Hei, 30+vuotiaat naiset! Onko teillä "hiustenlähtökausia"?
Itsellä on nyt joku juttu meneillään, kun tuntuu että hiukset tippuu päästä. :( pesun jälkeen varsinkin lähtee reilusti. Onko muilla tällaista?
Kommentit (10)
Mulla lähtee kans ihan kamalasti. Paidan ja takin selkämys on aina ihan hiuksissa.
Mun vakipanolla 32v pysyy tukka päässä. Alapääkarvat sillä on harvat mut vitun pitkät. Nuollessa niitä menee suuhun
-M30
Hiustenlähtöä täälläkin,itse otin avuksi rautatabletit apteekista ja seerumin hiustenlähtöön,kampaamoissa on useitakin merkkejä.Omani ostin Prisman kampaamotuotteista,jotain 12 euroa maksoi, nokkakorkista iltaisin päänahkaan.Sisältää mentholia yms.,kihelmöi päässä ,mutta en tiedä onko sattumaa vai ei,nyt tuntuu hiustenlähtö rauhoittuneen merkittävästi.
On, kaikilla on, viimeistään parin vuoden välein, joillain vuoden välein. usein se osuu just tähän vuodenaikaan. Ylimääräinen sulkasato voi tulla myös imetyksestä tai e-pillerien (ylipäätään hormonaalisen ehkäisyn), vaikean infektiotaudin tai voimakkaan laihtumisen seurauksena, mutta hiukset kasvavat takaisin.
Itse olen vasta 19, mutta viime keväänä oli samanlainen kausi. Tuntui, että hiuksia irtosi kokoajan, ja varsinkin suihkun jälkeen niitä lähti kevyesti vetämällä ihan tuhottomasti. En tiedä mikä muuttui, ehkä tiedostomaton stressi hellitti? Ehkä ei tapahtunut mitään, mutta kesän ja syksyn aikana tuo hervoton hiusten irtoilu lakkasi itsekseen.
Olen nelikymppinen ja aina ajoittain noita hiustenlähtökausia on. Esim. viime kevät ja kesä oli sellaisia, että vaikka hiuksia ei varsinaisesti niin lähtenyt, niin ei ne kyllä kasvaneetkaan yhtään. Nyt loppusyksystä alkoi runsas hiustenkasvu.
Olisin huolestunut hiustenlähdöstä siinä vaiheessa, jos samaan aikaan oireena on kutina päänahassa. Silloin on syytä vaihtaa silikonittomiin hiustenhoitotuotteisiin tai apteekin tuotteisiin.
Mulla oli kamalat hiustenlähtökaudet aina puolisen vuotta synnytysten jälkeen.
Mulla lähti aikanaan toisen lapsen syntymän jälkeen tupottain hiuksia päästä eikä ole vieläkään palautunu takas. Hiustenlähdöstä aikaa jo n. Kaksitoista vuotta. Taidan olla ikuinen pälvikalju.
Ap tässä. Hiustenlähtö on nyt jonkin aikaa jatkunut, en osaa tarkkaan sanoa kauan. Minulla kyllä kutisee päänahkakin, hilsettä vähän näkyy tai sitten se on jotain muuta. Taidanpa ostaa apteekista jotain kutisevalle hiuspohjalle tarkoitettua shampoota nyt aluksi ja katsoa auttaako yhtään. Onneksi on paksut hiukset, on vara vähän lähteäkin, mutta ei nyt loputtomasti kuitenkaan. :(