Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 luvulla syntyneet, muistellaan nuoruutta!

Vierailija
07.12.2014 |

Laita viestin loppuun syntymävuotesi.

-Irc galleria, artic sähköposti, kirkkaanvihreä taustainen KISS FM chatti

-Coca Coca ja Fanta jojot

-Virtuaalilemmikit

-Tiimarin Millenium krääsä

-Kirjeenvaihtoilmoitukset lehtien sivuilla

1987

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelette nuoruuden? Melkein kaikki tässä ketjussa mainitut asiat ovat kuuluneet myös omaan (varhais)nuoruuteen. vm. 1991.

Vierailija
62/129 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anytime- puuteri kaikilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 06:17"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:16"]

Muistellaan nuoruutta?? :D Minä elän nuoruutta. Aloitan juuri opiskelut, bailaan jne. Kaikki sanoo, että näytän 18- vuotiaalta. :) -85

[/quote]

Jokaisen pitää joskus kasvaa aikuiseksi. Nämä ikuiset bilettäjät on kyllä nähty ja se biletys alkaa jossain vaiheessa näyttää vähän säälittävältä.

-82 neljä lasta, vakityö ja omakotitalo
[/quote]

Luuletko sä, että lasten saaminen on joku ansio vai, et mitä useampi kakara on, niin sen kunnioittavampi saavutus vai? Kaikille liuta kakaroita ei ole mikään saavutus, niitähän on yleensä eniten just sellasilla, jotka ei muuhun pysty.

Vierailija
64/129 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma tässä ketjussa on laaja ikähaarukka. Minulla ei 83 syntyneenä ole mitään yhteistä 87-89 syntyneiden kanssa iän puolesta. 80-86 syntyneet on mielestäni samaa porukkaa ja 87-syntyneet ja nuoremmat taas kuuluu 90-93 syntyneiden kanssa samaan jengiin.

Vierailija
65/129 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoja 80-luvulta:

Kirkkaat värit, värikkäät vaatteet
Kauniit hörhelömekot
Barbileikit
Nukkeleikit
Peloiteltiin namusedistä
Monilla aikuisilla miehillä oli pitkät hiukset
Farkkutakit
Nasse-setä
Uuno turhapuro
Ransu
Rölli
Susikoira Roi

80-luku oli jotenkin niin kuin jossain fantasiamaailmassa elämistä... Kaikki vaikutti olevan hirveän hyvin.

90-luku:

Lama
Koulun kirjoja ei yhtäkkiä saanut uusina, vaan joutui ottamaan käytetyt kirjat
Kukkakuosit
Vyölaukut
Tuulipuvut
Salihousut

90-luvun puolivälin jälkeen:

Tumman punainen huulipuna
Levikset
Farkkutakki
Maiharit
Pilotti
Kaksiraitaiset verkkarit
Kovispojat pilotteineen ja maihareineen.

Erittäin vilkas kaupunkielämä, kaikenlaista tapahtui ja tehtiin, nuoret miehet varasteli autoja paljon ja kohelsi muutenkin. Itse varastin meikkejä joskus kaupoista, häpeilemättä jopa ollessani TET-harjoittelussa Sokoksella nappasin jonkun huulipunan mukaani. Silloin tapahtui muutenkin paljon enemmän. Joskus kaipaan sitä hektisyyttä!

Muistan kun tapasin pojan, josta olin aiemmin kuullut paljon,sellainen mielettömän suloinen tummatukkainen sinisilmäinen ja se olisi kovasti halunnut halata, ja pitkän "yksi hali vaan" inttämisen jälkeen suostuin, mikä johti "yksi suukko vaan" jankkaukseen. Siihen en enää suostunut, olin liian ujo silloin 14-vuotiaana ja epäilin sen aikeita. Muistan vieläkin, mihin tää poika oli pukeutunut (musta pilotti ja beiget chinos-housut) ja kuinka se näytti henkkareitaan todistaakseen, että on melkein. En koskaan unohtanut tätä poikaa, kai se symboloi mulle sitä aikaa jotenkin niin vahvasti ja kaikkea, mitä siihen liittyy. Hän ei valitettavasti ole enää elossa, olisin halunnut nähdä vielä, jos olisi ollut.

Ja ei nykysukupolvilla ole helpompaa, ei elämän helppous ole kännykästä ja tietokoneesta kiinni, aiemmin oli ihmisillä yleisesti ottaen helpompi olla ja maailma oli valoisampi paikka,se on ratkaisevampaa kuin asioiden hoitamisen nopeus. Ei netissä roikkuminen tee elämästä helpompaa.

Vierailija
66/129 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:49"]Mä taas väitän että itselläni oli helpompaa kun nykylapsilla ja nuorilla. En ollut suosittu, mutta en varsinaisesti kiusattukaan, sellanen "normaali tavis". Tuli vaan mieleen, kun kaikilla on nykyisin kamerapuhelimet jokapuolella millä ottaa jotain kuvia, ja levitellä niitä nettiin + some. =Kiusaaminen on entistä helpompaa, eikä kaikkia kuvia saa välttämättä ikinä pois netistä.  Et ei käy kateeks! Eka puhelin oli Nokia 3210, sain 14v:nä rippilahjaks. Nykysin ihmetyttää, kun alle kouluikäisille jo ostetaan puhelimet.. Miksi ihmeessä? Koska kavereillakin on..?  [/quote] Vastauksena tuohon puhelimen ostoon; jo varsinkin kouluiässä olevat tarvitsee puhelinta, jotta heillä on mahdollisuus tilanteiden tullessa ottaa yhtys vanhempiin. Monet kouluikäiset joutuvat olemaan kotiin tultuaan hetken ilman töissä olevia vanhempia, jolloin puhelin on ehdottomasti oltava yhteyden saamiseksi hädän tultua. Ei lasta voi kasvattaa siihenkään, ettei hänen tarvitse olla yksin ikinä -> ei saada kuin napanuoralla edelleen kytkettyjä eeoahdistuskammoisia lapsia. Ja kai se maailma on muuttunukin sen verran vaarallisemmaksi, koulumatka-ahdistelijat ja muut huomioiden, että ero 90-luvulle ja nykypäivään on suuri, ja siksi juuri puhelimetkin ovat nykyaikaa. Tosin muistan itseni -99 esikoululaisena saaneeni jo oman ensimmäisen puhelimeni.

[/quote]

Sun lasta ahdistellaan joka päivä sekä kiusataan? Ikävää. :( Sit ymmärränn puhelimen. 

ps. Kun itse kävin ala-astetta 90-luvulla, kotonani oli minun sekä sisarusteni lukujäjestysjääkaapin ovessa, mistä selvisi mihin asti olin milloinkin koulussa. Jos menin koulun jälkeen kaverille, oli kaverin kotona puhelin josta soittaa kotiin, ja ilmoittaa että olen kaverilla. Puhelimeen vastasi joku sisaruksistani tai kotiäitinä oleva äitini.

Minun lapsuudessa oli kotiintuloaika ja ruoka aina samaan aikaan, klo 18.00, silloin viimeistään piti tulla kaverilta kotiin syömään ja tekemään läksyt. Jos tulin kipeäksi koulussa, kävin kotiin tai opettaja soitti vanhemmilleni ja pyysi hakemaan. 

T: Se viimeinen sukupolvi, joka osaa mennä kauppaan ilman puhelinta, ilman maailmanloppua. Kukaan ei kuole jos en lue facebook päivityksiä tms. heti, vaan puhelin odottaa kauppareissun kotona.

Vierailija
67/129 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset lukujärjestykset! Ne sellaset ilmaiset, mitä oli kaupoissa kassojen luona. Itse hain aina Tiimarista ja Spar-kaupasta ainakin.

Se oli vielä sitä aikaa, kun Tiimari oli kunnon "krääsä kauppa" 10markalla sai pussilisen kaikkea "tarpeellista" kuten tarroja, kyniä, pyyhekumeja, kirjepapereita, pieniä koriste-esineitä ja leluja.

En yhtään ihmettele kun Tiimari meni konkursiin. Viime vuosina oli vaan "sisustuskauppa" pelkkiä kyntteliköitä ja sisustustyynyjä.. Kyniä, askartelujuttuja tms. mitä haettiin aina ennen sieltä.. Ei kuulunut enää valikoimiin. Onneksi nykyisin on edes Tiger. :)

Vierailija
68/129 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmikas penaali jsta löytyi niitä avattavia lokeroita. Ai että se oli hieno! 

Vhs laitteisto joka avautu siitä päältä.

hammaslääkärikäynnin jälkeen se fluori mitä laitettiin hampaisiin.

4H kerho

kolmiotrippi

barbi nukke jonka selässä oli se vipu joka nosti barbin kädet korville :D 

Talvet oli tosiaan aikaa kun lunta oli PALJON! Ja kesät oli aina aurinkoisia ja lämpimiä..ja PITKIÄ! 

81

Vierailija
69/129 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
70/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot My little ponyt!

Vierailija
71/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit, Teletapit, Kioskit joista ostettiin irtokarkkeja

Vierailija
72/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1981
Telkkarisarja kahdesta karhusta "jaki ja nuga"?
kiss FM ltä kuuntelin roxettea, rednexia, youssun duur ja neneh cherry...
Telkkarista rescue 911 william shatnerin juontamana, ritari ässä ja mcguyver, melrose place ja kolmas kivi auringosta.
Lapsena katsoin aina cosby showta :)

Vierailija
73/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tik Tak, Apulanta, Aikakone, Nylon Beat

87

Vierailija
74/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki tv-ohjelma!!!

Muistan mainoksen: Jyrki tulee. Mutta miksi?

Koulussa sitten mietittiin, että mikä helvetin jyrki? Ja sitten se alkoi ja hyvä ohjelma olikin. Nauhoittelin niitä vhs:lle. Varsinkin, jos HIM oli vieraana <3

Vierailija
75/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Prätkähiiret Marsista (HANAT AUKI!)
- Ace of Base, Pandora, E-rotic

Voi kauhistus mitä kaikkee sitä onkaa vuosien aikana jo unohtanu!!!
- 1985

Vierailija
76/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-84

Suurensuuret tietokoneet, joiden yhdistyminen nettiin piti vinkuvaa ääntä ja surinaa. Netin käyttö maksoi myös aika paljon.

Paksupohjaiset kengät. Matalavyötäröiset leveälahkeiset farkut, voimakkaasti kulutetut farkut. Lyhyet, kireät paidat. Tupeeraus.

Kännyköinä Nokia 5110, 3110 tms. Saldorajat.

Vierailija
77/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 syntymäviosi on 1982.

Muistan Kiss FM:n ohjelman missä radiojuontaja Timbe tai sen naispari soitti jollekkin tyypille ja esitti esim. että nähtiin baarissa viime viikonloppuna, haluisin nähdä sut vielä... ja sen tyypin tyttö-\poikaystävä kuunteli puhelinta ja haukku sitten tyypin alinpaan helvettiin, jos kiinnostui soittajasta.

Vierailija
78/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! :) Terv. '84

Vierailija
79/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju: nuoret esittävät keski-ikäistä. Harmi kun naiset eivät voi kasvattaa partaa. 

Vierailija
80/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muistella, koska 90-luvun loppupuoli oli niin paskaa aikaa olla nuori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä