIJOITTAMISTA nyt aloittaa, kun synkät tunnelmat?
En osaa arvioida, onko tämä maailmantilanne jo niin paha, että liian riskaabelia aloittaa. Olisi hyvä saada vanhuuden varalle jotain kerättyä.
Kommentit (17)
Ei taatusti. Mieti kuinka monta prosenttia kurssit putoavat päivänä jolloin Putin laukaisee ensimmäisen ydinaseen.
Kannattaa kun laitat tietyn summan per kk.
Nyt on juuri sen aika, mutta kohteet harkittava!
Sijoittaminen toimii kuten ennenkin. Sijoitat sellaiseen kohteeseen josta tiedät saavasi voittoa ja hyväksyt riskin.
Olen lähempänä kuuttakymppiä. (sori siitä) Nordnet on ollut suunnitelmissa. Mahdollisimman helppo vaihtoehto. ap
Jos sinulla on pitkän ajan sijoiutussuunnitelma 10v ja yli niin aina kannattaa sijoittaa.
Ylimääräinen raha kannattaa sijoittaa mieluummin kuin makuuttaa sitä tilillä. Makuuttaminen syö rahasi arvon pikkuhiljaa täysin varmasti.
Yleensä paskoja markkinafiiliksiä seuraa paremmat tunnelmat.
Aina on oikea aika aloittaa mutta ei kerralla kaikki rahoja ettet osta juuri kalleimmalla hinnalla. Jos sulla on esim. 10000 rahaa niin ostat nyt 3000, syksyllä 3000 ja loppuvuodesta 4000. 4-5 eri osaketta kannattaa olla.
Mitään ei kannata tehdä ennen Suomen ja Ruotsin Natohakemusta. Sitten katsotaan miten naapuri aikoo skitsoilla ja jos pitää ihan normi äyväämiset niin voi alkaa sijoitella syssymmällä
Pitkän tähtäimen sijoitukset rahastoihin on aina ajankohtaisia. Pikavoittoja osakkeilla ei juuri nyt kannata kokeilla, jos ei tiedä mitä tekee.
Pitkäaikainen sijoittaminen kannatta aloittaa aina milloin tahansa jos hajautta ajallisesti ja toimialakohtaisesti. Ei siis mitään kaikki peliin heti meininkiä. Mitä lyhyempiaikaisia holdeja otat, sitä suuremmat riskit. Tiheämpi kaupankäynti on sitten oma lajinsa. Jotkut toivovat prosentin-parin nousua huomiseksi ja ostavat nyt pienten pikavoittojen toivossa. Ehkä onnistuvat, ehkä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähempänä kuuttakymppiä. (sori siitä) Nordnet on ollut suunnitelmissa. Mahdollisimman helppo vaihtoehto. ap
Nordnetin pohjoismaiset indeksirahastot on hyvä aloitus, varsinkin Tanska tuottaa hyvin.
Itse asiassa, jotta et olisi huolissasi riskeistä, sinun on opittava mahdollisimman paljon sijoituskohteesta. Suosittelen, että kiinnität huomiota resursseihin https://www.porssikurssit.fi/ voit löytää parhaan tavan sijoittaa, mikä voi tuoda sinulle voittoa paitsi vanhuudessa, myös lähitulevaisuudessa. Eli opittuasi lisää Helsingin Pörssissä sijoittamisesta voit tehdä fiksun valinnan.
Mä aloitin sijoittamisen nyt. Alkuun melko pienellä riskillä, harjoittelen asiaa. Nyt korot nousussa, sitä kannattaa hyödyntää sijoituspäätöksissä
Riippuu varmasti omasta sijoitushorisontista ja iästäsi.