Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa taas valmiiksi te, jotka teette/ostatte graavikalat jouluksi

Vierailija
08.12.2014 |

jo silloin lauantaina 20.12. On varmaan tosi freesia ja maukasta silloin keskiviikkoiltana joulupöydässä...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-kulta :D Graavikala ei ole mitään sushia, jossa kalan tulisi olla mahdollisimman "freesiä". Suolaaminen kypsentää kalaa ja hyvä graavikala ottaa kyllä useamman päivän, jotta maut ehtivät kunnolla imeytyä. Miksi graavaat kalaa alunperinkään, jos kuintekin syöt sen raakana? 

Vierailija
22/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:03"]

Graavilohta tulee syötyä useexsti niin ei oo niin nokon nuukaa jos sitä ei aattona pöydästä löydykään, vois vaihteeksi ostaa siikaa ja graavisiika on parempaakin. 

[/quote]

Meillä todennäköisesti on graavattua särkeä pöydässä. Paljon parempaa kuin joku lohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:43"]

Aloittaja tuskin ostaa minkäänlaista lohta, ei graavi-, ei savulohta, eikä loimulohta. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista! 

[/quote]

No todella, tai jos ostaa niin näkyy kyllä menevän helmet sioille. Ei ymmärrä kalan valmistamisesta yhtään mitään.

Vierailija
24/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuten tiedämme, hulluilla on halvat huvit!! Mut kivahan se on, et naurattaa!!  :D :D 

Vierailija
26/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:50"]jo silloin lauantaina 20.12. On varmaan tosi freesia ja maukasta silloin keskiviikkoiltana joulupöydässä...
[/quote]

Taidat olla yksinkertainen "hörisijä", jos tuollainen asia saa nauramaan.

Vierailija
27/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä niistä kaupan valmiiksi graavatuista kaloista yhtään.

Vierailija
28/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tän palstan keskustelujen taso laskee koko ajan?

Vierailija
30/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Luuleehan moni edelleen että graavattu kala on raakaa. Äitiysneuvolan aikaan kun sanoin että onhan tuota itse graavattua lohta tullut syötyä, niin tämä terkka, noin 40-50 vuotias, kysyi että kypsensinhän sen ensin. Totesin vähän hölmistyneenä että kypsäähän se on. Loppuajan sain kuulla kuinka väärässä olen. 
Niinno, eihän tälläinen maalaistallukka, joka työskentelee kokkina, tiedä ruoanlaitosta mitään. 

Ja joo, söin muutakin "kiellettyä", maksaa lukuunottamatta.

Vierailija
31/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aatonaattona haettu kala uinut sinne tiskiin jorpakosta samana päivänä? Vähän epäilen. Ja esim. meillä kaupassa olen katsellut niitä lohia jotka avohyllyssä makaavat, pyrstö rotkottaen pitkästi ulkopuolella, luulen että kotijääkaapissa ovat paremmin kylmässä.
Jos löydän tämän joulun alla tuoreen oloista kokonaista lohta, niin silloin varmaankin suolaan sen pakkaseen, oli ajankohta mikä tahansa. Meillä ei siltikään sitä kalaa ole aattona pöydässä, me syödään sitä jollain muulla aterialla, esim. iltapalaksi leivän päällä.

Vierailija
32/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:43"]

Aloittaja tuskin ostaa minkäänlaista lohta, ei graavi-, ei savulohta, eikä loimulohta. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista! 

[/quote] ei mene enää alas kaupan loimulohi kun sai erittäin hyvää tuoretta Lapissa , siinä Kaamasen mutkassa missä Jouni myi potenssilääkettä, poronsarvista......

Vierailija
33/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:43"]

No. Luuleehan moni edelleen että graavattu kala on raakaa. Äitiysneuvolan aikaan kun sanoin että onhan tuota itse graavattua lohta tullut syötyä, niin tämä terkka, noin 40-50 vuotias, kysyi että kypsensinhän sen ensin. Totesin vähän hölmistyneenä että kypsäähän se on. Loppuajan sain kuulla kuinka väärässä olen. 
Niinno, eihän tälläinen maalaistallukka, joka työskentelee kokkina, tiedä ruoanlaitosta mitään. 

Ja joo, söin muutakin "kiellettyä", maksaa lukuunottamatta.

[/quote] muovin sisällä olevia ei syödä

Vierailija
34/34 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona pilkille. Mikä naurattaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi