Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Witcher hyvä sarja?

Vierailija
11.10.2021 |

Kannattaako alkaa katsomaan sitä?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin eka sarjan, ja sit pelasin sen Witcher 3:sen. Tosi hyvä sarja, vielä parempi peli. Pitäis varmaan kirjoja alkaa lukemaan.

Vierailija
42/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tän ketjun takia just kattoo Netflixistä ja eka jakso takana ja kyl tykkään!! ja jatkan saman tien ahmimista (vertauskuvallisesti ja kirjaimellisesti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tota kattoo. Ei se mikään paras oo mut keskimääräistä parempi niin jos ei oo mielessä mitään uutta katsottavaa ja tätä harkitset niin anna palaa, todennäköisesti tykkäät (koska ihminen jolle tämä genre ei sovi ollenkaan ei edes kysyisi).

Vierailija
44/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Witcher 3 pelinä on mestariteos, ehkä jopa tietokonepelien historian paras peli koskaan. Internet tuntuu olevan samaa mieltä yleisesti.

Juuri näin, peli on huomattavasti sarjaa parempi ja saat itse näytellä päähenkilöä ja tekemäsi valinnat vaikuttavat suuresti juoneen.

Vierailija
45/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä sarja. Siinä ei myöskään ole mitään vikaa, että pääosan näyttelijä on komea. Ei sitä kukaan pelkästään sen takia katso.

Vierailija
46/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään Game of thrones ole, mutta kyllä sen kerran katsoo.

Lavasteet on halpoja, ja juoni hidas, eikä Henry ole kummoinen näyttelijä. Varsinkin sen äänenkäyttö ärsyttää, kun sillä on koko ajan teennäinen batman-ääni.

Mutta on niitä huonompiakin sarjoja.

Monet kritisoi tuota Cavillin suoritusta sen takia että sillä on monotoninen ääni eikä näytä mitään tunteita vaan muistuttaa jotain Arnold Schwarzeneggerin Terminaattoria (joka on robotti), mutta jos on lukenut kirjoja tai pelannut pelejä niin tietää että noituri on käynyt läpi rankan mutaatioprosessin joka poistaa niiden tunne-elämästä suurimman osan - niistä tehdään tappokoneita.

Mielestäni se ei ole ollenkaan huonosti näytelty ja uskollinen lähdemateriaalille. Ongelma onkin se, että tuota ei saa ikinä tietää jos katsoo vain sarjan.

Itse asiassa ekassa jaksossa se Stretogor sanoo Geraltille jotain tyyliin "witchers don't feel anything" mutta eihän tuo sitä mitenkään mieleenpainuvasti selitä. Tuo on vähän kuin sanoisi "ai niin, te palkkasoturithan olette tunteettomia kusipäitä". Olisi pitänyt selittää auki selvemmin.

Vierailija
47/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa

Vierailija
48/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään tykkää mistään fantasiasta niin todennäköimmin tykkää ku ei. Jos ei tiedä mitä kattoo niin suositus tolle.

Vierailija
49/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi Henry Cavill oo ees mitenkään komee musta... Mut ihan hyvä sarja

Vierailija
50/160 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tosi hyvä ainakin, vaikka en oo pelannut tai lukenut.

Vierailija
51/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en olisi kirjoja lukenut, en olisi tajunnut sarjasta paljoakaan.

Sarjasta joko tykkää tai ei.  Päänäyttelijä on oikea valinta rooliin. Monotoninen ääni ja tunteitten vähyys (joskin ei puute) kuuluvat geenimanipuloidun noiturin fysiikkaan.

En ole lukenut kirjoja, enkä todellakaan pelannut pelejä - tosin olen kyllä tietoinen noiden olemassaolosta. Omasta mielestäni pääsin hyvinkin sisälle sarjaan ja sen maailmaan, ja aika äkkiähän se Witcherin tunteettomuus sarjassakin selitettiin. Tosin ei rautalangasta vääntämällä, vaan pieniä vihjeinä. Jos ei jaksa seurata tarkasti, missaa paljon, niinkuin nykyään kaikissa leffoissa ja sarjoissa. Olen kyllä Agatha Christiet lukenut ja katsonut sekä Poirotit että Mrs Marplet, joten tarkkana olen aina ollut ;-)

Vierailija
52/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista Game of Thornes kuraa, jota yritetään kannatella alastomuudella ja seksikohtauksilla.

Vierailija
53/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimestä voi jo päätellä ettei ole.

Vierailija
54/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarja ihan medium, mut Henry Cavill Geralt Rivialaisen roolissa? Lääh puuh!!

Jaksaako naiset (ja homot?) oikeasti katsoa jotain huonoa sarjaa jos pääosan näyttelijä vain on ”kuuma”? Säälittävää 😂

ja Baywatch vetosi tarinan vahvuudella sekä henkilohahmojen syvyydellä...

Vierailija
55/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toss a coin to your Witcher!

Vierailija
56/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geraltin casting ja roolisuoritus ihan 6/5. Sen sijaan olin kirjat lukeneena ja kaikki kolme peliä pelanneena aika pettynyt ennen kaikkea Trissin, Yenneferin ja Cirin näyttelijöiden valintoihin. Cavill oli 100% Geralt mutta nuo muut oli vähän mun mielestä vähemmän uskollisia lähdematskulle.

Mut jos on kirjoja lukenut, pelejä pelannut, tai tykkää fantasiagenrestä niin kyl todennäköisesti kolahtaa.

Vierailija
57/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kolme ensimmäistä kirjaa. Sen jälkeen alkoi Yenneferin ja Geraltin suhde tuntua niin vastenmieliseltä, että luovutin. Sarjan katsoin, mutta edelleen syvästi inhoan Yenneferin persoonaa. Ehkä kaikista fantasiakirjoista ärsyttävin ihminen ikinä. 

Sarja oli ihan ok. Petyin kyllä vähän siihen, miten sekavasti ja epäjärjestyksessä tapahtumat esitettiin. Paikoitellen oli hyviä kohtauksia, mutta yleisesti ottaen hirviöt olivat melko huonosti toteutettuja.

Sinänsä pystyn samaistumaan Noituriin hyvin. Saatan itsekin olla se tilanteen tylyimmältä ja ikävimmältä vaikuttava henkilö, mutta tosipaikan tullen olenkin anteeksiantavaisempi, ymmärtäväisempi ja hyväksyvämpi kuin moni muu. Sisin on aina tärkeintä, eikä sen olemusta voi päätellä aina ulkoapäin.

Vierailija
58/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toss a coin to your Witcher!

Ja erityisesti Dan Vascin esittämänä coverina. 

Vierailija
59/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarja ihan medium, mut Henry Cavill Geralt Rivialaisen roolissa? Lääh puuh!!

Käyttääkö naisetkin "Lääh puuh" ilmausta?

Kulttuurista omimista.

Vierailija
60/160 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en olisi kirjoja lukenut, en olisi tajunnut sarjasta paljoakaan.

Sarjasta joko tykkää tai ei.  Päänäyttelijä on oikea valinta rooliin. Monotoninen ääni ja tunteitten vähyys (joskin ei puute) kuuluvat geenimanipuloidun noiturin fysiikkaan.

En ole lukenut kirjoja, enkä todellakaan pelannut pelejä - tosin olen kyllä tietoinen noiden olemassaolosta. Omasta mielestäni pääsin hyvinkin sisälle sarjaan ja sen maailmaan, ja aika äkkiähän se Witcherin tunteettomuus sarjassakin selitettiin. Tosin ei rautalangasta vääntämällä, vaan pieniä vihjeinä. Jos ei jaksa seurata tarkasti, missaa paljon, niinkuin nykyään kaikissa leffoissa ja sarjoissa. Olen kyllä Agatha Christiet lukenut ja katsonut sekä Poirotit että Mrs Marplet, joten tarkkana olen aina ollut ;-)

Toi voi olla totta, itse katsoin sarjaa kun tunsin jo lähdemateriaalin joten en niin kiinnittänyt huomiota tiedonmurusiin jotka selittivät minulle itsestään selvää asiaa. Mut oon nähnyt paljon kritisoitavan että miks toi Cavill näyttelee jotain tunteetonta puupölkkyä, niin sit oletin että ehkä sitä ei sarjassa sit riittävästi selitetty. Näin jälkikäteen ajateltuna oli ehkä turhan kova luotto keskimääräiseen katsojaan joka kommentoi internetissä.