***MAALISMASUJEN tiistai***
Kommentit (27)
Se on ny takana päin ja vähän tässä on jo huokaissutkin. Ultrassa oli kaikki loistavasti. Lääkäri katto mun menkkojen mukaan sitä taulukkoa ja otti multa yhden päivän pois niistä päivistä. Eli kun olin menevinäni päivillä 12+3 ultraan, niin korjasi, että pitäisi olla kuukautisten mukaan nyt 12+2. No samapa tuo oli, sillä yllätys oli melkoinen kun ultrattiin. Eli mitä tuosta yhdestä päivästä kun tuo pikkuinen oli kuitenkin ultran mukaan jo menossa raskauspäivillä 13+3. Pikku ihminen on siis ottanut oikein hirveet kasvuspurtit. Ihmettelin vaan, että tuohonhan tuli tuota eroa nyt 8pvää enemmän, mutta silti mun LA:tani ei aikaistettu. Eli menen päivän pienemmällä raskausviikolla nyt eteenpäin (eli tänään 12+3) vaikka käytännössä vauva on viikon yli vkon isompi. Käsitin, että jos menee tuo vkon raja yli tai ali, niin LA:ta muutetaan, mutta ei pienemmistä eroista. Mulla nyt tuo vko tuli ylimääräistä, mutta LA:ta ei lääkäri muuttanu. En tiedä sitten jäikö epähuomiossa muuttamatta kun puhui vaan, että on vkon isompi ja se on siinä rajalla, että muutetaanko vai ei. Mutta 8 päivää on musta jo kuitenkin yli viikon???
No mitäpä tuolla väliä. Pääasia, että ultranäkymät oli niin kun pitääkin ja vauva voi mainiosti. =) Harvemminhan nuo vauvat sitten kuitenkaan sinä laskettuna aikana syntyvät. Ja rakenneultrassahan tuo LA sitten varamaan tarkentuu ja jos silloin vielä on yli vkon edellä, niin ehkä sitten muutetaan sitä LA:ta. Niin ja itsehän sitä sitten kuitenkin tietää, että on jo pidemmällä kun mitä menkkojen mukaan.
Mutta täällä kaikki hyvin. Vähän pientä kurkun karheutta ja aivastelua ilmassa. Mietin juuri, että en kai vaan ole tulossa flunssaan. Just kun alkaa tuo olo muuten näistä raskauspahoinvoinneista ja väsymyksestä helpottamaan, niin en haluaisi tulla nyt kipeeksi. = /
titi75 ja kirmeli 12+3 (ultran mukaan 13+4)
Lääkärineuvola kuulumiset: Ei oikeestaan erikoisia, ultrattiin kun tarkennusta niihin viikkoihin halusi mutta ei muuttunut vaikka saikin ultran mukaan pari päivää pienemmän vauvelin. On se niin ihana laite tuo ultra :)
UNOHDIN! Kysyä sen rauta asian!! No mut lääkäri totesi, että viikon 16 jälkeen voi käyttää huolettomammin lääkkeitä..puhuttiin mun migreenistä, joka oli tulossa just siinä lääkäri käynnillä, siks varmaan sen rauta asian unohdin ja kun lääkäri alkuun ilmoitti ottavansa papan, josta oli 2v viime kerrasta niin muahan alkoi jännittään :/ Luulin ettei sitä nyt ainakaan oteta vaan vasta synnytyksen jälkeen..
Etoo taas niin pirusti.. sinna
Kylläpä väsyttä, tuli viime yönä taas valvottua melkein muutama tunti. Ihme juttu nykyään, jos siis herään yöllä 2 aikaan on tosi vaikea saada unen päästä kiinni. Ennen ei kyllä sellaisia ongelmia ole ollut.
Tappert: mulla oli sama käytäntö kuopuksen kanssa, mutta silloisen terv.keskuksen labra oli pidempään auki, joten käynti ei sinällään tuottanut ongelmia. Musta tuntuu että täällä Helsingissä toi on ihan yleistä.
Dharma: mäkin otin osaa siihen tutkimukseen vaikka molemma tedelliset onkin menneet yli, tarvitsevat kuulemma ylimenneitä ja ennenaikisesti synnyttäneitä siihen tutkimukseen.
Liikeistä: olin tänään tuntenivani masuasukin liikkeet, en uskalla kuitenkaan vielä hurrata, ennenkuin saan täyden varmuuden. Ens viikolla onkin taas nla, jos pääsis ekan kerran kuulemaan sydänääniä.
Marrge: kiva että olo alkaa parantua. Niinhän se on että aika parantaa vaikkei unohtaa voikaan. Parempaa syksyä ja uusia plussatuulia.
Tervetuloa uusille maaliksille.
-m- rv 14+1
Rautajuttuihin toistan vielä omat viime raskauen kokemukset, joissa neuvolassa käskettiin alkaa ottaa rautaa ekalla käynnillä rv10+jotain, ku hemppa oli muistaakseni 118. Laski vielä alemmaksi rauasta huolimatta, joten en ainakaan minä ois pärjänny ilman mihinkään puoliväliin asti!
Ei oo tosiaan Anzuqia näkyny, toivottavasti on vaan löytäny muutaki tekemistä;)
Kuka se mietti sitä juhlapukeutumista? Minä ainaki vannon tässä vaiheessa hameitten nimiin, pari ihanaa kietasuhametta on, jotka menee ihan loppuun asti ja pari stretchhametta, jotka menee melkein puoliväliin ja lisäksi pari täyspitkää juhlavaa trikoomekkoa. Jospa sinunki kaapista löytys, ku sillä silmällä kattoo?
Arjeksi mullon onneksi nyt usiammatki normaalihousut, jotka ilman pömppöä roikkuu masun alla, mutta näyttää ihan järkevältä pömppiksen päälläki. Ja ihan vauvamasulta munki pallo näyttää, vaikka eka kolmannes menossa.
Ja arvatkaa, mitä ihanaa löysin kaupan pakastealtaasta eilen? Mämmiä! On niiiiin hyvää, ku on tarpeeksi kulunu pääsiäisestä aikaa, ja tuostahan ei kyllä välipala taia terveellisemmäksi ja täyttävämmäksi muuttua.
Ultra on ylihuomenna, onkohan siellä kolmoset, ku näin toissayönä villin seksiunen, jossa olin identtisten kolmosmiesten kanssa:b Ihan vakavasti ku aattelee, niin pakkohan jo tilastollisesti jollaki meistä on ne kaksosetki masussa olla, eikä vielä kukaan ultrassa käyneistä oo narahtanu.
Tulipas levotonta näin iltamyöhään.
Udidi ja Ilpo rv 11+2
Mutta nyt on jo niin moni ulkopuolinen huomanut raskauden että oon ittekin ihan pyörällä päästä.
Jo pari viikkoa sitten Wienin matkalla eräs tarjoilija kommentoi tilaani, (ihmetteli kun en syönyt ruokaa loppuun vaikka vauva on masussa) ja koulussa, jonka aloitin toissapäivänä, tänään jo kyseltiin laskettua aikaa.
Joo, kyllä- onhan se iso mutta viikot on kuitenkin vasta 14+1 ja tuplat onnistuin piilottamaan rv17 asti. Kuinkahan valtaisa musta tulee...nytkään ei mee ku verkkarit hätäseen jalkaan... Painokaan ei ole noussut, pudonnut reilun kilon.
Päätin sitten päivitellä tänään ton meidän la-listan, ja pahoittelen oikein kovasti jo etukäteen kaikkia mahdollisia virheitä! Koitan sitä tulevaisuudessakin muistaa päivitellä silloin tällöin, kun täällä piipahdan, mikäli ei muita halukkaita ilmaannu??? Kun itse en kuiteskaan ihan joka päivä " kerkiä" tänne kirjoittelemaan..
Mulla olis np-ultra tiedossa perjantaina, nyt jo jänskättää aika lailla, samoin miestäkin.. Ja mietityttää että onkohan siellä masussa kaikki kunnossa.. Pidetään peukut pystyssä! bd
Mulla ei ole masu vielä osoittanut minkäänlaisia havaittavissa olevia kasvunmerkkejä, tosin tuo vararengas on sen verran mahtava että mahtaako sen alta ylipäänsä mitään näkyäkään..
Taidan tästä jatkaa matkaani unten maille, sikäli mikäli ne unet suostuvat saapumaan, on ollut hieman unensaantiongelmia täälläpäin..
sohvi84 + vaavi 11+3
Ja terkkuja jo kolmannesta neuvolasta.
Np-ultrasta: Aiemmissa raskauksissa en käynyt np-ultrassa ollenkaan, mutta nyt kolmatta odottaessa kävin. Silloin tulikin sitten laskettuun aikaan takapakkia. Kuukautisten mukaan laskettuna silloin piti olla rv 11+4, mutta sikiön koon mukaan olikin vasta 9+0 ja sen mukaan siis laskettu aika vasta 5.3. Np-ultra uusittiin myöhemmin ja kaikki oli hienosti.
Sydämen sykkeestä: Tämän kolmannen hepun sydän löi ultrassa 170 krt/min ja tänään aamulla neuvolassa 150 krt/min ja suunnilleen samoissa muistaakseni ovat olleet aiemmat kaksi lapsukaista, joista ensimmäinen on tyttö ja toinen poika.
Oma napa: Neuvolassa aamulla löytyi virtsasta verta :( ja labraan mennään aamulla antamaan lisää näytteitä. Tosin aiemmissakin raskauksissa on ekat 3-4kk ollut virtsassa hieman verisyyttä ja mitään vikaa ei koskaan ole löytynyt eli koitan olla panikoimatta. Paino oli tippunut pari kiloa, ei syytä huoleen - vararavintoa löytyy vyötäröltä. Hemoglobiini oli noussut 136:een ja verenpaine tippunut niin että on nyt 115/64. Turvotusta ei ole ollenkaan, ei ole missään vaiheessa ollutkaan.
Olo alkaa olla hieno, kun kuvotuskin alkaa olla taaksejäänyttä elämää.
Mimmi-74 rv 14+1