Anoppi kirjottaa joulukokorttiin vain :(
Aina miehen nimen.. Ja lasten... Lukee nytkin että Hyvää joulua pentille+lapsille... Vtun kiva!en kirjota sille ite ollenkaan ,laittakoot mies!
Kommentit (59)
Mä laitan yleensä yhden nimen siihen osoitekenttään koska postinkantajan on helpompi viedä se perille, kun jos siinä lukisi neljä nimeä, koira ja hamsteri.
Siihen tervehdyspuolelle sitten kirjoitan kaikkien nimet paitsi jos on iso perhe kyseessä niin sitten vaan perhe Virtanen tms
Sattuipa sopivasti, puhuttiin siskon kanssa tismalleen samasta asiasta eilen! Mieheni kanssa olemme olleet naimisissa lähes 15 vuotta ja kertaakaan anoppi ei ole kirjoittanut nimeäni joulukorttiin eikä mihinkään muuhunkaan korttiin. Siskoni ranskalainen anoppi taas lähettää kaksi korttia: toisen lapsille ja toisen siskolleni sekä hänen miehelleen omistettuna.
Omalla kohdalla on niin, että anoppilassa vieraillessamme hän on kuitenkin aina iloisesti halaamassa minua jnejne joten en voisi kuvitella, että ihan kettuillakseen jättää kirjoittamatta. Voisiko olla ap, että anopilla on tapana kirjoittaa vain "verisukulaisilleen"? Onko hänellä muita miniöitä tai vävyjä ja jos on, tiedätkö, jättääkö hän heidänkin nimensä kirjoittamatta?
Jos perheessä on kaksi aikuista ja lapsia, laitan aina "Virtasen perhe" tms. Jos pelkkä pariskunta, laitan tietysti molempien nimet. Mitä järkeä lähteä luettelemaan kaikki perheenjäsenet erikseen?
Minkä takia teillä ämmillä on aina kyrpä otsassa. Joka asiassa jotain piilomerkitystä ja vittuilua takana? On teillä hirveä maailma ja oleminen!!
Jos tollasesta vedät herneen nenukkaan niin huhhuh. :-D Pitäisikö anopin kirjoittaa nimesi heti ensimmäiseksi ja mieluiten kultaisella kaunotekstillä, niin olisit tyytyväinen?
Monesti se miehen nimi siellä on ihan sen perinteisen sovinismin takia. Mies on perheen pää, joten postiliikenne sen mukaan.
En kyllä käsitä joulukorteilla v*ttuilua lainkaan. :( Jättäisi anoppi sitten lähettämättä koko kortin, jos on noin vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:05"]
Jos perheessä on kaksi aikuista ja lapsia, laitan aina "Virtasen perhe" tms. Jos pelkkä pariskunta, laitan tietysti molempien nimet. Mitä järkeä lähteä luettelemaan kaikki perheenjäsenet erikseen?
[/quote]
Minusta tämä on ihan ok. Samoin minusta malli "Matti Möttönen perheineen" on ihan ok, anopiltakin. Kaikki eivät vaan oikeasti ajattele niin pitkälle tällaisia juttuja. Mutta pakko silti sanoa että tuo "hyvää joulua miehelle ja lapsille" kuulostaa kyllä ikävältä ja harkitulta.
Ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta ja naimisissa 6v. Lapsia 3. Ja olen miehen sukunimellä. Mutta silti... Yleensä lahjojakin tulee miehelle ja lapsille ,mulle sitten konvehti rasia.missä lukee kylläkin koko perhe...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:05"]
[/quote]
Ja jos tunnen perheestä vain yhden ihmisen enkä ole muita koskaan tavannutkaan, laitan "Maija Virtanen & perhe" ja kirjoitan korttiin jotain "Hyvää joulua koko perheelle" tms.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:14"]
Minkä takia teillä ämmillä on aina kyrpä otsassa. Joka asiassa jotain piilomerkitystä ja vittuilua takana? On teillä hirveä maailma ja oleminen!!
[/quote]
Nokun sitä muuallekaan saa :(
Onpa inhottava ihminen tuo anoppisi. En voi ymmärtää, minä ainakin otan lämpimästi vastaan joka ikisen miniäehdokkaan jonka poikani tuo näytille. Mies kirjoittakoon itse korttinsa äidilleen, äläkä vaan laita siihen nimeäsi.
Mun miehen yhdet sukulaiset on oikein mukavia ja käydään muutamia kertoja vuodessa heillä kylässä eikä heillä vaikuta olevan mitään minua vastaan, silti kortissa lukee vuosi vain miehen nimi+lapset. Minua lähinnä huvittaa tuo ja odotetaan vuosi toisensa jälkeen, jos he olisivat oppineet minunkin nimeni. Omista sukulaisistani osa taas laittaa minulle aina miehen sukunimen, vaikka minulla oma sukunimi. Ei siinä mikään minua loukkaa, mutta ihmetyttää, kun kortissa lukee minun etunimi ja miehen sukunimi + perhe. Eivät ehkä sitten tajua että pidin oman sukunimeni.
Jos vanhemmat + yksi lapsi nimet, muuten ei
Kyllä minua ottaa päähän että appiukolta tulee kortit ja kirjeet osoitettuna: miehen etunimi, minun etunimi ja lapsen etunimi + miehen ja lapsen sukunimi.
Kun se ei ole minun sukunimeni! Eikä muutu minun sukunimeksi vaikka appi kirjoittaisi sen tuhat kertaa niin.
Appi tekee noin sen takia että jo häissä nillitti kun en ottanut hänen sukunsa ylivertaisen erinomaista nimeä. Tai sitten on niin seniili että ei enää muista oikeaa nimeäni?
Ja olisi tietysti OK, jos lukisi miehen nimi perheineen tai lapsen nimi perheineen. Mutta ei väärää sukunimeä minulle, kiitos.
Täällä ei nyt tunnu mammoille menevän jakeluun, että ap:n anoppi lähettää kortin nimellä Pentti JA LAPSET. Ei siis Pentti perheineen tai Virtasen perhe. Suuren suuri ero.
Onhan tuo nyt törkeää, itse ottaisin asian puheeksi anopin kanssa. Ja jos on muuten hyvät välit, niin eikö asian voisi selvittää vaikka kahvipöydässä? Eikö miehesi ole asiasta mitään mieltä? Loukkaantuisin myös, ja ihan syystä.
Entäpä jos sinä kuitenkin lähettäisit hänelle omakätisesti kirjoittamasi kortin teidän perheeltä ja laittaisit toivotusten jälkeen oman nimesi ensimmäiseksi. Voisit toki myös kysyä häneltä ihan suoraan asiasta ja sanoa, että sinulle tulee paha mieli hänen tavastaan toimia.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:30"]
Mun miehen yhdet sukulaiset on oikein mukavia ja käydään muutamia kertoja vuodessa heillä kylässä eikä heillä vaikuta olevan mitään minua vastaan, silti kortissa lukee vuosi vain miehen nimi+lapset. Minua lähinnä huvittaa tuo ja odotetaan vuosi toisensa jälkeen, jos he olisivat oppineet minunkin nimeni. Omista sukulaisistani osa taas laittaa minulle aina miehen sukunimen, vaikka minulla oma sukunimi. Ei siinä mikään minua loukkaa, mutta ihmetyttää, kun kortissa lukee minun etunimi ja miehen sukunimi + perhe. Eivät ehkä sitten tajua että pidin oman sukunimeni.
[/quote]
Minä en koskaan kirjoita korttiin kahta sukunimeä vaikka olisin hyvin tajunnut, että niitä on kaksi. Pitäisikö jatkossa laittaa Virtanen Pekka ja Jonna M. että tajutaan, että tiedän kyllä toisenkin nimen, mutten näe tarpeelliseksi kirjailla sitä osoitekenttään.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:57"]
Noissa postikorteissa on niin helvetin vähän tilaakin yleensä, ala sitten laittamaan kaikkien nimiä + sukunimiä sinne. Itse kirjoitan esim "perhe Virtanen" tai "Matti Virtanen ja perhe" (riippuen siitä kuinka niuho se vastaanottaja on). JOs pitäisi kaikki mainita erikseen niin pitäisi alkaa lähettää aanelosia eikä postikortteja.
Veli-Matti Kariniemi, Sini Korpeenlampi ja lapset + hamsteri
--> sinne meni jo kolme riviä, osoitteelle tarvitaan ne kaksi.
Perkele, en lähetä kortteja enää!
[/quote]
Lapset ja hamsukin pitää mainita nimeltä ja ryhmitellä biologisen asemansa mukaan kortille oikein.