80 luvulla syntyneet, muistellaan nuoruutta!
Laita viestin loppuun syntymävuotesi.
-Irc galleria, artic sähköposti, kirkkaanvihreä taustainen KISS FM chatti
-Coca Coca ja Fanta jojot
-Virtuaalilemmikit
-Tiimarin Millenium krääsä
-Kirjeenvaihtoilmoitukset lehtien sivuilla
1987
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 06:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:16"]
Muistellaan nuoruutta?? :D Minä elän nuoruutta. Aloitan juuri opiskelut, bailaan jne. Kaikki sanoo, että näytän 18- vuotiaalta. :) -85
[/quote]
Jokaisen pitää joskus kasvaa aikuiseksi. Nämä ikuiset bilettäjät on kyllä nähty ja se biletys alkaa jossain vaiheessa näyttää vähän säälittävältä.
-82 neljä lasta, vakityö ja omakotitalo
[/quote] Ja ne hänen opiskelukaverinsa ovat oikeasti sen 19-20 vuotiaita. Kyseinen kirjoittaja ei oikeasti muutu 10 vuotta nuoremmaksi vaikka kuinka bilettäisi.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 06:17"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:16"]
Muistellaan nuoruutta?? :D Minä elän nuoruutta. Aloitan juuri opiskelut, bailaan jne. Kaikki sanoo, että näytän 18- vuotiaalta. :) -85
[/quote]
Jokaisen pitää joskus kasvaa aikuiseksi. Nämä ikuiset bilettäjät on kyllä nähty ja se biletys alkaa jossain vaiheessa näyttää vähän säälittävältä.
[/quote]
Ei vittu oot kalkkis! Mä elän kyllä myös nuoruuttani yhä vanhaksi kutsuisi itseäni edes läppänä jo joo olen 82 syntynyt.
Luokkaretkellä Hesaan piti päästä roikkumaan Jyrkin ikkunaan, että näkyi telkkarissa. Joo, ne lasin takana roikkuvat urpot oli meitä maalaisia. :D
Silmät rajattiin mustalla kunnon pandaksi. Sämpyläskeittikengät. Yksi pikkuletti tukassa sivulla. H&M myi sellaisia pikkuisia kukanmuotoisia hiuskoristeita, joita sai klipsuteltua kiinni letin päähän tai tupeerattuun tukkaan. Ne keinokuitutrikoohameet, polviin asti ja pienellä halkiolla. Buffalot - oisko meidän koulussa yhdellä ollut, demistä opin et nää piti olla. Demi.fi "Ei liity" ja DamienThorn ja Pamela-nimimerkki kariutuneine malliunelmineen ja pikkusiskonsa Britney. Miss Sixtyt ja ne lyhyet untuvatakit. Soittarit ja logot ja matopeli. Eveliinan murha. WTC-pommi-iskut. Spice Girls-napapaidat ja kotibileissä ja koulun diskoissa hitaat, Nothing else matters ja Mama I love you ja 2 become 1 ykköstanssit. Kädet perstaskuissa. Persikkakossu. Musta käsilaukku koululaukkuna (tääse aikuisempi vaihe, Dakinet ja Jansportit muulloin).
I want to believe-juliste, jaki ja nuga, pikkututit, muoviset hiostavat sandaalit, me&my. Syntynyt -84
Oooh..
jyrki
Suosikki
Kirjekaverit
Hiusmascara
Napapaidat
Nappiverkkarit ja yleisesti verska asut
Paksupohjaset kengät
Makuhuulikiilto/rasva
Rumat kuosit
Tamagochi
Pokit
Kioskilla karkkiostokset "sitten 10 pennillä.."
Anorakit
Lappuhaalarit
Kertakäyttökamerat
Hiusten kreppaaminen
Upee ketju
-Koulun diskot jonne mentiin kreppitukkasena tanssimaan hitaita ja syömään mokkapaloja 3 markalla
-Mixchat
-Lökähousut
-Bäkkärit ja spaissarit oheiskamoineen
-dippersit
-Ansa ja oiva
-880
Rahan vaihtuminen euroon. Oon -86 syntynyt ja tuntuu, että jotain jäi ikuisiksi ajoiksi epäselväksi koko rahan arvosta. Olin just oppinut joten kuten markat ja jotain suuntaa antavaa, mikä on paljon ja mikä vähän rahaa, mutta olin lapsi vielä enkä sitten kuitenkaan tajunnut kunnolla. Sitten markat vaihdettiin euroiksi, enkä päässäni laskenut mitään kuusinkertaiseksi mummonmarkoista vaan jotenkin se 1 raha oli edelleen 1 raha, merkki vaan vaihtui perästä. Jäi ikuinen aukko jotenkin siihen ymmärrykseen paljosta ja vähästä. Kun se kymmenen penniä oli iso raha irtokarkkiostoksilla ala-astelaiselle ja sitten yhtäkkiä kymmenellä sentillä sai saman tai ei mitään. Kymmenen euroakin tuntui teinin kulutuksessa olemattomalta pikkusummalta.
Raha-asiani hoidan kyllä edelleenkin ja hyvin, enkä osaa oikein selittää tuota hämmennystä kunnolla. Tajusko kukaan?
86 syntynyt
-maiharit!!!
-napapaidat ja pyöräilyshortsit
-vyölaukut ja pikkureput
-poolot ja levenevät lahkeet
-ihan kasaria taisi olla dingo ja sifonkihuivit
-rednex, bat & ryyd, raptori ja nää jo mainitut nailarit ja spaissarit ja bäkkärit ja alexiat ym
-kaktuslonkku
-pikkukiskat joista sai aina jollain kepulikonstilla ostettua alaikäisenä tupakkaa
-kreppirauta ja talouspaperikiharat
-kirjevihkot
-kerättiin kiiltokuvia ja servettejä ja kirjepapereita
-ajat ennen kännyköitä,kun oli niin "rajaton" olo
-piipittävät modeemit,nindendo ja sega
-korvalappustereot
-kädet takataskuissa ja seisottiin jalat ristissä
-mitä tummemmat silmämeikit,sitä kovempi muija
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:45"]
Luokkaretkellä Hesaan piti päästä roikkumaan Jyrkin ikkunaan, että näkyi telkkarissa. Joo, ne lasin takana roikkuvat urpot oli meitä maalaisia. :D
Silmät rajattiin mustalla kunnon pandaksi. Sämpyläskeittikengät. Yksi pikkuletti tukassa sivulla. H&M myi sellaisia pikkuisia kukanmuotoisia hiuskoristeita, joita sai klipsuteltua kiinni letin päähän tai tupeerattuun tukkaan. Ne keinokuitutrikoohameet, polviin asti ja pienellä halkiolla. Buffalot - oisko meidän koulussa yhdellä ollut, demistä opin et nää piti olla. Demi.fi "Ei liity" ja DamienThorn ja Pamela-nimimerkki kariutuneine malliunelmineen ja pikkusiskonsa Britney. Miss Sixtyt ja ne lyhyet untuvatakit. Soittarit ja logot ja matopeli. Eveliinan murha. WTC-pommi-iskut. Spice Girls-napapaidat ja kotibileissä ja koulun diskoissa hitaat, Nothing else matters ja Mama I love you ja 2 become 1 ykköstanssit. Kädet perstaskuissa. Persikkakossu. Musta käsilaukku koululaukkuna (tääse aikuisempi vaihe, Dakinet ja Jansportit muulloin).
[/quote]
Voi jestas =D
Samoihin aikoihin myöskin Demissä pyöri SihviPuska, vai mikälie, joka oli ihan periaatteesta eri mieltä ihan kaikesta. Kaikki oli ihan perseestä...
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:22"]
Rahan vaihtuminen euroon. Oon -86 syntynyt ja tuntuu, että jotain jäi ikuisiksi ajoiksi epäselväksi koko rahan arvosta. Olin just oppinut joten kuten markat ja jotain suuntaa antavaa, mikä on paljon ja mikä vähän rahaa, mutta olin lapsi vielä enkä sitten kuitenkaan tajunnut kunnolla. Sitten markat vaihdettiin euroiksi, enkä päässäni laskenut mitään kuusinkertaiseksi mummonmarkoista vaan jotenkin se 1 raha oli edelleen 1 raha, merkki vaan vaihtui perästä. Jäi ikuinen aukko jotenkin siihen ymmärrykseen paljosta ja vähästä. Kun se kymmenen penniä oli iso raha irtokarkkiostoksilla ala-astelaiselle ja sitten yhtäkkiä kymmenellä sentillä sai saman tai ei mitään. Kymmenen euroakin tuntui teinin kulutuksessa olemattomalta pikkusummalta. Raha-asiani hoidan kyllä edelleenkin ja hyvin, enkä osaa oikein selittää tuota hämmennystä kunnolla. Tajusko kukaan?
[/quote]
Tajuan täysin! Itse muutin omilleni pari kuukautta ennen valuutan vaihtumista, ja opettelin vasta oman talouden pyörittämistä. Sekoitti kyllä pasmat jotenkin ihan täysin.
Herttinen, 80-luvulla syntyneet muistelevat nuoruutta. Apua, olen vanha.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:16"]
[/quote]
pahviset kirjastokortit. metsätähti-jugurtti. lambada. kirjastossa kuunneeltiin levyjä kuulokkeet päässä. ei ollut kebabpaikkoja eikä mäkkäreitä, kahvikin oli vain kahvia ja harva teini sitä edes joi! Nirvana, Apulanta, Diskontti, joka ei varmaan sano muille kuin Mikkeliläisille mitään mutta biisien nauhoittelu radiosta kasetille varmaan kuulostaa tutummalta :D trumpettihousut, hello boys-napapaidat. Anytimen meikit, pikkureput .ennen pelotti nyt on pilotti! ! Leviksen 555.
niin ja 80-syntynyt olen
kun olin tässä yhtenä päivänä kahvilassa ystäväni (syntynyt 75, itse olen 82) & tämän 13 v tyttären kanssa joka näytti meikissään & HenkkaMaukan vaatteissaan 16-vuotiaalta sekä tilasi tottuneesti laten ja sen jälkeen alkoi näprätä älypuhelintaan, tunsin oman nuoruuteni olevan verrattavissa kivikauteen ! :O ahdas eteinen, jossa makasin lankapuhelimen johtoon sotkeutuneena, pannussa seissyt huoltoaseman kahvi, isot pehmeät flnellipaidat, viiden minuttin meikki johon kuului ripsiväri ja puuteri..
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:44"]
Mtv:ltä tuli vaan musiikkia!!! Telkkari oli auki aina ennen kun menin kouluun, ja avasin heti kun tulin kotiin. Vhs:lle tuli nauhotettua kaikkia hyviä musiikkivideoita. :D
Jyrkiä ja Listahitit tms nimistä ohjelmaa katoin aina. Siinä oli aina sekä suomen top 100 että euroopan top 100, ja niistä näytettiin satunnaisesti jotain videoita. :)
-85-
[/quote]
Nykyisin ei tule musiikkia ollenkaan, vaan jotain kaameeta realitykakkaa joissa pääaosassa on 90% jenkki tai britti white trash tyyppejä jotka on kännissä 24/7, ja ohjelma kertoo niiten kännitoilailuista. Tai siitä miten ne levittää itseruskettavaa/suoristaa hiuksia. Lisäbonuksena joku teen mom, joista yks käyttää huumeita yms. -_-
Meillä päin pidettiin housun lahkeita sukissa ja narutoppia trikoopaidan päällä. :'D
Kännyköihin tilattiin logoja ja soittoääniä. Soiteltiin "häläreitä".
Kierrätettiin slämyjä. Kirjoteltiin kirjevihkoihin.
Articin sähköposti. Myöhemmin sit irc-galleria, ii2 ja mese.