Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en laihdu saliharjoittelulla

Vierailija
08.12.2014 |

Jos otsikosta tuli mieleen kertoa ruokavalion suuremmasta merkityksestä, ei tarvitse, tiedän kyllä. En ole ylipainonen, vaan rajalla ja syön kohtalaisen hyvin, mutta ehkä vähän liikaa pieneen kokooni  nähde kuitenkin. 

Isompien painojen laittaminen, helpommin sanottu kuin tehty. 4 kg käsipainoissa on ehdoton maksimi ja laitteissa vaihtelua on valtavasti mutta esim. soudussa 30 kiloa on ehdoton maksimi. Jossain kokovartalojutuissa menee sitten reilustkin enemmän. 

Mutta mulla toimii vaan paremmin uinti, lenkkeily ja aerobinen ryhmäliikunta. Kun oli olkapääkipeä ja piti jättää sali väliin pari viikkoa, laihduin kolme kiloa. Kun käyn aktiivisemmin tekemässä laitteilla ja painoilla, niin lihoin. Kyllä mulle pienistä painoista huolimatta tuli hiki. Samoin bodypumpissa tulee hiki, mutta tuntuu että jos käyn pari kertaa viikossa pumpissa, paino nousee. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saliharjoittelu onkin ihan keinotekoista touhua. Ihmiselle täysin epäluonnollista toimintaa.

Vierailija
2/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut läskiä lisää, kun olen käynyt enemmän salilla. Juostessa laihtuu tosi hyvin. Lenkkeily polttaa paljon enemmän rasvaa, kuin salitreeni. Tosin aerobisen lisäksi pitää kehittää myös lihaskuntoa mikä onnistuu hyvin salilla, mutta laihduttaessa ei kannata jättää aerobista kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne raskaat painot vaan ne pitkät ja ripeätahtiset sarjat. Ei kuitenkaan hosumistja painot sellaiset että jaksaa juuri sen 3x30 tai 3x20. Viimeisten pitää jo tuntua tosi raskailta, ensimmäisten ei.

Vierailija
4/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla painoilla on tarkoitus KASVATTAA lihaksia. Eihän se tietenkään painoa automaattisesti pudota, jos kasvattaa omaa massaansa. Lihasten merkitys onkin pääasiassa aivan muualla kuin painon pudottamisessa. (Toki isot lihakset kuluttavat enemmän ja niiden kasvattaminen vie energiaa, eli sitä kautta myös paino saattaa tippua. Mutta ei se varsinaisesti ole se pointti isoilla painoilla tekemisessä.)

Vierailija
5/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. On mulle voimaa tullut, mutta ei kehittynyt mitään sanottavampia lihaksia. Salia tarvitsen kyllä istumatyön vastapainoksi, sillä selkä on pysynyt hyvässä kunnossa. Mutta kun aloitin säännöllisen salilla käymsen pari vuotta sitten, paino on kohonnut vaivihkaa n. 5 kiloa ja ihan selvää läskiä se on, kun vanhat housut ei enää mahdu. Vaikka en ole muutakaan liikuntaa unohtanut, mutta salilla käynti on siitä pois. Ajattelin nyt joululomalla, kun olen pois salipaikkakunnalta, jättää salit väliin ja kokeilla pelkkää lenkkeilyä ja uintia. 

Vierailija
6/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai se paino 4kg käsipainoilla ja laitteissa istumisells putoa. Kyykkyä eri muodoissaan ja maastavetoa, niissä pääsee niin isot lihakset töihin että rasva kyllä palaa. Painoja pitää olla tarpeeksi. Välillä voi tehdä myös crossfit-tyylistä kiertoharjoittelua ilman taukoja, pysyy syke korkealla ja polttaa sekin rasvaa. Jos et kerran oo ylipainoinen, keskittyisin sinuna juurikin rasvanpolttoon ja lihasten kasvattamiseen. Siitä on tuloksena kiinteytyminen ja se näkyy ennenkaikkea peilissä, ei vaa'assa, koska lihas painaa kolme kertaa enemmän kuin läski.

Vierailija
7/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:56"]Kiitos vastauksista. On mulle voimaa tullut, mutta ei kehittynyt mitään sanottavampia lihaksia. Salia tarvitsen kyllä istumatyön vastapainoksi, sillä selkä on pysynyt hyvässä kunnossa. Mutta kun aloitin säännöllisen salilla käymsen pari vuotta sitten, paino on kohonnut vaivihkaa n. 5 kiloa ja ihan selvää läskiä se on, kun vanhat housut ei enää mahdu. Vaikka en ole muutakaan liikuntaa unohtanut, mutta salilla käynti on siitä pois. Ajattelin nyt joululomalla, kun olen pois salipaikkakunnalta, jättää salit väliin ja kokeilla pelkkää lenkkeilyä ja uintia. 
[/quote]
Kun liikkuu enemmän, ravinnontarve kasvaa. Silloin tulee joskus syötyä ehkä enemmän kuin se ravinnontarve onkaan oikeasti kasvanut. Myös aineenvaihdunta hidastuu jatkuvasti vuosien varrella. Viisi kiloa kuitenkin useamman vuoden aikana suhteeööisen vähän. (:

Vierailija
8/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:00"]

No eikai se paino 4kg käsipainoilla ja laitteissa istumisells putoa. Kyykkyä eri muodoissaan ja maastavetoa, niissä pääsee niin isot lihakset töihin että rasva kyllä palaa. Painoja pitää olla tarpeeksi. Välillä voi tehdä myös crossfit-tyylistä kiertoharjoittelua ilman taukoja, pysyy syke korkealla ja polttaa sekin rasvaa. Jos et kerran oo ylipainoinen, keskittyisin sinuna juurikin rasvanpolttoon ja lihasten kasvattamiseen. Siitä on tuloksena kiinteytyminen ja se näkyy ennenkaikkea peilissä, ei vaa'assa, koska lihas painaa kolme kertaa enemmän kuin läski.

[/quote]

Ap on tietoinen, että jo parin kilon lihasmassan kasvattamiseen pitää treenata ihan helkutisti. En minä ehdi, kun olen töissä 8-16. Kyykky isoilla painoilla ei käy, polvet ei tykkää. Arkiliikuntaa tule työmatkapyöräilystä vähän ja lenkillä koetan käydä paljon myös joka tapauksessa. Näillä keleillä vaan lenkille lähtö on melko tervanjuontia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi