Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka! Miksi niin vaikeaa saada???

Vierailija
07.12.2014 |

Taaskaan en saanut kutsua haastatteluun, ja nyt oli mielestäni niin hyvä hakemus ja sopiva työpaikka. Miten täällä ikinä saa uutta työpaikkaa??? Haluan niin paljon entisestä pois, ja sitä paitsi kohta on taas yt:t, ja varmasti saan potkut seuraavana.

Että voi masentaa.

Ootteko te saaneet töitä viime aikoina ja miten?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt tuota vinkumista, että soita sinne työpaikkaan. Joo, aina olen soittanut, mutta jos sinne soittaa kaikki hakijat ja laittaa vielä ne hakemukset, niin mikä ero siinä sitten on? Nykypäivänä suurin osa soittaa. Ja kuten tuolla edellä sanottiin, niin jos paikkaa hakee satoja ihmisiä, joilla sikakova kokemus ja koulutus, niin mikään puhelu ei sitä muuta muuksi.

Tässä maassa on dippainssejä, it-väkeä ja viestinnän sakkia ihan hulluna vailla töitä - kiitos rakennemuutoksen. Heillä on kovaa osaamista, koulutusta ja sellaista paineensietokykyä, että oksat pois. Mutta minkäs teet, jos töitä ei ole juuri lainkaan tarjolla. Ja mitä jos he kaikki pistäis pystyyn oman firman? No, miettikääpä! Ei taida ihan toimia.

Vierailija
42/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:15"]

Ota itseäsi niskasta kiinni. Positiivinen asenne tuo työpaikan. Varhainen lintu madon nappaa, ole ajoissa liikkeellä!

[/quote]

Hetkonen, kuinka pihalla täällä porukka oikein on? Jos se asenne ois se juttu, niin oiskohan täällä noin paljon työttömiä? Jollain on tainut talous- ja ulkomaanuutiset jäädä seuraamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni. Positiivinen asenne tuo työpaikan. Varhainen lintu madon nappaa, ole ajoissa liikkeellä!

[/quote]

Tämä on läppä.

Vierailija
44/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Hetkonen, kuinka pihalla täällä porukka oikein on? Jos se asenne ois se juttu, niin oiskohan täällä noin paljon työttömiä? Jollain on tainut talous- ja ulkomaanuutiset jäädä seuraamatta.

[/quote]

On vain mentävä työhönottajat luo ja vakuutettava hänet. Asia erikseen, jos haluaa loisia sosiaalituilla, silloin niitä töitä ei varmaan tule haettuakaan!

Vierailija
45/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse onnistuin vuosi sitten saamaan uuden työn 200 hakijan joukosta. Omaa tilannettani ei tietenkään voi yleistää hirveästi ja työpaikkani on aika erikoinen (pienessä firmassa markkinointia ym), mutta tässä kuitenkin vähän näkemystäni siitä, miten erotuin muista hakijoista.

Työpaikkailmoitus oli kirjoitettu hyvin lyhyesti, vapaamuotoisesti ja itse työnkuvaus oli aika epämääräinen. Tunsin kuitenkin yrityksen, joten minulla oli hyvä käsitys siitä, millaista työtä siellä olisi tarjolla. Minulla oli vain puolen vuoden kokemus juuri tuosta osa-alueesta, mutta sitäkin enemmän kokemusta asiakaspalvelusta, haastavasta myynnistä ja yleensäkin kaupan alasta vähittäis-, tukku- ja markkinointipuolelta. Kirjoitin melko lyhyen, vapaamuotoisen hakemuksen, jonka lopussa summasin uskovani, että moninainen kokemukseni olisi hyvä pohja tälle työlle, ja pääsisin myös oppimaan uusia asioita.

Pääsin haastatteluun, jossa minulta kysyttiin, miksi halusin vaihtaa työpaikkaa ja sanoin kokevani, että nykyisessä työssä jokainen päivä on samanlainen eikä siellä oikein opi enää mitään. Kysyttiin myös, mitä mieltä olen siitä, jos joku vaikka on sairaana ja pitäisi yhtäkkiä mennä pakkaamaan tuotteita. Sanoin, että sehän on vaan hauskaa kun pääsee kokeilemaan jotain ihan uutta ja pienessä firmassa jokaisen pitääkin pystyä tekemään kaikkia töitä. Yrityksen tuotteista puhuttaessa osoitin tuntevani ne hyvin ja keskustelimme alan trendeistä. Kehuin yhtä suosikkituotettani vuolaasti ja myöhemmin sain tietää, että sama tuote oli toisen haastattelijan suosikki ja hänen kehittämänsä.

Luulen, että tuota paikkaa oli hakenut paljon ihan sopimattomia, mutta myös sellaisia, joilla olisi ollut pitkä työkokemus juuri näistä tietyistä työtehtävistä. Minun kohdallani arvostettiin enemmänkin esim. vähittäiskaupan tuntemusta, koska siellä taas ovat asiakkaamme joiden kanssa tehdään töitä. Samoin tuli selväksi, että persoonani sopii tähän työhön todella hyvin; olen pikkutarkka ja järjestelmällinen, voin tehdä sujuvasti montaa asiaa yhtä aikaa. Kaipaan vaihtelua ja minua ei haittaa, että opettelen tänään jonkun homman ja puolen vuoden päästä opettelen tekemään sen eri tavalla.

Jotenkin henkilökemiatkin osuivat kohdilleen; vaikka haastattelu jännitti minua, murjaisin pienen vitsin ja haastattelijat nauroivat, ja puhuin innostuneesti kiinnostuksen kohteistani ja siitä, miten tärkeää minulle on palvella asiakkaita hyvin.

Anteeksi pitkä sepustus, kirjoitin mitä nyt mieleen tuli. Toivottavasti siitä on jotain apua jollekin. Neuvona siis antaisin, että pitää tuntea yritys ja työ jota hakee, ja osata täätälöidä hakemus sen mukaan ja tuoda juuri oikeat asiat esiin. Useimmista paikoista vaan on valitettavasti melkein mahdotonta tietää, mitä siellä todella haetaan ja kaivataan. Jos sinulla on mitään suhteita mihinkään suuntaan, käytä niitä. Jos pääset vaikka juttelemaan jonkun kanssa, joka on töissä siinä yrityksessä, johon rekrytoidaan, voit saada arvokasta tietoa siitä, mitä yrityksessä arvostetaan ja haetaan.

Tsemppiä sinulle todella paljon ap! :)

Vierailija
46/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa alaa. Ei se muu auta. Kouluttautuminen on toinen hyvä idea. Esim. toimistotöihin pääkaupunkiseudulla on mahdotonta päästä kun hakijoita on 500 muuta joten silloin kantsii miettiä alaa minne ehkä pääsiskin töihin. 

Vierailija
47/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ois hyvä uusi ala? Vinkkejä!

Vierailija
48/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:07"]

Mikä ois hyvä uusi ala? Vinkkejä!

[/quote]

Hoitopuolella löytyy rajoitetusti, sossutantoista on pulaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan