Kuinka usein käytte lasten kanssa ulkomailla?
Kommentit (29)
Kesällä oltiin kaupunkilomalla Euroopassa, nyt lähdetään piakkoin Kreikkaan ja maaliskuussa suuntaamme Thaimaahan. :-) Yleensä olen käynyt vielä itsekseni n. kerran vuodessa ulkomailla (mm. Yhdysvallat)
Kyse on vain siitä, mitä haluaa rahallaan tehdä. Minä en ostele reimateccejä enkä yleensäkään juuri merkkivaatteita. Baareihin menee erittäin vähän rahaa yms.
Sillä perusteella on ihan sama vaikka olisin syönyt pieniä kiviä? Ihan sama olisiko minua imetetty? Olisiko minua ruokittu ylipäänsäkään? Ihan sama olisiko minuaulkoilutettu?
Kun ei se alle 3 vee vielä muista mitään.
Tunnemuisti?
76
me käydään joka vuosi ulkomailla, koska pidetään matkustelusta. Jos oltaisiin odoteltu aikaa, jolloin kaikki lapset varmasti muistavat matkoista jotakin, oltaisiin jo oltu kotona 15 vuotta ja vielä olisi vuosia edessä. Me vanhemmat vaan satutaan tykkäämään matkustelusta, siksi meidän perhe matkustaa.
Itsellä ekat asiat jotka muistan ovat silloin kun olin 6 v ja siitäkin YHDEN asian...
Eri asia on juuri tuo että toinen on ulkomailta kotoisin. Ja ei meilläkään ole varaa matkustaa edes kotimaassa. Ja nyt kun olemme kahdestaan lähdössä matkaan, sen olemme ansainneet, koska emme käy baareissa tms. kahdestaa.
onpa helppo sanoa että jos molemmat vanhemmat on töissä niin on varaa matkustaa... Ehkä jos palkat on molemmilla nettona 2000 per nenä. minä tienaan vähän yli 1000 ¿ kk (olen vakituinen mutta osa-aikanen) Miehen tulot hiukan isommat. Ja sit vuokra, pakollinen auto-laina (EI UUSI) sairaskulut yms. Ei todella voi yleistää että jos nuo kriteerit täyttyy, niin on varaa matkustaa. kaikilla on eri olosuhteet, enkä minä kyllä sitä matkustelua kaipaa, olen onnellinen näinkin.
Käydään siis molempien kanssa erikseen kun ovat niin eri ikäiset. Kiva sinänsä niin pääsee itse kaksi kertaa.
Odotusaikana aiomme käydä ihan vaan lähimatkalla vkonloppulomalla Pietarissa kahdestaan ja rauhoittaa ensi vuoden kokonaan ulkomaan reissuilta. Mutta puhuttu on, että sitten kun lapsi on 1v, niin lähdetään keväällä etelään viikoksi, kun itse vielä olen kotona, mies ottaa sitten töistä talvilomaa viikoksi.
Välillä ei käydä lapsen kanssa missään, välillä tehdään useampi matka. Viimeisen vuoden aikana ollaan kayty 3 eri maassa.