Kuinka paljon voisit ottaa asuntolainaa?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]Miehen kanssa 100 000€, ihan hyvin siihen nähden että itse olen 19 vuotias ja mieskin alle 25 :)
[/quote]
Miksi ala-peukku?:o
[/quote]
Eläisit ensin elämääsi nuorena, aikuisuutta ehdit elellä sinne 50-vuotiaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]Miehen kanssa 100 000€, ihan hyvin siihen nähden että itse olen 19 vuotias ja mieskin alle 25 :) [/quote] Miksi ala-peukku?:o [/quote] Eläisit ensin elämääsi nuorena, aikuisuutta ehdit elellä sinne 50-vuotiaaksi.
[/quote]
Itse otin asuntolainan ollessani 18v ja mieheni oli 23.
Ostettiin uusi omakotitalo ja lainaa otettiin 300 000, nyt 30 vuotiaana on mukavaa elellä kun laina on maksettuna ja rahaa jää mukavasti säästöön joka kuukausi (maksettiin laina 10 vuodessa ja isot oli kk erät).
Jos talon/asunnon meinaa ostaa ja elämäntilanne sallii lainan ottamisen niin mikäs siinä nuorena siihen on sijoittaa mielummin kun tuhlaisi rellestämiseen ;)
Minusta erittäinkin järkevä sijoitus!
Ostettiin uusi omakotitalo ja lainaa otettiin 300 000, nyt 30 vuotiaana on mukavaa elellä kun laina on maksettuna ja rahaa jää mukavasti säästöön joka kuukausi (maksettiin laina 10 vuodessa ja isot oli kk erät).
Just just.... hyvät on ollu nuorilla ihmisillä tulot :) ilman korkojakin lyhennys tekis 2500 eur/kk...saati korkojen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 04:20"]
Ostettiin uusi omakotitalo ja lainaa otettiin 300 000, nyt 30 vuotiaana on mukavaa elellä kun laina on maksettuna ja rahaa jää mukavasti säästöön joka kuukausi (maksettiin laina 10 vuodessa ja isot oli kk erät). Just just.... hyvät on ollu nuorilla ihmisillä tulot :) ilman korkojakin lyhennys tekis 2500 eur/kk...saati korkojen kanssa...
[/quote]
Eiköhän kyseessä ole legendaarinen mamma & pappa -jeesaa tyylinen ratkaisu...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 04:39"]
Ostettiin uusi omakotitalo ja lainaa otettiin 300 000, nyt 30 vuotiaana on mukavaa elellä kun laina on maksettuna ja rahaa jää mukavasti säästöön joka kuukausi (maksettiin laina 10 vuodessa ja isot oli kk erät). Just just.... hyvät on ollu nuorilla ihmisillä tulot :) ilman korkojakin lyhennys tekis 2500 eur/kk...saati korkojen kanssa...
[/quote]
Eiköhän kyseessä ole legendaarinen mamma & pappa -jeesaa tyylinen ratkaisu...
[/quote]
Olisikin ollut, mutta vanhempani ja nuorin siskoni ovat kuolleet ollessani vielä 13 vuotias ja olen elänyt veljeni kanssa lapsuuteni sijaiskodissa siitä asti.
Hyvä yritys sinulta tosin.
Ja ei, en perinyt vanhemmiltani mitään.
Tutustuttuani moniin muihinkin sijaiskotilapsiin ja nähtyäni minkälaisiin huume sunmuuta ongelmiin moni heistä sekaantuivat niin päätin, että heti kun mahdollista niin minä sijoitan rahani johonkin järkevään.
Töissä kävin ahkerasti 15 kesäisestä asti ja kouluni kävin siinä samalla, yliopistoa myöden.
Juhlimiseen en rahojani tuhlannut ikinä sillä en nähnyt siinä mitään järkeä.
Itse lainani mieheni kanssa otin ja ihan itse tienaamillamme rahoilla se myös maksettiin.
Nyt on sästössäkin rahaa mukavasti ja elämä hymyilee, kertaakaan en ole sitä katunut, että en rahojani nuorempana juonut taikka polttaa pössytellyt vaikka surun murtamana olisin moiseen voinut sortuakkin.
[/quote]
Ja sinullekkin voinen todeta, että tuolloin mieheni vuositulot olivat nettona 65 000€ luokkaa ja omani 40 000€ luokkaa.
Nykyään ovat tulotkin jo moninkertaisuteet, mitä muuta voin tuohon todeta kuin sen, että sekä sijoittaminen, että ahkera yrittäminen kannattaa.
Asuntolainaa maksettiin yli 3000€ kuukaudessa keskimäärin, riippuen 3kk euriborin suunnasta ja muavasti kuitenkin eleltiin ja eletään yhä.
Elämä ottaa ja se antaa. Minulta vei ensin kaikkein rakkaimpani mutta antoi ajan kuluessa myös paljon takaisin, perhettäni en kuitenkaan enään ikinä näe. Veljeni kanssa ollaan hyvin läheisiä onneksi.
Täällä on persaukista porukkaa:) jos on iso laina niin voi voi nykypäivänä eli ei ole omaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 05:08"]
[/quote]
Ja sinullekkin voinen todeta, että tuolloin mieheni vuositulot olivat nettona 65 000€ luokkaa ja omani 40 000€ luokkaa.
Nykyään ovat tulotkin jo moninkertaisuteet, mitä muuta voin tuohon todeta kuin sen, että sekä sijoittaminen, että ahkera yrittäminen kannattaa.
Asuntolainaa maksettiin yli 3000€ kuukaudessa keskimäärin, riippuen 3kk euriborin suunnasta ja muavasti kuitenkin eleltiin ja eletään yhä.
Elämä ottaa ja se antaa. Minulta vei ensin kaikkein rakkaimpani mutta antoi ajan kuluessa myös paljon takaisin, perhettäni en kuitenkaan enään ikinä näe. Veljeni kanssa ollaan hyvin läheisiä onneksi.
[/quote]
Nyt täytyy sanoa kyllä ihan kaikella kunnioituksella että BULLSHIT. Tässä maassa ei yksikään 19 & 23 -vuotias ole vielä edes valmistunut yliopistosta puhumattakaan siitä että olisivat saaneet ihan rehellisiä duuneja joissa netot olisivat väittämääsi luokkaa. Edelleen haiskahtaa jonkun sorttinen mesenaatti siellä taustalla. Sukulaisen firman johtoryhmä tms. Mutta muutoin ei :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 05:36"]
[/quote]
[/quote]
Nyt täytyy sanoa kyllä ihan kaikella kunnioituksella että BULLSHIT. Tässä maassa ei yksikään 19 & 23 -vuotias ole vielä edes valmistunut yliopistosta puhumattakaan siitä että olisivat saaneet ihan rehellisiä duuneja joissa netot olisivat väittämääsi luokkaa. Edelleen haiskahtaa jonkun sorttinen mesenaatti siellä taustalla. Sukulaisen firman johtoryhmä tms. Mutta muutoin ei :)
[/quote]
Ihan voit vapaasti niitä verotietoja urkkia ja kattella paljonko sieltä löytyy nuorta porukkaa jotka rypee rahoissa. Ja aina ei oo mitää sukulaisen firman rahojakaan vaan ihan ovat itte firmansa pystyyn pistäneet jos asiaa tutkit.
Jotkut osaa toiset ei.
Ite ainaki tosta ymmärsin, että hyvin pyyhkii ja yliopiston on käyny, missään ei kuitenkaan näyttäis väittävän, että ois kumpikaan ollu yliopiston käyny jo 18 - 23 vuotiaana, vaan ajallaan.
Muutamat kaverit löytyy multaki joilla elämässä on pyyhkiny helvetin hyvin ihan nuoresta asti.
Itte oon tyhmä ollu ku en oo samaan pystyny ja turha on valittaa ku en oo ees yrittäny :D
T: yhtä kateellinen köyhä kuin sinäkin ja oma 20 vee veli helvetin varakas oman yrityksen pyörittäjä ;)
100 000e yhdessä miehen kanssa. Yksin uskaltaisin ehkä maks 80 000e. Vuositulot kummallakin 30 000.
Otin 100 000e lainaa yksin, 30v. Olisin ehkä jonkun verran enemmänkin uskaltanut ottaa, mutta on mukavempi elellä kun ei tarvitse stressata mahdollista korkojen nousua tai miettiä joka kuukausi onko lyhennyksiin varaa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 06:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 05:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan voit vapaasti niitä verotietoja urkkia ja kattella paljonko sieltä löytyy nuorta porukkaa jotka rypee rahoissa. Ja aina ei oo mitää sukulaisen firman rahojakaan vaan ihan ovat itte firmansa pystyyn pistäneet jos asiaa tutkit.
Jotkut osaa toiset ei.
Ite ainaki tosta ymmärsin, että hyvin pyyhkii ja yliopiston on käyny, missään ei kuitenkaan näyttäis väittävän, että ois kumpikaan ollu yliopiston käyny jo 18 - 23 vuotiaana, vaan ajallaan.
Muutamat kaverit löytyy multaki joilla elämässä on pyyhkiny helvetin hyvin ihan nuoresta asti.
Itte oon tyhmä ollu ku en oo samaan pystyny ja turha on valittaa ku en oo ees yrittäny :D
T: yhtä kateellinen köyhä kuin sinäkin ja oma 20 vee veli helvetin varakas oman yrityksen pyörittäjä ;)
[/quote]
Kylläpäs tällä palstalla nyt oletetaan. Sanoinko jossain että olisin kateellinen, köyhä tai yrittämätön? Se nyt vaan on fakta että 99,99% tässä maassa olevista parikymppisistä ei mitään menestyvää yritystoimintaa pyöritä :)
Hehhee on sulla faktat persiistä.
Suomessa n. miljoona "nuorta" joilla tarkotetaan 16-29 vuotiaita.
Ja sun prosenttilaskelman mukaan näistä ainoastaan 100 vois olla menestyviä.
Tarkista faktas, suomessa on paljo enemmän alle 29 vuotiaita rikkaita, helvetin paljo rikkaampia ku esim sä ja mä ;)
Mä opiskelen joten otettiin miehen tulojen mukaan maksimi lainamäärä, eli 218 000e. Pärjätään siis yksillä tuloilla, ja otettiin se lainaturva työttömyyden varalta. Kun mä valmistun, eletään sitten leveämmin mutta ei makseta lainaa pois enempää. Ei haluta kituuttaa kahtakymmentä vuotta väkisin, kyllä se laina siinä hoituu. Jääpähän rahaa muuhunkin elämiseen. En aidosti ymmärrä, miten kukaan Helsingissä voi ostaa asuntoja, millaisia tuloja jengillä on?? Miehen kanssa ei voitaisi muuttaa sinne koskaan, sillä halutaan omakotitalossa asua. Pitää toivoa että työt säilyy, tällä hetkellä pitäisi olla varma työ mutta eihän mikään ole varmaa. Siksi juuri se lainaturva, ainakin ekaksi viideksi vuodeksi.
Eilen bongasin tämän: http://www.jokakoti.fi/kohde/10adf3
Oikeasti, 300 000e vanhasta talosta??? Öllylämmityksen kanssa vielä.. meillä päin tuo maksaisi pitkälle alle 200 000e omalla tontillakin. :( Olisi kyllä kiva asua joskus etelä Suomessa, mutta se on kyllä asuntojen hintojen puolesta ihan utopistinen ajatus.
Meillä on 360 000 ja sen enempää ei kai saatais. Osa lainasta sijoitusasunnossa.
Minulla ja miehellä on tällä hetkellä yhteensä n. 110 000 lainaa. Nykyisestä asunnosta on melkein puolet maksettu säästöillä ja edellisen asunnon myynnistä saadulla rahoilla. Ekan lainan otimme kun olin 24v. Koskaan emme ole olleet velkaa enempää kuin 120 000, mielestäni ihan kohtuullista. Nyt olen hieman päälle 30v.
Sain laina lupauksen 60 000 eurolle, otin 46 000 euroa, tänä vuonna.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]Miehen kanssa 100 000€, ihan hyvin siihen nähden että itse olen 19 vuotias ja mieskin alle 25 :)
[/quote]
Miksi ala-peukku?:o