Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Redi menee remonttiin - rakennettiin aikoinaan sellaista maailmaa varten jota keskuksen valmistuessa ei enää ollut olemassa

Vierailija
12.10.2021 |

Uudistunut Redi keskittyy enemmän ravintoloihin ja elömyspalvelyihin sillä ihmiset ovat siirtyneet tekemään tavara- ja ruokaostokset kokonaan nettiin:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92ba1293-6e64-436d-8c3a-3c6191f63c61

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko enemminkin niin että kukaan ei jaksa hortoilla eksyneenä sokkeloisessa kauppakeskuksessa

Vierailija
62/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko enemminkin niin että kukaan ei jaksa hortoilla eksyneenä sokkeloisessa kauppakeskuksessa

se vaatii kuntoa.

muinoin ihminen itse saalisti ruokansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa on ilmainen kotiinkuljetus ruuassa ja usein ruokatarvikkeet tuodaan usein jo saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana päivänä valitsemaasi aikaan. Jo huomattava osa päivittäistavarakaupasta on siirtynyt nettiin.

Suomi on kehitysmaa.

Vierailija
64/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpakauppojen aika on ohi? Siis miten niin? Olen luullut että Cubus, flying tiger jne voi ihan hyvin. Itsekin olen ostanut ns halpakaupasta tuotteita tarpeeseen pari viikkoa sitten.

No, tuossa oli nostettu yhden ihmisen yksittäinen kommentti. Kun Kaaressa oli tiedusteltu, mitä palveluja ihmiset haluaa, niin mm. Tokmanni nousi kärkeen. 

Kaaressa on nykyään Tokmanni, mutta eihän se sovi sinne yhtään.

Miksi ei sovi?  Tarkoitatko sitä Kannelmäen Prisman kauppakeskusta? Jos sinne kehäykkösen varteen, ei sovi Tokmannin, niin minne sitten? Ei se Pohjois-Haagan aseman seutu tai Kannelmäki mikään Munkkiniemi, Tapiola tai Lauttasaari ole. 

Vierailija
65/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpakauppojen aika on ohi? Siis miten niin? Olen luullut että Cubus, flying tiger jne voi ihan hyvin. Itsekin olen ostanut ns halpakaupasta tuotteita tarpeeseen pari viikkoa sitten.

No, tuossa oli nostettu yhden ihmisen yksittäinen kommentti. Kun Kaaressa oli tiedusteltu, mitä palveluja ihmiset haluaa, niin mm. Tokmanni nousi kärkeen. 

Tokmanni 🤮

T. Lidl-mies

Vierailija
66/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redissä ei ole edes mitään ruokakauppaa mikä tekee siitä huonon. Naapurikeskuksista löytyy helposti S-marketit, Prismat ja Alepat.

Onpas, Supermarket pohjakerroksessa. Yhdessä Postin kanssa

Jep, siellä ON ruokakauppa, mutta tosi harva vaan LÖYTÄÄ sen. 

Vierailija
67/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin aamulla Citymarketissa ja siellä oli jo aika paljon väkeä ostoksiaan tekemässä. Että se siitä kokonaan nettiin siirtymisestä. Redi ei vain osannut vastata ihmisten ja asiakkaiden tarpeisiin riittävällä ja kunnollisella tavalla. 

Ihan uutisten perusteella ruokaostosten tekeminen netissä on yleistynyt ja lisääntynyt Suomessa ja harvempi jaksaa miksikään Prismaan lähteä seikkailemaan. Itse käynyt ruokakaupassa viimeksi kolme vuotta sitten. Tilaan Ruokaboxin niin ei ole tarvinnut miettiä mitä syö vaan sen on voinut ulkoistaa ammattilaiselle. Itselle jää ruoan valmistaminen tuoreista raaka-aineista.

Tulee ihan hiton kalliiksi.

Vierailija
68/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin aamulla Citymarketissa ja siellä oli jo aika paljon väkeä ostoksiaan tekemässä. Että se siitä kokonaan nettiin siirtymisestä. Redi ei vain osannut vastata ihmisten ja asiakkaiden tarpeisiin riittävällä ja kunnollisella tavalla. 

Ihan uutisten perusteella ruokaostosten tekeminen netissä on yleistynyt ja lisääntynyt Suomessa ja harvempi jaksaa miksikään Prismaan lähteä seikkailemaan. Itse käynyt ruokakaupassa viimeksi kolme vuotta sitten. Tilaan Ruokaboxin niin ei ole tarvinnut miettiä mitä syö vaan sen on voinut ulkoistaa ammattilaiselle. Itselle jää ruoan valmistaminen tuoreista raaka-aineista.

No huomaa tosiaan ettet ole vuosiin käynyt automarketeissa. Nehän ovat torstaista sunnuntaihin aina täynnä väkeä vauvasta vaariin. Eli aika moni kyllä jaksaa lähteä vaikka Prismaan hengailemaan ja tekemään ostoksia. 

Mutta ei olla ihan niissä ajoissa, kun tänne kirjoitteli ihmisiä, joille oli tärkeää miettiä, millaiset vaatteet itsellä ja lapsilla on, kun mennään Prismaan näyttäytymään!

Vierailija
69/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa on ilmainen kotiinkuljetus ruuassa ja usein ruokatarvikkeet tuodaan usein jo saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana päivänä valitsemaasi aikaan. Jo huomattava osa päivittäistavarakaupasta on siirtynyt nettiin.

Suomi on kehitysmaa.

Samaa mieltä. Täällä Briteissä ei kukaan käy varsinaisissa ruokakaupoissa vaan ostokset tilataan kotiin. Maksan itse 4 puntaa/kk rajoittamista toimituksista kotiin, kuski soittaa kun on alhaalla, laitan tavarat laatikoista omiin kestokasseihin ja kannan sisälle. En ymmärrä miten kukaan haluaa tai viitsii lähteä johonkin ruokakauppaan etsimään safkaa, kun sen voi tehdä kätevästi netissä. Ja vielä käyttää tuohon tarpomiseen aikaa! 

Vierailija
70/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muutamaan vuoteen käynyt ruokakaupassa, kaupan toimitusauto tuo kotiovelle toivottuun kellonaikaan ostokset. En ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti tuhlaavat aikaansa marketissa käymiseen. 

Haluan valita itse tuoreimmat tuotteet uusimmalla päiväyksellä, koska ruoka on liian kallista. Ei vie minun aikaani liikaa käydä lähellä olevissa kaupoissa.

Ymmärrät varmaan, että toimitetut ruokatarvikkeet eivät tule marketista vaan keskitetystä varastosta missä tavara liikkuu valtavalla vauhdilla eikä siellä ole kuin uusinta tavaraa tarjolla. Ei siellä varastossa ole mitään seuraavan päivän sisällä vanhentuvia elintarvikkeita - ne on toimitettu marketteihin tai ihmisten koteihin jo viikkoa aikasemmin.

Jos tilaa kotiinkuljetuksen paikallisesta marketista, totta kai ne ruuat kerätään sieltä. Joku Oda on sitten eri juttu.

Vierailija
71/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redi to die

Vierailija
72/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Käyn kaupoilla Sellon marketeissa ja usein väkeä on todella paljon. Suurin osa hakenee itse tuotteet kaupasta. Mutta sen huomion olen vuosien varrella tehnyt, että vanhempia lapsineen on ruokaostoksilla aikaisempaa vähemmän.

Vierailija
73/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muutamaan vuoteen käynyt ruokakaupassa, kaupan toimitusauto tuo kotiovelle toivottuun kellonaikaan ostokset. En ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti tuhlaavat aikaansa marketissa käymiseen. 

Haluan valita itse tuoreimmat tuotteet uusimmalla päiväyksellä, koska ruoka on liian kallista. Ei vie minun aikaani liikaa käydä lähellä olevissa kaupoissa.

Ymmärrät varmaan, että toimitetut ruokatarvikkeet eivät tule marketista vaan keskitetystä varastosta missä tavara liikkuu valtavalla vauhdilla eikä siellä ole kuin uusinta tavaraa tarjolla.

Riippuu paikasta. Monessa kaupassa ruuankeräilijät pyörivät asiakkaiden joukossa. 

Vierailija
74/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kehitysmaa.

Hollannissa on kaikki lähellä. Polttoaineelle/sähkölle tulee nopsasti hintaa Suomessa. Liekö edes palveluiden verotus samaa luokkaa Hollannnissa kuin Suomessa.

Vierailija
75/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas, Supermarket pohjakerroksessa. Yhdessä Postin kanssa[/quote]

Jumalattoman korkeat hinnat, varsinkin vihanneksissa ja hedelmissä. Helposti +20€ ruokalaskussa per ostokerta. Vältän kaikin keinoin, ellei ole pakko. Olen kalasatamalainen.

Vierailija
76/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sovi?  Tarkoitatko sitä Kannelmäen Prisman kauppakeskusta? Jos sinne kehäykkösen varteen, ei sovi Tokmannin, niin minne sitten? Ei se Pohjois-Haagan aseman seutu tai Kannelmäki mikään Munkkiniemi, Tapiola tai Lauttasaari ole. 

Pohjois-Haagan ja Kannelmäen seudulla asuu rentoa jengiä. Ja mitä Kaareen tulee niin kyllä sinne kakkoskerrokseen yksi Tokmanni sopii. Jokaiselle jotakin.

Vierailija
77/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään käydä itse ruokakaupassa. Tulee samalla kävelylenkkikin näin työttömänä.

Vierailija
78/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tuossa Redin epäonnistumisessa kärsivät vain ne, jotka ovat siihen sijoittaneet, ja siis omistavat sen.

Hehän eivät voi vaikuttaa siihen,  mitkä liikkeet ja firmat haluavat vuokrata tiloista myyntitilaa!

Ja ne liikkeet ja yritykset tietenkin lähtevät pois ja irtisanovat vuokrasopimuksensa Redin kanssa, joille siellä oleminen ei kannata ja tuottaa heille vain tappiota.

Jos Redistä tilan vuokraalle yritykselle, oli se sitten vaatekauppa tai kosmetiikkaliike tai kenkäkauppa tai mikä tahansa yritys, ei riitä asiakkaita tarpeeksi,  niin he lähtevät pois.

Liiketilojen vuokra on suuri, ja lisäksi siihen  mahdollisten myyjien palkkakulut ja muut työnantajakulut ovat suuria.   Täytyy tulla voittoa, että kannataa myymälää Redissä tai missä tahansa kauppakeskuksessa ylläpitää.

Redissä jos missä, näkyy juuri nyt se, niin sanottu sijoittajien riski.

Sijoittajan voi hävitä, voittaa tai pysyä suurin piirtein tasoissa joissakin sijoituksissaan.

Vierailija
79/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Haagan ja Kannelmäen seudulla asuu rentoa jengiä. Ja mitä Kaareen tulee niin kyllä sinne kakkoskerrokseen yksi Tokmanni sopii. Jokaiselle jotakin.

Joo aivan.  Mikäli Tokmanni itse olis valmis lähtemään sinne.

Sehän riippuu kokonaan tilojen vuokrista, siis siitä mitä Tokman on valmis vuokraa maksamaan.

Ja siitä, miten Tokman markkinatutkimusten perusteella arvelee, miten paljon heillä saattaisi asiakkaita noissa tiloissa käydä.

Liiketoiminnan tulee olla aina kannattavaa.

Toisin sanoen: Liiketoiminnan tuottojen on ylitettävä reilusti ylitettävä liiketoiminnan menot, että yritystä kannattaa yleensä kannattaa johonkin perustaa.

Vierailija
80/85 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Redi parka. Laitetaan sille peitto päälle ja laitetaan poloinen nukkumaan.

😢

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi