Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä tekisit anoppisi kanssa? Draamaa....

Vierailija
07.12.2014 |

Anoppini kirjoitti minulle kauniin,käsin kirjoitetun kirjeen. Oli ihan kirjekuoressa ja nimi päällä. Harmi vaan,että sisältö oli vähintäänkin pöyristyttävä. 

Anoppi oli laatinut listan asioista,jotka hänen mielestäni minun tulisi itsessäni,elämässäni ja avioliitossani muuttaa. Kyse oli muun muassa painostani(olen liian löysä ja minun tulisi liikkua enemmän),pukeutumisestani(minun olisi syytä käydä pukeutumisneuvojalla katsastamassa paremmin istuvat vaatteet),ystävistäni(olisi parempi jos en viettäisi niin paljon aikaa puhelimessa ystävieni kanssa vaan tekisin jotain hyödyllisempää)ja jopa kyvystäni hoitaa 3 lastamme(heillä tulisi olla enemmän harrastuksia,jotka kehittävät heitä ja auttavat opinnoissa). 

Olen ihan shokissa,koska en uskonut kenenkään kykenevän moiseen,edes anopin. Mies on todella vihainen ja kieltäytyy puhumasta äidilleen. On myös sanonut isälleen,että miksi tämä ei estänyt äitiä kirjoittamasta ja varsinkaan antamasta minulle moista kirjettä. 

Mitä sinä tekisit? Välit poikki vai koittaisitko puhua anopin kanssa asiat selviksi? 

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et Tietenkään jaa somessa. Mutta mutta, onneksi sulla mies joka on sun puolella! Erosin exästä kun antoi äitinsä haukkua.....

Vierailija
42/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti anoppisi kirjoittama? Ettei joku kiusallaan olisi laittanut hänen nimissään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan vastauskirjeen kirjoittamista. Kiitä kirjeestä ja kirjoita asiallisesti ja ystävällisesti että mitä kaikkea anopin pitäisi sinun mielestäsi muuttaa itsessään ja elämässään. Vähän vaikeaahan on tuollaisen jälkeen mitään hyviä välejä ylläpitää, mutta en silti ihan heti laittaisi välejä kokonaan poikkikaan. Kirjoittaisin vastauskirjeen ja katsoisin mitä tapahtuu. Jotenkin sinun täytyy reagoida. Et voi vain olla kuin mitään ei olisi tapahtunut ja näyttää näin että siedät anopin taholta hammasta purren mitä tahansa.

Vierailija
46/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin siten (kuten joku jo ehdottikin) että kiittelisin kirjeestä kaikkien muidenkin kuullen oikein vuolaasti ja hymyssä suin, tyyliin " Kiitos kovasti Mirkku kauniisti kirjoitetusta kirjeestä. On se ihanaa kun oma anoppi on niin rakastava ja lämmin ihminen. Sitä nykyään saa niin harvoin tällaisen kaltaista palautetta omasta elämästä."  Ja sitten jatkaisin omaa toimintaani kuten ennenkin.

Eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Samalle tasolle ei kannata alentua. Kyllä tuollainen tempaus puree häntä omaan nilkkaan. Toinen vaihtoehto on pitää anoppiin hajurakoa. Koska teillä on lapsia, ei anopin kanssa riitaan ajautuminen ole mielekästä. Itsensähän anoppi tekee naurunalaiseksi puuttumalla tuolla tavoin toisten elämään.

Vierailija
48/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että juttelit anopin oudosta kirjeestä melkein kaikkien sukulaistesi kanssa ja ihan kaikkien kaveriesi kanssa ja vielä miehesi ja sinun tuttupariskuntien ja lastesi kavereiden äitien kanssa ja kaikki pitivät kirjeen kirjoittamista outona, ja ihmettelivät, että millainen ihminen tuollaista tekee, pitäisi nyt ymmärtää ettei tuo mikään rakentava teko ole. Että et sen enempää sitten viitsinyt kertoa teidän väleistä kun ihmiset ihmettelivät millaiset välit teillä on ja onko anoppisi tosiaan noin ilkeä ihminen. Että nyt ihan teidän kesken sanot mitä kaikki ihmiset sinulle sanoivat ;) vaatii tosin pokkaa pitää naama peruslukemilla.

Vierailija
49/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne.

Minä kirjoittaisin hänelle samanlaisen kirjeen. En tosin usko, että välit paranisivat kirjoittamani tekstin jälkeen.

Vierailija
50/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä neuvoja antoi, mutta kirjeen kirjoittaminen aika överi. :D Feel free to kirjoittaa samanlainen kirje takaisin.

Vierailija
51/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
52/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perustaa anoppien uhrit-vertaistukiryhmän. Olen käynyt hetkellisesti niin syvällä anoppini käytöksen vuoksi ja olen harkinnut terapiaa, vertaistuki olisi varmaan parasta sellaista.

Vierailija
54/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä anoppien uhreille hyvä idea. Sen nimeksi voisi laittaa vaikka AUH!

Vierailija
55/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehesi kirjoittamaan äidilleen, että äitinsä on loukannut miestäsi myös syvästi. Miehesi on valinnut juuri sinut vaimokseen ja lastensa äidiksi ja on eri mieltä kaikista anopin esittämistä väitteistä.

Älkää missään nimessä antako periksi edes näin joulun alla, ei mitään joulunviettoja eikä tapaamisia.  Anna sen anopin tuta kunnolla, että on koko perhettänne loukannut kirjeellään.  Voipi olla, että pian tulee anteeksipyyntö, mutta se tulee vain, jotta lasten ja miehesi tapaamiset jatkuisivat ennallaan.  Voit ottaa vastaan anteeksipyynnön, mutta anteeksi ei ihan pian kannata antaa.

Tsemppiä!

Vierailija
56/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi tekee samoja puheluita tai ottaa esiin kahvipöydässä. Mies nyökyttelee äidilleen ja on samaa mieltä. Kotona aina tulee riitaa kun mies ei puolustanut, mutta ei äiti pahalla. Ja minä olen liian kiltti sanomaan mitään tilanteessa.

Nyt jätin miehen vuosien piinan jälkeen. Edelleen hän sanoo että äitinsä ja minun väliset jutut ei kuulu hänelle. Munaton ukko. Kiertoon.

Vierailija
57/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin ilman muuta faceen ja julkiseksi!

Vierailija
58/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini ei vastaavan "rakentavan palautteen" jälkeen ole vieläkään pyytänyt anteeksi. Minä lakkasin välittömästi pitämästä yhteyttä. Tästä on lähes vuosi. Tuskin tulee asiat tästä muuttumaan.

Ap siihen tottuu eikä sitä kohta enää ajattele.

Vierailija
60/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2