Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäreilua, että toiset kokevat lapsettomuutta!

Vierailija
07.12.2014 |

Tunnen erään ihanan pariskunnan, älykkäitä, sympaattisia, korkeasti koulutettuja ihmisiä. Asuvat suloisen idyllisessä talossa ja kaikki edellytykset loistavaan vanhemmuuteen olemassa. Nainen superäidillisen oloinen ja mies semmoinen "hassun isämäinen", mutta lasta ei vaan kuulu. Tuntuu niin valtavan epäreilulta, että samaan aikaan nistit ja alkkikset sun muut tulee ihan vahingossa raskaaksi, eivätkä edes välitä lapsestaan niin paljon, että lopettaisivat aineiden käytön. Miksi maailma on tällainen? Miksi niin moni lapseton pariskunta on just semmoinen ihannepariskunta, jolle kaikkein mieluiten lapsia soisi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut eihän elämä ole muullakaan tavalla reilua. Kaikenlaista pahaa tapahtuu ja harvalla menee alusta loppuun saakka kivasti. Joillakin menee paremmin, toisilla kaikki huonommin. Siihen vaan pitää tottua ja pyrkiä itse tekemään asiat hyvin sekä itsensä ja toisten vuoksi. 

Vierailija
22/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa tuntuiko epäreilulta kokea lapsettomuus 20-25-vuotiaana. Tein kaiken ns oikein ja silti se sattui meille. Tuntui että kaikki jotka pitkittelivät lastensaannissa, tuli heti raskaaksi. Vaikka totuus on toki toinen, mutta siltä se tuntui. Parin vuoden päästä tulin onneksi sitten raskaaksi, mutta oli aika rankka parivuotinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että tämä pariskunta olisikaan koskaan valittanut vaikka taatusti on kipeää tehnyt. Mä valitan heidän puolestaan, oli se miten "henkisesti köyhää" tahansa. Joskus vaan tuntuu katkeralta. Varmaan tilannetta ruokkii se, että itse olen raskaana ja se onnistui helposti. Olen toki kiitollinen, mutta samalla vihainen siitä, etteivät kaikki saa kokea tätä. Toki tiedän, ettei ole ketään ketä syyttää, ehkei edes jumalaa. On vaan tämä julma maailma, jossa kaikki sattumaa. Toiset saa kaiken, toiset ei juuri mitään. Ei ole mitään oikeudenmukaisuutta. Ap

Vierailija
24/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:35"]En ole kuullut, että tämä pariskunta olisikaan koskaan valittanut vaikka taatusti on kipeää tehnyt. Mä valitan heidän puolestaan, oli se miten "henkisesti köyhää" tahansa. Joskus vaan tuntuu katkeralta. Varmaan tilannetta ruokkii se, että itse olen raskaana ja se onnistui helposti. Olen toki kiitollinen, mutta samalla vihainen siitä, etteivät kaikki saa kokea tätä. Toki tiedän, ettei ole ketään ketä syyttää, ehkei edes jumalaa. On vaan tämä julma maailma, jossa kaikki sattumaa. Toiset saa kaiken, toiset ei juuri mitään. Ei ole mitään oikeudenmukaisuutta. Ap
[/quote]

Eikö heidän sitten pitäisi olla tyytyväisiä, jos kerran ovat sinun mukaasi saaneet kaiken muun paitsi lapsen?! Kun vertaa niihin oikeasti epäonnekkaisiin. Kyllä hyväosaiset osaavat olla itsekkäitä täällä länsimaissa, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
25/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:35"]En ole kuullut, että tämä pariskunta olisikaan koskaan valittanut vaikka taatusti on kipeää tehnyt. Mä valitan heidän puolestaan, oli se miten "henkisesti köyhää" tahansa. Joskus vaan tuntuu katkeralta. Varmaan tilannetta ruokkii se, että itse olen raskaana ja se onnistui helposti. Olen toki kiitollinen, mutta samalla vihainen siitä, etteivät kaikki saa kokea tätä. Toki tiedän, ettei ole ketään ketä syyttää, ehkei edes jumalaa. On vaan tämä julma maailma, jossa kaikki sattumaa. Toiset saa kaiken, toiset ei juuri mitään. Ei ole mitään oikeudenmukaisuutta. Ap
[/quote]

Eikö heidän sitten pitäisi olla tyytyväisiä, jos kerran ovat sinun mukaasi saaneet kaiken muun paitsi lapsen?! Kun vertaa niihin oikeasti epäonnekkaisiin. Kyllä hyväosaiset osaavat olla itsekkäitä täällä länsimaissa, ei voi muuta sanoa.
[/quote]
Olipa typerä kommentti. Niinkuin ihmiset tosiaan funtsisivat, et "nytkun on tuo mersu niin en tarvi lasta", että pitäisi olla kiitollinen? Kiitollinen kenelle? Itselleenkö, kun on raatanut opiskeluissa ja tehnyt fiksuja valintoja? Sitähän se menestyminen on, se ansaitaan. Lapsi taas on jotain ihan muuta, koko kuvion ulkopuolella. Lasta ei (valitettavasti) ansaita, se on lahja. Ap

Vierailija
26/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.

Vierailija
27/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:35"]En ole kuullut, että tämä pariskunta olisikaan koskaan valittanut vaikka taatusti on kipeää tehnyt. Mä valitan heidän puolestaan, oli se miten "henkisesti köyhää" tahansa. Joskus vaan tuntuu katkeralta. Varmaan tilannetta ruokkii se, että itse olen raskaana ja se onnistui helposti. Olen toki kiitollinen, mutta samalla vihainen siitä, etteivät kaikki saa kokea tätä. Toki tiedän, ettei ole ketään ketä syyttää, ehkei edes jumalaa. On vaan tämä julma maailma, jossa kaikki sattumaa. Toiset saa kaiken, toiset ei juuri mitään. Ei ole mitään oikeudenmukaisuutta. Ap
[/quote]

[/quote]
Olipa typerä kommentti. Niinkuin ihmiset tosiaan funtsisivat, et "nytkun on tuo mersu niin en tarvi lasta", että pitäisi olla kiitollinen? Kiitollinen kenelle? Itselleenkö, kun on raatanut opiskeluissa ja tehnyt fiksuja valintoja? Sitähän se menestyminen on, se ansaitaan. Lapsi taas on jotain ihan muuta, koko kuvion ulkopuolella. Lasta ei (valitettavasti) ansaita, se on lahja. Ap
[/quote]

Kaikkia lahjojakaan kun ei voi saada. Fiksu ihminen tämän ymmärtää, jatkaa elämässä eteenpäin ja on tyytyväinen siihen, mitä kaikkea muuta hyvää on elämässään ansainnut tai saanut lahjana.

Jos ei elämää sellaisena kestä, voi tietysti siirtyä itsekkyydessä vielä pidemmälle, ja koittaa vaikka ostaa sen puuttuvan, tärkeimmän palasen, jota ilman ei voi elää täydellistä elämää. Adoptiojärjestäjiltä voi kysyä lisää asiasta.

Vierailija
28/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]
No äläppä muuta sano. Yksikään näistä besserwissereistä ei ole lapsettomuudesta kärsinyt, koska muuten eivät noita aivopieruja turauttelisi. Uskomatonta omahyväisyyttä ja kohauttaa olkapäitään, että "no kaikkea ei voi saada". Lausutaanko samat sanat myös syöpäsairaalle? Ehkä rikkaalle syöpäsairaalle voi, kun sehän on saanut elämässään niin paljon?

Vierailija
29/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]

Joku taas haaveilee siitä talosta ja miehestä, joku lapsesta. Joillekin ne ovat yhtä vaikeasti saavutettavissa, et nähtävästi sitä ymmärrä. Kyllä, kaikkea ei aina voi saada. Se naapurin rouvakin varmasti ajatteli lapset saadessaan, ettei kohtele heitä ikinä huonosti. Sitä ei voi kukaan tietää etukäteen, millainen vanhempi itsestä tulee. Vanhemmuus yllättää. Joillekin monia vuosia lasta toivoneillekin se voi olla suuri pettymys. Tekeekö se järjetön lapsen kaipuu naisista näin naiiveja ja itsekkäitä, kuten ketjut eräät kommentit osoittavat?

Vierailija
30/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:35"]En ole kuullut, että tämä pariskunta olisikaan koskaan valittanut vaikka taatusti on kipeää tehnyt. Mä valitan heidän puolestaan, oli se miten "henkisesti köyhää" tahansa. Joskus vaan tuntuu katkeralta. Varmaan tilannetta ruokkii se, että itse olen raskaana ja se onnistui helposti. Olen toki kiitollinen, mutta samalla vihainen siitä, etteivät kaikki saa kokea tätä. Toki tiedän, ettei ole ketään ketä syyttää, ehkei edes jumalaa. On vaan tämä julma maailma, jossa kaikki sattumaa. Toiset saa kaiken, toiset ei juuri mitään. Ei ole mitään oikeudenmukaisuutta. Ap
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Kaikkia lahjojakaan kun ei voi saada. Fiksu ihminen tämän ymmärtää, jatkaa elämässä eteenpäin ja on tyytyväinen siihen, mitä kaikkea muuta hyvää on elämässään ansainnut tai saanut lahjana.

Jos ei elämää sellaisena kestä, voi tietysti siirtyä itsekkyydessä vielä pidemmälle, ja koittaa vaikka ostaa sen puuttuvan, tärkeimmän palasen, jota ilman ei voi elää täydellistä elämää. Adoptiojärjestäjiltä voi kysyä lisää asiasta.
[/quote]
No sä et ole ainakaan empatiaa lahjaksi saanut. Olisit tosi paska terapeutti. Lapsettomuus on suuri suru ja tuntuu yhtä pahalta joka sosiaaliluokassa. Suru pitää surra pois, jotta elämää pääsee jatkamaan eteenpäin ja iloitsemaan siitä mitä on. Ap

Vierailija
31/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta toivova havittele mitään täydellistä elämää. Lapsen saaminen on iso osa elämänkaarta ja suvun jatkuvuutta, sitä on vaikea verrata "kaikkeen muuhun hyvään mitä on saanut elämässä".

Vierailija
32/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]
No äläppä muuta sano. Yksikään näistä besserwissereistä ei ole lapsettomuudesta kärsinyt, koska muuten eivät noita aivopieruja turauttelisi. Uskomatonta omahyväisyyttä ja kohauttaa olkapäitään, että "no kaikkea ei voi saada". Lausutaanko samat sanat myös syöpäsairaalle? Ehkä rikkaalle syöpäsairaalle voi, kun sehän on saanut elämässään niin paljon?
[/quote]

Ihan yhtä tyhmiä ovat omat aivopierusi. Joku kärsii yhtälailla siitä, ettei ole omaa asuntoa tai parisuhdetta? Parisuhdettakaan ei rahalla osteta tai ansaita. Vähättelet aivan samalla tavalla muita, jotka eivät ole saaneet kaikkea haluamaansa. Vanhemmuudestakaan et mitään ymmärrä, siksi "naapurin rouvan" katkera arvostelukin on yhtä naurettavaa. Tyydy osaasi. On olemassa paljon huonompiakin kohtaloita, joku on yksinäinen, lapseton, asuu kadulla ja syöpäsairas, kaikki kerralla.

Vierailija
33/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]

Joku taas haaveilee siitä talosta ja miehestä, joku lapsesta. Joillekin ne ovat yhtä vaikeasti saavutettavissa, et nähtävästi sitä ymmärrä. Kyllä, kaikkea ei aina voi saada. Se naapurin rouvakin varmasti ajatteli lapset saadessaan, ettei kohtele heitä ikinä huonosti. Sitä ei voi kukaan tietää etukäteen, millainen vanhempi itsestä tulee. Vanhemmuus yllättää. Joillekin monia vuosia lasta toivoneillekin se voi olla suuri pettymys. Tekeekö se järjetön lapsen kaipuu naisista näin naiiveja ja itsekkäitä, kuten ketjut eräät kommentit osoittavat?
[/quote]
Talo ja mies on hyvin pitkälle itsestä kiinni. Ne on ne oikeat valinnat.

Vierailija
34/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]
[/quote]

Ihan yhtä tyhmiä ovat omat aivopierusi. Joku kärsii yhtälailla siitä, ettei ole omaa asuntoa tai parisuhdetta? Parisuhdettakaan ei rahalla osteta tai ansaita. Vähättelet aivan samalla tavalla muita, jotka eivät ole saaneet kaikkea haluamaansa. Vanhemmuudestakaan et mitään ymmärrä, siksi "naapurin rouvan" katkera arvostelukin on yhtä naurettavaa. Tyydy osaasi. On olemassa paljon huonompiakin kohtaloita, joku on yksinäinen, lapseton, asuu kadulla ja syöpäsairas, kaikki kerralla.
[/quote]
En tarkoittanut sitä katkerana arvosteluna. Tiedän vain sen, miltä tuntuu kun koko elämänsä on haaveillut siitä että saa perheen ja omia lapsia ja sitten luulekin ettei se ole koskaan mahdollista. Eihän sitä tiedä miltä vanhemmuus sitten lopulta tuntuu kun se lapsi on oikeasti olemassa, uskon että joku voi lasten hankintaa jälkikäteen katua tai elämä muuttua niin ettei jaksakkaan. Kyllä siinä tilanteessa kun itse kovasti toivoo omaa lasta, tuntuu pahalta kuunnella kun ihan oikeasti se naapurin rouva karjuu päivästä toiseen kurkkusuorana lapsilleen. Ajat on onneksi tästä muuttuneet ja nyt minulla on se oma lapsi, kaikista rakkain. Mutta montaa muuta asiaa minulla ei ole, enkä niitä niin välttämättömäksi koekaan. Aika törkeää tuollaisen perusteella väittää etten ymmärrä vanhemmuudesta mitään. Ehkä sitä lasta arvostaa eritavalla kun se ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
35/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä tullut tänne riitelemään. Ehkä sen parisuhdetta havittelevan sinkunkin pitäisi vaan tyytyä osaansa sinkkuna. Kohauttaa vaan olkapäitään ja jatkaa eteenpäin "kaikkea ei voi saada". Säkö et ikinä nurise mistään? Et ainakaan tänne asti säteile zeniläistä onnea. Monelle parisuhde on kuitenkin helpommin saavutettavissa kuin oma lapsi. Siinä omalla panostuksella pärjää aika pitkälle, mutta raskaaksitulossa vuosienkaan emotionaalinen ja taloudellinen panostus ei riitä. Ja tämä on sulle vika kommentti, voitko mennä muualle haastamaan riitaa. Toivoin tähän ketjuun asiallisempaa keskustelua. Ap

Vierailija
36/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muutaman kerran tullut jo selväksi että kaikkea ei voi vaan saada...

Vierailija
37/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:52"]Voi hyvänen aika näitä kommentteja. Ihanko tosissaan olette sitä mieltä että nokun "kaikkea ei vaan voi saada"!? Jos itse olette siinä tilanteessa, että toivoisitte lasta eikä sitä kuulu, niin todellako ajattelet että 'eipä siinä, onhan mulla jo tää talo ja auto ja mies. Pärjään kyllä ilman sitä lasta.' ei varmaan v*taisi katsoa kun naapurin rouva kohtelee huonosti omia muksujaan ja on sitä mieltä että haittana vain pyörivät.
[/quote]

[/quote]
Talo ja mies on hyvin pitkälle itsestä kiinni. Ne on ne oikeat valinnat.
[/quote]

Tyhmä kommentti, jatkanpa samalla linjalla takaisin. Mitä tulee lapsettomuuteen, ne on ne omat valinnat, ja oman äidin raskaudenaikaiset valinnat plus geenit. Laadukas ravinto, normaali paino, päihteet ja lääkket pois, parantaa mahdollisuuksia kummasti kun on noista koko elämänsä huolehtinut. Kumppanin täytyisi huolehtia myös itsestään. Äidin raskaudenaikainen runsas panadolin käyttö muuten heikentää sikiön hedelmällisyyttä.

Vierailija
38/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska välillä käy paska mäihä. Surullista, mutta elämä ei ole reilua.

Typerimpiä juttuja mitä olen kuullut on että lapsettomuus olisi merkki siitä ettei olisi kelvollinen vanhempia tai joku rangaistus Jumalalta.

Vierailija
39/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä epäreilua. Koska saamme maahamme tasa-arvoisen lapsensaantilain? Tahdon!

Vierailija
40/69 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:58"]Kaikkea ei voi saada. Se on vain hyväksyttävä. Lapsi ei ole mikään perusoikeus jokaiselle. Kuten ei se idyllinen talo, hyvä toimeentulo tai työpaikkakaan.
[/quote]
On se vaan epäreilua, että sellaiset saavat lapsia jotka eivät heistä pysty kantamaan vastuuta ja huolehtimaan.
[/quote]

Ja on seki vaan epäreilua, et motivoituneet ja fiksut ihmiset eivät saa töitä vaikka mitä tekis.
Joskus vaan on tyydyttävä kohtaloonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän