Anoppi kirjottaa joulukokorttiin vain :(
Aina miehen nimen.. Ja lasten... Lukee nytkin että Hyvää joulua pentille+lapsille... Vtun kiva!en kirjota sille ite ollenkaan ,laittakoot mies!
Kommentit (59)
Munkin anoppi laittaa mun kissojenkin nimet korttiin :D
Periytyisiköhän tuo miehelle osoitettu kirjoitustapa siitä vanhasta karmeesta tyylistä kun kutsukin osoitettiin Herra ja rouva Jaakko Virtanen (tai jotain tuohon tyyliin se oli - siis viime vuosituhannen alkupuolella tai jotain...). Ennen naista ei ollut osoitteessa olemassakaan siis. Ja toisaalta, onko asia sen merkityksellinen että kannattaa maitonsa nostaa jos nimi puuttuu joulukortista.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:28"]mun anoppi kirjoittaa meijän hamsterinkin nimen :D
[/quote]
Voi! Tästä tuli hyvä mieli. ♡
Onko tuo nyt niin kauhea asia jos kortti tulee vain miehen nimellä?Ihan oikeasti?Toiset vielä antaa hienoja kostovinkkejä,että ap varmasti pääsee tasoihin anoppinsa kanssa-huh.En ole vielä itse anoppi,mutta välillä kauhistuttaa nämä minä-itse miniät jotka tietävät niin tarkkaan kuinka pitää tehdä,elää ja käyttäytyä jotta kelpaisi.Kolmen pojan äitinä ja ehkä tulevana anoppina tällaiset ketjut vähän kauhistuttavat.
Meille tulee kortteja miehen sukulaisilta niin että niissä lukee tyyliin Matti Meikäläinen perheineen tai plus perhe ja se riittää oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:19"]Ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta ja naimisissa 6v. Lapsia 3. Ja olen miehen sukunimellä. Mutta silti... Yleensä lahjojakin tulee miehelle ja lapsille ,mulle sitten konvehti rasia.missä lukee kylläkin koko perhe...
[/quote]
Olen ollut mieheni kanssa vähän kauemmin enkä minäkään yleensä anopilta saa lahjaa. Olen kyllä ymmärtänyt jo aikoja sitten, että hän ei minusta niin pidä. Vaikka molemmin aina kohteliaita olemmekin.
Mä en ikinä myöskään laita kaikkien ihmisten sukunimiä.
Esim serkullani, joka on minulle hyvin läheinen, hänellä on oma sukunimensä ja miehellä ja lapsilla sama. Minä laitan aina serkkuni nimen ja loppuun matti, ville ja kalle. Miksi postikortissa pitää olla 2 sukunimeä, muutenkin mulla on iso käsiala ja tilaa on todella paljon. Kyllä he siellä osaavat ajatella että kortti on kaikille.
Pitääkin muistaa ensi kerralla kysyä olenko kaikki 15 vuotta loukannut heitä moukkamaisella tavallaan ?
Tiivisteltynä, laitan sen ihmisen sukunimen joka on mulle läheisin.
48, on täysin eri asia kirjoittaa Matti Meikäläinen perheineen kuin kirjoittajan kuvaama tilanne. Jälkimmäinen on loukkaava ja epäkohtelias.
Minä itse -miniästä ei ole kyse, vaan perheenjäsenestä, jonka nimi tulee TIETENKIN kirjoittaa korttiin.
En todellakaan ymmärrä, miten tuollaista aihetta on vaikea käsittää.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:28"]mun anoppi kirjoittaa meijän hamsterinkin nimen :D
[/quote]
Ihana!
Meille tuli kerran miehen vanhalta tädiltä tälläinen kortti:
Rakas Matti, Hyvää Joulua ja Uutta vuotta! t. Aino-täti
kortin alareunassa: Hei Maija
Meitä lähinnä nauratti kun täti on jo vanha ja höppänä
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:28"]
mun anoppi kirjoittaa meijän hamsterinkin nimen :D
[/quote]Meillä kans koiratkin muistetaan :D
Me ollaan oltu kymmenen vuotta yhdessä,anopin kortissa lukee vain miehen nimi.En ole kahteen vuoteen korttia laittanut,eikä enää tarvitse kun nukkui pois kesällä.
Ap:n esimerkki sai minut arvostamaan omaa anoppiani hitusen enemmän. Tuo käytös kuulostaa kyllä tahalliselta vittuilulta :( Kannattaa ottaa puheeksi ainakin miehen kanssa, jospa tietäisi syyn käyttäytymiseen! Anopiltakin voi tietty suoraan kysyä asiasta.
Minun anoppini on siitä lähtien kun olin 15-vuotias ostanut joka joulu lahjan (astioita tms hyödyllistä) ja kirjoittanut minulle oman joulukortin, vaikka ollaan alusta alkaen oltu törmäyskurssilla keskenämme. Täytyy myöntää, että on sillä naisella kuitenkin tapoja, vaikken luonteestaan niin välitä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:41"]
Aviomieheni äiti kirjoittaa poikansa nimen ja alle + miniä (etunimi). Minulla on oma sukunimi. Hm... kaksikymmentä vuotta ja valitettavasti tätä saatanaa korjataan vielä varaosilla koko ajan.
[/quote]
No noin minäkin tekisin eikä siinä olisi mitään pahansuopaa taustalla vaan se, että kortti on osoitettu teille (etunimet) ja postimies näkee oikean kohteen (sukunimi, yksi riittää).
[/quote]postimies taitaa nykyään katsoa vain osoitetta, niin nuo tulee postin tarralla varustettuna täysin tuntemattoman ihmisen nimellä kortit, tai viereiseen laatikkoon kuuluvat laskut, kun on väärä talon numero jotenkin lipsahtanut.
Meillä isän puolen sukulaiset laittavat lasten postiin väärän sukunimen, ja mummo oli väittänyt ettei lasten sukunimi ole oikeasti se mitä lapsi on luullut, siis äidin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:41"]
Aviomieheni äiti kirjoittaa poikansa nimen ja alle + miniä (etunimi). Minulla on oma sukunimi. Hm... kaksikymmentä vuotta ja valitettavasti tätä saatanaa korjataan vielä varaosilla koko ajan.
[/quote]
No noin minäkin tekisin eikä siinä olisi mitään pahansuopaa taustalla vaan se, että kortti on osoitettu teille (etunimet) ja postimies näkee oikean kohteen (sukunimi, yksi riittää).
[/quote]
Kyllä meillä on molemmat nimet ovessa, mutta te Kainuun yksinkertaiset ette tietenkään sellaista ymmärrä.
[/quote]
En ole se kenelle vastasit enkä asu Kainuussa vaan pk-seudulla. Meillekin tulee toisinaan postia samalla tavalla kirjoitettuna (minulla siis oma sukunimi). En ole koskaan huomannut suuttua moisesta. Pitäisiköhän nyt alkaa?
P.S. Lähetän joulukortteja itsekin samoin kirjoitettuna. Kas, kun sukulaiset ja kaverit vielä ovat väleisä...
Mitä se täällä valittaminen auttaa? Valita sille anopillesi, niin ehkä jo ensi jouluna saat oman nimesi korttiin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:30"]
Mun miehen yhdet sukulaiset on oikein mukavia ja käydään muutamia kertoja vuodessa heillä kylässä eikä heillä vaikuta olevan mitään minua vastaan, silti kortissa lukee vuosi vain miehen nimi+lapset. Minua lähinnä huvittaa tuo ja odotetaan vuosi toisensa jälkeen, jos he olisivat oppineet minunkin nimeni. Omista sukulaisistani osa taas laittaa minulle aina miehen sukunimen, vaikka minulla oma sukunimi. Ei siinä mikään minua loukkaa, mutta ihmetyttää, kun kortissa lukee minun etunimi ja miehen sukunimi + perhe. Eivät ehkä sitten tajua että pidin oman sukunimeni.
[/quote]
Minä en koskaan kirjoita korttiin kahta sukunimeä vaikka olisin hyvin tajunnut, että niitä on kaksi. Pitäisikö jatkossa laittaa Virtanen Pekka ja Jonna M. että tajutaan, että tiedän kyllä toisenkin nimen, mutten näe tarpeelliseksi kirjailla sitä osoitekenttään.
[/quote]
Voi luoja! On siinä tippaleipää kerrakseen.