Miehelläni epäillään aivokasvainta :(
Tänään sai kiireellisen kutsun lisätutkimuksiin. Meillä alle vuoden ikäinen tytär, joten en lähtenyt mukaan ja nyt murehdin :(
Kommentit (68)
En osaa valitettavasti mitään oikein sanoa, mutta halusin toivottaa lämpimät tsempit koko perheellenne ja toivoa paremmasta. <3
Voimia. Odota rauhassa tulokset. Asiat selviää.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:03"]Hui kauhee!! :0 kuinka ilmeni tai siis mitä oireita ollut, jotta ihan kasvainta epäilevät? :0 [/quote] No ei oikeastaan mitenkään radikaalisti oireillut, vuosi sitten tuli ensimmäinen "kohtaus", jossa mieheltä hävisi tunto toisesta kädestä ja puhe sammalsi. Sairaalaan kun päästiin, laittoivat migreenin piikkiin. Sen jälkeen ollut kovia päänsärkyjä, mies aatteli niidenkin olevan migreeniä. Toinen kohtaus oli tuossa pari viikkoa takaperin. Oli ajamassa autoa, kunnes tunsi, että ei nää mitään toisella silmällä. Samalla meni myös tunto toisesta (samanpuoleisesta) kädestä. Sai auton pysäytettyä, käveli hetken aikaa ja oli kovasti huipannut. Soitti siitä sairaalaan, että pitäisikö hänen jättää auto tänne ja kutsua ambulanssi vai mitä tehdä. Puhelimesta kuului vastaus, että AJA ITSE SAIRAALALLE.... Minusta edesvastuutonta. Sairaalaan päästyään hänet laitettiin hoitajan jonoon ja sanoi, ettei kannata ottaa päästä mitään kuvaa, koska hän on liian nuori (26v) että sieltä jotain löytyisi. Meni taas migreenin piikkiin. Pakotin mieheni menemään yksityiselle lääkärille vielä juttelemaan, että voiko tuo muka tosiaan olla migreeniä. Kunnan päivystyksessä kun ei edes verenpainetta mitattu, yksityisellä selvisi, että se on 205/123, joten hälyttävän korkea 26-vuotiaalle. Hänen päänsä kuvattiin yksityisellä seuraavana päivänä, kuvassa näkyi, kun kolmannet aivolohkot ovat laajentuneet ja siellä on nestettä, lisäksi oli jonkinmoinen varjoheijaste, josta osasivat epäillä kasvainta :( toivottavasti sait selvää kirjoituksesta.... Ap
[/quote]
johan on terveydenhuollossaa toimintaa..
Suosittelen tekemään terv.huoltolautakunnalle valituksen tuota
Ei missään nimessä tuossa tilassa saa käskeä autoa ajamaan
Todellakin verenpainnenmittaus kuuluu rutiineihin.
Ja kyllä myös pään magneettikuvat.
HUONOSTI on hoidetttu ja tutkittu
ILman muuta siis valitus, se ei teitä auta, mutta voi auttaa toista vastaavassa tilanteessa olevaa potilasta.
EI nämä asiat parane, jos kaikki vaan voivottelee ja kauhistelee
Itselläni siis myös aivokasvain, kuten yll' kirjoitin.
Olen tehnyt kirjelmiä hoitojeni aikoina jo useammasta asiasta, suoraan yksikön johtajalle, ylilääkärille, hoitajien toimmínnasta ylihoitajille, ja vakavasita hotivirheistä juurikin tuonne viralliseen terv.huollon lautakuntaan.
Aina olen saanut kirjallisen vastauksen ja joka kerta olen ollut oikeassa, en siis ole koskaan saanut kielteistä päätöstä.
Uskon, että on kannattanut, uskon, että ottavat opiia ja yrittävät parantaa toimintaansa.
Itsehän noista ei hyödy, mutta joku muu potilas voi saada nopeammin hoitoa ja parempaa hoitoa.
Vakuutuksen voi saada, mutta mahdolliset korvaukset voidaan evätä sillä perusteella, että ei ole kertonut todellista terveydentilaansa. Tästä on kuitenkin dokumentit jo olemassa, että on mennyt jatkotutkimuksiin, vakuutusyhtiölle se on sama kuin vapautus korvauksista.
Tuota, hieman omituista että otetaan kuvat aivoista, eikä erikoislääkäritkään tiedä onko kyseessä kysta vaiko kasvain. Kyllä kystan erottaa kasvaimesta kuvassa. Lisäksi että on suoraan saanut leikkausajan jolloin vasta selviää onko kasvain vai kysta. Kystia ei yleensä leikata. Minulla on aivolisäkkeessä pieni prolaktinooma jonka vieressä on kysta. Kystan ja adenooman kyllä erottaa kuvissa selvästi toisistaan. Lisäksi jos ihmisellä on tunnetta että huimaa ja taju lähtee, ei milloinkaan ohjeisteta autolla ajamaan ja silloin kun kasvainta epäillään voidaan laittaa myös ajokieltoon. Eikä aivokasvain oireile päänsärkynä kuin vasta todella pahassa vaiheessa. Nuo ap:n kertomat ensioireet ei oikein täsmää. Kasvain usein tuollaisena kun ap kuvailee aiheuttaa epileptisia kohtauksia. Joten olen pahoillani, vaikeaa nyt uskoa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:33"]
Tuttavamies kuoli juuri 5 kk aivokasvain-diagnoosin jälkeen, 6-kymppinen oli. Oireina oli sekavuutta, mm. ajoi väärää kaistaa moottoritiellä. Leikattiin, sädehoidettiin, mutta kasvain uusi ja kuoli.
En usko, että ap:n tapauksessa jouluksi vielä terveen diagnoosia saadaan, jouluun on alle 2 viikkoa.
[/quote]
Aivokasvaimia on erilaisia ja ennuste ja oireet vaihtelevat todella paljon riippuen kasvaimen laadusta, koosta ja sijainnista. Itse olin sairaalassa 4 vuorokautta ja kaksi viikkoa leikkauksesta kävin jo shoppailemassa parin tunnin ajan, tosin en autolla ja taukoja pitäen. Niin toivoisin, että ihmiset lopettaisivat kommenttien laukomisen asiasta, josta eivät tiedä mitään. Tiedoksi, että kaikki me kuolemme joskus. Joko aivokasvaimeen tai sitten johonkin muuhun.
t. Se, jolta leikattiin alle kolmekymppisenä meningeooma.
[/quote]Olen tuon vastaamasi viestin kirjoittaja. Tämä mies ei enää kotiin leikkauksen jälkeen päässyt, sairaalassa oli tuon 5 kk kunnes kuoli. Se ei ollut meningeooma, se oli gradus IV glioblastooma.
[/quote]
Minun veli kuoli tuohon, mutta oli kotona kyllä ihan loppuun asti. Leikattiin 2 kertaa, sai säde ja kemohoidot.
Mitä murehdit?