Laihduttaako kukaan enää " vanhanaikaisesti" ?
Eli, syö terveellisesti kaikkea, sokerit ja rasvat minimiin. Sekä lisänä liikuntaa.
Tuntuu, että nykyään laihdutetaan vain ja ainoastaan siten että karsitaan hirveästi ruoka-aineita pois ruokavaliosta ja tiettyjä ruokia saa syödä ja tiettyjä ei.
Itse pidän kerran viikossa karkkipäivän jolloin herkuttelen, mutta viikolla karsin ylimääräiset herkut pois. Ennen karkkeja ym. meni päivittäin. Lisäksi aloitin liikunnan harrastamisen, entisen tekemättömyyden sijaan. Olo on pitkästä aikaa ´hyvä.
Kyselenkin, onko muita, jotka ei noudata mitään ihmediettejä?
Kommentit (21)
Vierailija:
Tuntuu, että nykyään laihdutetaan vain ja ainoastaan siten että karsitaan hirveästi ruoka-aineita pois ruokavaliosta ja tiettyjä ruokia saa syödä ja tiettyjä ei.
/i]
Itse karppamisessa karsitaan vain ruoka-aineet pois, mistä EI_OIKEASTI_OLE hyötyä!
Terveellinen normaali ruokavalio (ruisleipää, täysviljaa, kalaa, kanaa, kasviksia jne.) ja liikunta. Kerran viikossa herkkupäivä ja siinäkin kohtuus.
nyt mietityttää, että miten silloin lautasmalli toimii jos vaikka ruokana on makaronilaatikkoa?
Laitetaankop puolet lautasesta sitä salaattia ja puolet makaroonilaatikkoa? Vai neljännes lautasta vain makaroonilaatikkoa?
sen jälkeen olen saanut kaksi lasta ja nyt olen samassa painossa kuin mihin laihdutin vuonna 2000. Ja tämä kaikki vanhanaikaisella tavalla: Terveellinen kotiruoka ja liikunnan lisääminen.
tuo painonvartijatkin ole tuota " vanhan aikaista" metodia?!?
Särähti pahasti korvaan!
Tarkoitatko perunan ja muiden hh-mössöjen syömistä?
Salli mun nauraa...
Siis oletin että siinä on vaaleapasta ja jauheliha.
Perunaa syön vain keitoissa. Leipänä vain ruisleipä tai näkkäri mikä tehty rukiista. Kun ennen söin pullaa, vaaleaa leipää ym. niin ero entiseen on huima. Ja 9:lle tiedoksi, olen laihtunut ja mikä parasta, olo on pitkästä aikaa hyvä ja energinen.
ap
Sekä rasvaton maito+munamaito.
t. oliko 5 vai mikä..
Tavallaan tietenkin on, kun pienellä vaivalla saa kilot, selluliitit ja väsymykset pois, mutta tuskin sitä tarkoitettiin...
Koska jos se on suurinpiirtein puolet ja puolet jauhelihaa ja makaronia, siitä tulee yhteensä neljänneslautanen pastaa + neljännes lihaa.
Itse en ole valmis syyttä suotta rajaamaan ruokavaliostani tiettyjä ruoka-aineita pois, mieluummin rukkaan määriä. Tämä siis vastauksena kysymykseen miksi karppaus olisi ns. ihmedieetti.
Vierailija:
Itse en ole valmis syyttä suotta rajaamaan ruokavaliostani tiettyjä ruoka-aineita pois, mieluummin rukkaan määriä. Tämä siis vastauksena kysymykseen miksi karppaus olisi ns. ihmedieetti.
Mutta jos haluatte välttämättä säilyttää sen sokerin ruokavaliossanne (itsekin tosin laitoin eilen hedelmäsokeria kermavaahtoon), niin älkää samaan hengenvetoon puhuko terveellä tavalla laihduttamisesta...=)
Mitä siitä oikeasti saa? on varmaan tosi vitamiinirikasta ja välttämätöntä ihmisen terveydelle.
mulle sokerit ei ole se juttu, mutta ruisleipää ilman en voi olla. Musta ei jo pelkästään siitä syystä voi tulla karppaajaa.
Mutta puolensa ja puolensa asioilla.
Itselläkin on Uotilan ruisleipää kotona vaikka olen atkaaja. Voi näitä käsityksiä!
Ja siitä kermavaahdosta, siitä saa sitä rasvaa ja saan herkutella hyvällä omallatunnolla ravinnolla, joka samalla pitää nälän tehokkaasti pois. Joukossa muuten oli vadelmia, josta saan kuituja ja vitamiineja.
mulle nää karppaukset on outoja. ainoastaan mielikuva että viljoja ja sokeria ei syödä.
kertokaas joku.
ja muuten olis mukava tietää että miksi aloitte karppaamaan? itse olen normaalipainoinen, voin hyvin ja olen erittäin energinen. ihan mainintana kun monestio karppausta perustellaan että olo paranee.
Hyväkarpit kuitenkin syövät täysjyväviljaa, erityisesti ruista, täysjyväpastaa (tummaa siis) ja tummaa riisiä.
Saat energisen, pirteän, turvotuksettoman, aknettoman kehon.
Puhumattakaan veriarvoista, verenpaineesta yms. tekijöistä
Toiset paranee ihottumistaan, pukamistaan ja jopa astmasta tämän avulla.
Itsellä tietty syynä liikakilot.
aika hassua- itse asiassa minähän taidan osaltani hyväkarpata ihan luotaisesti!
ja jos joskus tarttee laihduttaa niin samalla tyylillä aion tehdä sen.