Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka! Miksi niin vaikeaa saada???

Vierailija
07.12.2014 |

Taaskaan en saanut kutsua haastatteluun, ja nyt oli mielestäni niin hyvä hakemus ja sopiva työpaikka. Miten täällä ikinä saa uutta työpaikkaa??? Haluan niin paljon entisestä pois, ja sitä paitsi kohta on taas yt:t, ja varmasti saan potkut seuraavana.

Että voi masentaa.

Ootteko te saaneet töitä viime aikoina ja miten?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, ymmärrän sinua erittäin hyvin. Olin itse ihan samassa tilanteessa vielä jokin aika sitten. Työskentelin viestinnän alalla ja olin todella kyllästynyt työpaikkaani. Hain ainakin 2-3 vuotta uutta paikkaa. Pääsin haastatteluihin ja jäin monta kertaa hyväksi kakkokseksi. Ulkopuolisten on vaikea ymmärtää kuinka kilpailtu ala viestintä tällä hetkellä on. Hain työpaikkoja, joihin tuli 300-400 hakemusta... Minunkin työpaikallani oli jatkuvasti yt-neuvotteluita ja siellä pidettiin kriisipalavereja huonon työilmapiirin takia. Olin niin stressaantunut, että kävin työpsykologin juttusilla. Hän ihmetteli silmiä pyöritellen, että miksi en ole vaihtanut työpaikkaa. Pitääkö se psykologillekin rautalangasta vääntää, että ei ole niin helppoa!

Itse vaihdoin lopulta alaa. Olen nyt todella epävarmassa työtilanteessa, mutta ainakaan ei ole enää samaa jumittamisen tunnetta. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla, firma lopetti, kaksi hakemusta, kaksi haastattelua - molemmat paikat olisin saanut ja toisen otin. Ei se aina ole vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:00"]

Nro 15 vielä jatkaa kannustuksena muille, soittakaa ja käykää esittäytymässä työnantajille, mikäli se vaan suinkin on mahdollista! Tiedän ettei aina ole, mutta kyllä jotkut työnantajat arvostavat henkilökohtaista yhteydenottoa. Varsinkin jos ilmoituksessa on nimetty joku, jolta saa kysellä työpaikasta tarkempia tietoja, niin soittakaa, mutta miettikää huolella kysymyksenne ja sanomisenne ennakkoon! Lisäksi kannustaisin hakemaan myös paikkoihin, jotka kokee itselle ehkä vähän liiankin haastaviksi, sillä aina kannattaa kokeilla. Älä siis karsi itse itseäsi jo ennen kuin olet edes yrittänyt, vaan anna sen rekrytoijan tehdä se, saattaa myös onnistaa ja työpaikka voi olla sinun! Tsemppiä kaikille, älkää ikinä luovuttako, vaan jos A-suunnitelma ei toimi, niin B-suunnitelma käyttöön! Toivon menettäminen haisee kauas. Jokaisessa päivässä on uusi mahdollisuus!

[/quote]

riippu varmasti alasta! itse rekrytoin (muiden töiden ohella), enkä yhtään tykkää että aikaani käytetään väärin.

Vierailija
4/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:15"]

Ota itseäsi niskasta kiinni. Positiivinen asenne tuo työpaikan. Varhainen lintu madon nappaa, ole ajoissa liikkeellä!

[/quote]

Näin sanovat ne, jotka ovat jo töissä, jossa ei ole mitään riskiä joutua pois.

Tämä on läppä.

[/quote]

Vierailija
6/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:00"]

Nro 15 vielä jatkaa kannustuksena muille, soittakaa ja käykää esittäytymässä työnantajille, mikäli se vaan suinkin on mahdollista! Tiedän ettei aina ole, mutta kyllä jotkut työnantajat arvostavat henkilökohtaista yhteydenottoa. Varsinkin jos ilmoituksessa on nimetty joku, jolta saa kysellä työpaikasta tarkempia tietoja, niin soittakaa, mutta miettikää huolella kysymyksenne ja sanomisenne ennakkoon! Lisäksi kannustaisin hakemaan myös paikkoihin, jotka kokee itselle ehkä vähän liiankin haastaviksi, sillä aina kannattaa kokeilla. Älä siis karsi itse itseäsi jo ennen kuin olet edes yrittänyt, vaan anna sen rekrytoijan tehdä se, saattaa myös onnistaa ja työpaikka voi olla sinun! Tsemppiä kaikille, älkää ikinä luovuttako, vaan jos A-suunnitelma ei toimi, niin B-suunnitelma käyttöön! Toivon menettäminen haisee kauas. Jokaisessa päivässä on uusi mahdollisuus!

[/quote]

riippu varmasti alasta! itse rekrytoin (muiden töiden ohella), enkä yhtään tykkää että aikaani käytetään väärin.

[/quote] 

Isoja yrityksiä byrokratia rasittaa ja niissä etsitään henkilöitä joilla paras koulutus. Pienet tarttee energiaa ja elinvoimaa kasvuvoimaksi. Juuri niitä kannattaa kokeilla. 

Vierailija
7/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:31"]

Kirjoita siihen työhakemukseen, että olet kypsä ottamaan vastaan uuden työpaikan tuomat haasteet. Osaamme lukea rivien välistä, että olet kypsä nykyiseen työhön!

Muista mainita, että mies tai muu sukulainen huolehtii teidän perheessä ensisijaiseti pienten sairaiden  lasten hoidosta. Muuten oletus on, että sinä olet poissa töistä!

Saat näin kaksi pistettä lisää työhaastattelussa!

[/quote]

No eipä ole mulla auttanut vaikkei ole lapsia joita kenenkään tarviis jäädä kotiin hoitamaan.

Vierailija
8/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näkee jatkuvasti näitä kitisijöitä huutamassa " mene töihin " kommentteja.

Työttömistä alle 10 % ellei vähempikin kuuluu vähemmistöön joka ei halua töitä. Tuttavapiirissä 90 % töissäolevista toimii suhdetyöpaikoilla tutun tai sukulaisen firmassa. Sen sijaan ne kellä ei suhteita suvussa paikkoihin ole ovat hakeutuneet kouluun ja opiskelemaan lisää koska eivät ole päässeet edes siwan kassalle vaikka todella monella loistavat arvosanat ja paperit kouluista. Tätäkään faktaa ei nämä isin ja äitin firman tytöt ja pojat tajua vaan ihmettelevät peukalo perseessä miksei muutkin MENE TÖIHIN! Suhdetyöläiset haistakoon vittu ja tulkoon sitten sanomaan kun on joskus joutuneet näkemään edes vaivaa jonkin asian eteen

Vierailija
9/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:30"]

Vaikeaa on todella! Sain itse vain osa-aikaisen työn, olen kyllä siitäkin kiitollinen, varsinkin kun sovitellulla päivärahalla pääsen ihan kohtalaisiin tuloihin.

[/quote]

Itse lopetin osa-aikatyön vasta koska tulot pysyivät täysin samana ja joinakin kuukausina meni miinuksen puolelle kun tuet lähti. Ei liene kovin montaa löytyvän joka ilmaiseksi haluaa töissä kulkea saati itse maksaa siitä jos palkasta ei jää mitään :D

Vierailija
10/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:15"]

Ota itseäsi niskasta kiinni. Positiivinen asenne tuo työpaikan. Varhainen lintu madon nappaa, ole ajoissa liikkeellä!

[/quote]

Hetkonen, kuinka pihalla täällä porukka oikein on? Jos se asenne ois se juttu, niin oiskohan täällä noin paljon työttömiä? Jollain on tainut talous- ja ulkomaanuutiset jäädä seuraamatta.

[/quote]

On vain mentävä työhönottajat luo ja vakuutettava hänet. Asia erikseen, jos haluaa loisia sosiaalituilla, silloin niitä töitä ei varmaan tule haettuakaan!

[/quote]

Näiden kommenttien kirjoittajat ei taida paljon uutisia ja tilastoja lukea saati olla muutenkaan ajantasalla missään asiassa :D

Vierailija
11/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt osa-aikaisena muissa kuin oman alan töissä ja tämä loppuu ensi keväänä. Sitten on toiveita päästä oman alan töihin kesäksi ja sitten taas pitää keksiä jotain muuta jostain. Tosin onneksi tästä nykyisestä asiakaspalvelutyöstä on varmaan hyötyä ensi talven töitä hakiessa. Ihmettelen kyllä edelleen, miten mä onnistuin tämän saamaan, kun hakijoita oli 80, mulla ei ollut vastaavasta työstä kokemusta enkä kyllä omasta mielestäni mikään vuoden asiakaspalvelijakaan ole.

Mä vihaan näitä pätkätöitä. Koko ajan saa olla hakemassa uusia töitä, kun kukaan ei anna vakituista paikkaa tai ei saa edes määräaikaista jatkoa. Haluaisin tehdä koulutustani vastaavia töitä, mutta kun niitä ei meinaa ympärivuotisesti saada enkä usko, että kouluttautuminenkaan olisi ratkaisu (kaikilla aloilla yhtä epävarmaa nykyään).

Ahdistaa.

Vierailija
12/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti valmistua toukokuussa koulusta, mutta multa puuttuu vielä kakkosharjoittelu, mitä olen hakenut nyt yli vuoden. Edes palkatonta ei ole herunu ilman pohjakokemusta, sillä aina on joku parempi :(

Vierailija
13/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:24"]

Mun piti valmistua toukokuussa koulusta, mutta multa puuttuu vielä kakkosharjoittelu, mitä olen hakenut nyt yli vuoden. Edes palkatonta ei ole herunu ilman pohjakokemusta, sillä aina on joku parempi :(

[/quote]

Parempi tai pomo sukulaisen sukulainen

Vierailija
14/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:24"]

[/quote] 

Voihan helevetti sentään! 

Vierailija
15/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut palkattiin isoon kansainvaliseen firmaan designpuolelle tehtaviin joihin minulla ei ole edes koulutusta! Nain tyopaikkailmoituksen, paivitin CV:ni ja kyhasin portfolion tyon luonteeseen liittyvista aihepiireista. Sain kutsun haastatteluun aarimmaisen lyhyella varoitusajalla, ja heti haastattelussa antoivat ymmartaa etta paikka oli minun.

Sahkopostiin kilahti ilmoitus paria paivaa myohemmin :) tammikuussa alkaa pesti, juhuu!

Vierailija
16/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:39"]

Minut palkattiin isoon kansainvaliseen firmaan designpuolelle tehtaviin joihin minulla ei ole edes koulutusta! Nain tyopaikkailmoituksen, paivitin CV:ni ja kyhasin portfolion tyon luonteeseen liittyvista aihepiireista. Sain kutsun haastatteluun aarimmaisen lyhyella varoitusajalla, ja heti haastattelussa antoivat ymmartaa etta paikka oli minun.

Sahkopostiin kilahti ilmoitus paria paivaa myohemmin :) tammikuussa alkaa pesti, juhuu!

[/quote] 

Onnittelut! 

Vierailija
17/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:39"]

[/quote]

Kuin sä teit ton? Onnea sinä hyvä tyyppi!

Vierailija
18/48 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:18"]

Täälläkin näkee jatkuvasti näitä kitisijöitä huutamassa " mene töihin " kommentteja.

Työttömistä alle 10 % ellei vähempikin kuuluu vähemmistöön joka ei halua töitä. Tuttavapiirissä 90 % töissäolevista toimii suhdetyöpaikoilla tutun tai sukulaisen firmassa. Sen sijaan ne kellä ei suhteita suvussa paikkoihin ole ovat hakeutuneet kouluun ja opiskelemaan lisää koska eivät ole päässeet edes siwan kassalle vaikka todella monella loistavat arvosanat ja paperit kouluista. Tätäkään faktaa ei nämä isin ja äitin firman tytöt ja pojat tajua vaan ihmettelevät peukalo perseessä miksei muutkin MENE TÖIHIN! Suhdetyöläiset haistakoon vittu ja tulkoon sitten sanomaan kun on joskus joutuneet näkemään edes vaivaa jonkin asian eteen

[/quote]

En tiedä, onko se joillakin aloilla noin. Itse en kuitenkaan ole yhtäkään lukuisista työpaikoistani saanut suhteilla, ei kun hetkinen, 17-vuotiaana yhden kuukauden kesäsiivoustyön. Omassa tuttavapiirissäni työt on myöskin haettu ihan omalla osaamisella ja kokemuksella täysin vieraista firmoista.

En edes ymmärrä, miten se "suhteilla töihin pääseminen" toimii. Minua ainakin vähän hävettäisi saada työ jollain muulla kuin omilla ansioilla.

Vierailija
19/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama haastattelu on ollut. En halua masentaa mutta tämä meno menee tästä vielä huonompaan suuntaan. Jollei keksi maailmanmarkkinoille soveltuvaa yritysideaa niin aika heikolta näyttää nyt kyllä... Kannattaa alkaa orientoitumaan siihen että tulevaisuudessa elämän sisältö koostuisi jostain muusta kuin palkkatyöstä...

Vierailija
20/48 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on ja vaikka pääsisi haastatteluun ei silloinkaan voi olla 100 varma. Hakemuksessa pitäisi herättää se mielenkiinto ja joku yhteys/kehittämisidea jos ja miksi hakee paikkaa. Sopivasti avaava mutta ei paljastava.

Jos hakemuksessa puhelinnumero kannattaa aina tehdä etukäteistiedustelua. Joskus työpaikassa pelkäävät taas sinun olevan ns. liian osaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi