Redi menee remonttiin - rakennettiin aikoinaan sellaista maailmaa varten jota keskuksen valmistuessa ei enää ollut olemassa
Uudistunut Redi keskittyy enemmän ravintoloihin ja elömyspalvelyihin sillä ihmiset ovat siirtyneet tekemään tavara- ja ruokaostokset kokonaan nettiin:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92ba1293-6e64-436d-8c3a-3c6191f63c61
Kommentit (85)
Alunperinhän Redi suunniteltiin eurooppalaisten keskiaikaisten kaupunkien keskustojen innoittamana, mm. Sienna oli innoituksen lähteenä. Alkujaankin siis rakennettiin suunnittelemattomasti kehittyneen "kaavan" mukainen ostoskeskus ja sitten ihmetellään, kun asiakkaat eivät löydä edes ulos eikä ketään ylipäätään kiinnosta suunnistaa ostoksiaan.
Redi on niin sekava ettei siellä löydä edes mihinkään ja eksyy hetkessä. Ei minun paikkani.
Joku arkkitehtipoppoo nauraa vain matkalla pankkiin... Sattuuhan sitä tekevälle...
Aikoinaan? Vasta pari vuotta sitten valmistui. Kaikki oli jo tiedossa, mutta tehtiin silti.
Vielä vähemmän, kun ostamaan sukkani ja banaanini tuolta bunkkerista - vielä vähemmän houkuttelee mennä hakemaan elåmyksiä.
Vähän sama, kun kävisin Sörkan vankilassa elpymässä.
Joku ideahan se tuossakin paikassa tietysti on. Ei vain kaupallisessa mielessä toimi...
"Miten tällainen kertakäyttörakentaminen sopii kaiken maailman ilmastohätätilaan?"
Sitä ei lasketa...
Itse kyllä tykkään käydä yhä kivoissa liikkeissä paikan päällä ostoksilla tai ainakin ikkunashoppailemassa tulevia hankintoja.
Viime vkl tuli käytyä ostoksilla Helsingissä.
Ei koronakaan ole omaan ostoskäyttäytymiseeni vaikuttanut yhtään.
Tosin käyn kyllä aika marginaaliliikkeissä, kun ei kiinnosta massamuoti/massahenkinen sisustus yhtään.
Se sokkelo kaipaisi selkeyttä, mutta ei taida ihan pelkällä remontilla onnistua. Ja itse en käy siellä just siksi, kun ei ole Prismaa tai Cittaria, koska haluan tehdä ostokseni fyysisessä kaupassa.
Minä en yhtään ymmärrä mikä on arkkitehtuuri en idea koko Redissä. Se vain on luotaantyöntävä.
Aina silloin tällöin joudun kulkemaan läpi ja muutaman kerran olen yrittänyt kierrellä.
Se on niin sekava,epälooginen ja sieltä vain haluaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Redi oli typerä idea, mutta sen remontointi ravintola ja elämyspaikaksi on vielä huonompi. Redi on sekava sekamelska, mutta tilava. Kaupat ja niiden sijainnit pitisi miettiä ja suunnitella paremmin. Siihen hommaan pitäisi palkata joku assi, joka tekisi paikasta selkeä ja loogisen.
Assi Koivisto?
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, tuo aukesi aika tarkkaan kolme vuotta sitten ... ja menee nyt remonttiin?
Miten tällainen kertakäyttörakentaminen sopii kaiken maailman ilmastohätätilaan?
Tiesitkö että taloja on huollettava ja remontoitava säännöllisin väliajoin? Jos en niin tiedoksesi että olemassa oleva rakennuskanta vaatii joka tapauksessa huoltoa ja säännöllistä remontointia jotta ne pysyvät käyttökelposina. Täysin hoitamattomat rakennukset ränsistyvät ja menettävät käyttettävyytensä.
Redissä ei ole edes mitään ruokakauppaa mikä tekee siitä huonon. Naapurikeskuksista löytyy helposti S-marketit, Prismat ja Alepat.
Vierailija kirjoitti:
Redissä ei ole edes mitään ruokakauppaa mikä tekee siitä huonon. Naapurikeskuksista löytyy helposti S-marketit, Prismat ja Alepat.
Onpas, Supermarket pohjakerroksessa. Yhdessä Postin kanssa
Minä tein Redissä viime vuonna jouluostokset, sillä siellä oli mukavan rauhallista ja väljää.
Itselleni kulutusvalinnat ovat myös arvokysymys; välttelen nettikauppoja ja halpatavarakauppoja.
En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat sieltä mistä halvinta, eivätkä mieti sen kummemmin koko asiaa.
Tyhmiä, haitallisia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas, Supermarket pohjakerroksessa. Yhdessä Postin kanssa
Joo, mutta K-ryhmän ruokakauppoja ei lasketa. Ne eivät ole ruokakauppaa nähneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia, jotka asioivat verkkokaupassa varsin vastahakoisesti.
Minä asioin verkkokaupassa vastahakoisesti.
Askoin siksi, että siellä on paljon laajempi valikoima ja siksi, että välttelen koronaa.
No en ole yllättynyt. Tuollehan naurettiin jo silloin. Ainoastaan jollekin kauppakeskuskonsultille tämä kehitys voi tulla yllätyksenä.