Tuttava vihaa lapsia ja tuo sen ilmi joka käänteessä. Miksi?
Tuttava ei tykkää kuulla tai nähdä asioita lapsista. Ei kavereiden, ei sukulaisten, tuntemattomien. Fb-feedi lapsista häntä ärsyttää, sanoo ettei halua kuulla kaverinsa lapsista vaan kaverin kuulumisista. Hän vihaa lapsia, ja sanoi asiasta aina, illanistujaisissa panee merkille, jos jotkut puhuu lapsista, jolloin siirtyy muualle ja sanoo toiselle, että siellä puhutaan lapsista, on tylsää. Hän oikein paasaa asiasta muille, kuinka hän vihaa lapsia. Ja häntä inhottaa, kun joistakin on tullut äitejä. Ja kun tätä jatkuu vuodesta toiseen. Hän ei aio saada lapsia, niin mikä siinä on, että hän tuo asiaa esille niin vahvasti.
Kommentit (101)
Miksi oletat että kaikki vain tykkää käytöstavattomista kauhu kakaroista?
Mulla oli joskus työkaveri, joka julisti puolitutuille työkavereilleen lapsi-inhoaan, myös niille, jotka eivät keskustelleet työpaikalla omista lapsistaan tai päivittäneet someen. Hänen käytöksensä työpaikalla oli hyvin omituista aikuiselle ihmiselle. Monta kertaa mietin mikähän trauma hänellä oli taustallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus työkaveri, joka julisti puolitutuille työkavereilleen lapsi-inhoaan, myös niille, jotka eivät keskustelleet työpaikalla omista lapsistaan tai päivittäneet someen. Hänen käytöksensä työpaikalla oli hyvin omituista aikuiselle ihmiselle. Monta kertaa mietin mikähän trauma hänellä oli taustallaan.
Se nainen kenellä on lapsia ei todellakaan jätä kertomatta sitä kun eihän se muuten voisi vedota lapsiin minka takia muiden on aina tehtävä hänen työt. Eikä muutenkaan voisi jatkuvasti vaatia lapsettomilta uhrauksia lapsellisten hyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainen kenellä on lapsia ei todellakaan jätä kertomatta sitä kun eihän se muuten voisi vedota lapsiin minka takia muiden on aina tehtävä hänen työt. Eikä muutenkaan voisi jatkuvasti vaatia lapsettomilta uhrauksia lapsellisten hyväksi
Nainen? Tiedoksesi, myös miehillä on lapsia. Ja jos et millään ymmärrä, niin lapsia ei voi jättää esim. sairaana yksin kotiin. Vai jätettiinkö sinut?
En pidä lapsista enkä jaksa kuunnella tai katsella niiden kuvia. Liukenen aina paikalta. Parempi kaikille osapuolille niin.
Jos kristillisdemokraattien vauva laitetaan mun syliin mä heittäisin sen seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmista se varmaan kuulostaa juuri tuolta kun heidän kullannuput eivät olekaan kaikkien rakastamia. Silti kaikilla on oikeus olla pitämättä lapsista joten lopeta länkytys.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta pitää lapsista, mutta kyllä nyt aikuisella ihmisellä pitää käytöstavat olla kunnossa. Lisäksi, jos kaverilla on lapsia, lapset kuuluvat vahvasti kaverin elämään ja ovat siten olennainen osa kaverin kuulumisia. Mikäli ei osaa käyttäytyä lapselliseten seurassa, niin sitten jättäytyy oma-aloitteisesti pois.
T. Vela
Samoja ajatuksia. Tuttava on juuri tuollainen lapsivihaansa toitottaja, joka paradoksaalisesti on itse monella tavalla infantilisoitunut. Äänekäs väärissä paikoissa, tahditon töksäyttelijä, asioita jotka lapsissa ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä join just tuommoinen. Eipä mulla ole lapsellisia kavereitakaan. Kai sitä vaan inhoaa melua ja epäintellektualismia mikä lapsiin liittyy. Koen että se on jotenkin pois itseltä kun muutenkaan ei saa missään olla intellektuelli tai fiksu koska koulutus meni pieleen( amk) kun itse ei mennyt yliopistoon vaikka olisi halunnut. Tavallaan kun itseä kohdellaan lapsena esim. Alkossa, mitätöidään ei kunnioiteta eikä oteta täydestä niin ei halua olla itseään vajaanpien kanssa tekemisissä..Vähän kuin köyhä ei halua olla kodittoman nistin tai spurgun kaveri. Lapsellisethäan tekee sinusta mielellään lahja automaatin lapsilleen joten pummaavaan nistiin tai spugeen vertaus osuva.
Viestisi kyllä kovin hyvin kuvailee sitä, ettei lapsivihaajilla ole kaikki ihan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkin vanhemmat tyrkyttävät lapsista otettuja kuvia somen täyteen, puhuvat vain lapsistaan ja niiden tekemisistä jutuista. Ei ole mitään oikeaa keskustelua mielestäni, lähinnä kiusallisena kuunneltavaa. Vanhemmat eivät ymmärrä ettei heidän lapsen tekemiset yksinkertaisesti kiinnosta pätkän vertaa.
En ole ääneen sanonut mutta välttelen näitä tuttavia.
Sulla on oikea asenne, välttele jatkossakin. Ei ne sun ryyppyreissus ja bilettämiseskään oo kiinnostavia.
Luuletko että lapsettomat eivät puhu muusta? Itselläni ainakin paljon syvällisemmät aiheet, aiheet joita perheelliset eivät edes ymmärrä.
Kerro toki, mitä aiheita vain me velat voimme ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Ekaviesti kirjoitti:
Niinpä, todellakin haluaa levittää omaa sanomaansa, sellaiseen äkäiseen sävyyn. Ei ole mitään käytöstapoja. Kun ei niitä lapsia voi välttää, kun niitä on joka puolella. Mutta miksi kuluttaa niin paljon energiaa kyseiseen asiaan. Kerran närkästyi kun joku toi vauvan työyhteisöön näytille, niin hänen mielestään ei tarvitse tuoda niitä sotkemaan töitä.
No ei tarvitse tuoda vauvoja töihin. Anteeksi, mutta pitäkää ne lapsenne ja lemmikkinne ihan mielellään siellä omalla vapaa-ajalla ne eikä töissä. Ne ei sinne kuulu. Kovin moni asia ei ole kiusallisempaa kuin se, että joutuu esittämään jotenkin kiinnostunutta tai ilahtunutta siitä, että joku tuo työpaikalle lapsensa tai näyttää kuvia lapsistaan vain siksi, että yleisesti ei ole hyväksyttävää olla kiinnostumatta moisesta.
Jotenkin itsestä tuntuu tosi helpolta selvitä siitä, että joku näyttää lastensa kuvia, vaikkei kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä vaan on jotain omia traumoja, joista ei uskalla puhua. Jotenkin vaan sitten purkaa sitä pahaa oloaan. Kysy joskus.
Ne traumat voivat olla vaikka sitä, että kaverit väkisin puhuvat lapsistaan, tai tunkevat lapsia joka paikkaan vaikka hän haluaisi vain olla kaverinsa seurassa ja kuulla tämän omat kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen? Tiedoksesi, myös miehillä on lapsia. Ja jos et millään ymmärrä, niin lapsia ei voi jättää esim. sairaana yksin kotiin. Vai jätettiinkö sinut?
Yli 10-vuotiaan voi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Entinen ystäväni on tällainen. Vihasi lapsia jo kun olimme teinejä, vihasi niitä edelleen kun olimme kolmikymppisiä ja sain omia lapsia. Ajattelin, että siivoaisi kohteliaisuudesta suutaan seurassani, mutta ei, lapsien yököttely jatkui, vaikka asiasta sanoin. Raskasta kuunnella huonoa käytöstä. Ystävyys tosin kaatui muuhun kuin hänen asenteeseensa.
Hän oli ihan hyvästä perheestä, mutta oli siellä kaikenlaista kuormaa... porvariston hillittyä alkoholismia, yksinäisyyttä tms. Ehkä ne osaltaan aiheuttivat traumaa ja inhoa pieniä ja tarvitsevia lapsia kohtaan. Ainakin mt-ongelmia oli runsaasti.
Eli jos et pidä lapsista, olet mt-ongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen ystäväni on tällainen. Vihasi lapsia jo kun olimme teinejä, vihasi niitä edelleen kun olimme kolmikymppisiä ja sain omia lapsia. Ajattelin, että siivoaisi kohteliaisuudesta suutaan seurassani, mutta ei, lapsien yököttely jatkui, vaikka asiasta sanoin. Raskasta kuunnella huonoa käytöstä. Ystävyys tosin kaatui muuhun kuin hänen asenteeseensa.
Hän oli ihan hyvästä perheestä, mutta oli siellä kaikenlaista kuormaa... porvariston hillittyä alkoholismia, yksinäisyyttä tms. Ehkä ne osaltaan aiheuttivat traumaa ja inhoa pieniä ja tarvitsevia lapsia kohtaan. Ainakin mt-ongelmia oli runsaasti.
Eli jos et pidä lapsista, olet mt-ongelmainen.
Sanotaanko nyt vaikka niin, että erittäin todennäköisesti. Ilman omia ongelmia on aika lailla outoa, jos mahdolliset aiheeseen liittyvät epämieluisat tunteet kääntyvät vihaksi asti. Lapsi kun on ihan syytön siihen, että on lapsi. Jopa se vihaaja on ilman omaa syytään ollut sietämätön räkänokka. Ehkä häntäkin olisi joku voinut hiukan paremmin sietää aikoinaan. Olisimme sitten kaikki onnellisempia.
T. eri
Eli koet raivoa, kun tajuat muiden lasten kelpaavan vanhemmilleen inhottavinakin, kun itse et kelvannut edes kilttinä.
Ymmärrettävää, mutta väärä kohde. Sure pilattua lapsuuttasi, älä haaveile sen tuhoamisesta muiltakin. Tosin tuskin olet mitenkään patologista laatua, koska pystyt kertomaan noin paljon siitä, mitä koet.
Mä vihaan kristillisdemokraattien vauvoja niin paljon että mä heitän sellaisen seinään jos se tungettaisiin mun syliin.
Mä join just tuommoinen. Eipä mulla ole lapsellisia kavereitakaan. Kai sitä vaan inhoaa melua ja epäintellektualismia mikä lapsiin liittyy. Koen että se on jotenkin pois itseltä kun muutenkaan ei saa missään olla intellektuelli tai fiksu koska koulutus meni pieleen( amk) kun itse ei mennyt yliopistoon vaikka olisi halunnut. Tavallaan kun itseä kohdellaan lapsena esim. Alkossa, mitätöidään ei kunnioiteta eikä oteta täydestä niin ei halua olla itseään vajaanpien kanssa tekemisissä..Vähän kuin köyhä ei halua olla kodittoman nistin tai spurgun kaveri. Lapsellisethäan tekee sinusta mielellään lahja automaatin lapsilleen joten pummaavaan nistiin tai spugeen vertaus osuva.